• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

Nu byte till MTG som har blivit en favorit 😃
386F4B8F-CC29-4AAB-9CE0-220F90A72FBB.jpeg

SÄ att INTE mer klockpengar försvann ja!
SĂ„ jĂ€vla nöjd att jag lyckades sparka igĂ„ng den alltsĂ„. Hade jag inte lyckats med det hade jag nog inte kunnat köpa den jag fick erbjudande om i pm imorseâ˜ș

För skylla pĂ„ att det var vĂ€ldigt sent för den hĂ€r gamla mannen 😅 Just servicekostnaderna var en bidragande orsak till att jag sĂ„lde min Datejust đŸ€ź

Betydligt enklare med G-Shocks 😁

HĂ€lsade pĂ„ nĂ„gra av mina Ă€lsklingar pĂ„ kontoret. Ska man lĂ„ta alla gĂ„ för att finansiera en MRG? 😳
tempImageEBQkpi.png
Funderar pÄ samma sak. Kul att du har den positiva guldstÄlisen. Saknar den mycket. Men repkÀnsligheten gjorde att jag inte anvÀnde den.

Edit: eller Àr det trÄksubben? SÄg lite guldig ut

OWGMarch gÄr mycket lÀttare Àn vad jag fasat för, vilket i sig Àr ganska skrÀmmande.

Trevlig fredag mina vÀnner. @Daion , hoppas att du kommer hem vÀlbehÄllen frÄn sjukan idag.
1DC44CCF-B681-481A-964B-B44CA6B01BC0.jpeg

Samma hÀr! KÀnns sjukt att man lika gÀrna kan bÀra en 800 kr klocka istÀllet för den 20ggr dyrare SMP:n och fortfarande vara nöjd.

PXL_20210305_170650181.PORTRAIT~2.jpg

Ju mer jag hÀnger i Kobra Kai - och sÀrskilt den hÀr trÄden, desto mindre sugen blir jag pÄ att skaffa nÄgot annat Àn asiatiskt. Mina Rolexdagar Àr förbi, Tudor Àr nya Rolex och Omegas listpriser har skjutit i höjden fullstÀndigt.

Nej, tacka vet jag Casio. Mycket klocka för pengarna. Dessutom Ă€r det otroligt bekvĂ€mt med quartz đŸ„Č

Jag gick med i KS 2017 nĂ€r min svĂ€rfar köpte sin speedmaster. Var sugen pĂ„ en dĂ„ ocksĂ„ men hade inte WIS:at till mig tillrĂ€ckligt mycket för att lĂ€gga dom pengarna. Nu har begagnat priserna dubblats 😑

Hej pĂ„ er alla! đŸ€—

Stort tack för alla fina hĂ€lsningar, det vĂ€rmer verkligen! đŸ™â€ïžđŸ™

Jag har precis fÄtt komma hem och det kÀnns skönt. Hade blivit en lÄng helg annars dÄ det inte hÀnder sÄ mkt pÄ helgen pÄ sjukhuset.
EKG och annat ser ut att vara i skaplig ordning sÄ jag fick Äka hem. Om inget oförutsett intrÀffar blir det in för operation den 17:e.

Nu har jag mĂ„nga sidor att lĂ€sa ikapp, det blir hĂ€rligt! 😊

Och snart kommer de utlovade bilderna oxĂ„. 😊

Vad skönt att höra att sjukhusbesöket gick bra đŸ˜ƒđŸ„°!

Det finns ett litet problem med moderna MRG's - de kommer se hemskas ut i framtiden. Kolla pĂ„ en MRG som har nĂ„gra Ă„r pĂ„ nacken, den har inte direkt Ă„ldrats med vĂ€rdighet jĂ€mfört med en Square frĂ„n samma Ă„rtal (som inte Ă„ldrats öht) 😳

HÄller med dig, hade en Àldre MR-G och trivdes tyvÀrr inte alls med den :(

Men svÄrt att sÀga om dom nyare MR-G kommer att Äldras lika illa. Tycker dom Àr bra mycket snyggare.

Samma hÀr! KÀnns sjukt att man lika gÀrna kan bÀra en 800 kr klocka istÀllet för den 20ggr dyrare SMP:n och fortfarande vara nöjd.

PXL_20210305_170650181.PORTRAIT~2.jpg

Jag gick med i KS 2017 nĂ€r min svĂ€rfar köpte sin speedmaster. Var sugen pĂ„ en dĂ„ ocksĂ„ men hade inte WIS:at till mig tillrĂ€ckligt mycket för att lĂ€gga dom pengarna. Nu har begagnat priserna dubblats 😑
Ja, pengarna man lĂ€gger pĂ„ en klocka Ă€r inte linjĂ€rt med hur mycket nöje man fĂ„r ut av den. Fast det gĂ€ller Ă„ andra sidan mĂ„nga saker hĂ€r i livet. Mest 'bang for the buck' tycker jag alltid Ă€r intressant, oavsett om det gĂ€ller klockor, vin eller mobiltelefoner 😍

Bra pris pÄ DW5600!
C6044D39-96C2-4C63-97F1-CFD28A793212.png

UrsÀkta dammig klocka, men jag ser RCVD till höger om PS. Men detta Àr ju G-9300 utan Multiband, kör man samma display rakt av eller betyder RCVD nÄgot annat pÄ denna?
0161042D-2550-4476-A375-4B910496B08B.png

Senast Àndrad:
UrsÀkta dammig klocka, men jag ser RCVD till höger om PS. Men detta Àr ju G-9300 utan Multiband, kör man samma display rakt av eller betyder RCVD nÄgot annat pÄ denna?
0161042D-2550-4476-A375-4B910496B08B.png

Det var nÄgot nytt men kanske inte konstigt.. Casio ÄteranvÀnder sÀkert displayer som ocksÄ anvÀnds i Mudman med multiband. Tror det Àr för den japanska marknaden.

No offence nu, men om jag hade betalat 30 lök stycket för de hÀr pjÀserna sÄ hade jag mÄtt dÄligt idag.
3.jpg
'
tumblr_p5t7occgnh1usl35ao1_1280.jpg
tumblr_p6uf6caZ711usl35ao1_1280.jpg
Nu tycker jag iofs att alla dom dÀr Àr ubercoola men har dom verkligen kostat 30lök nya? Har ingen koll men spontant kÀnns det inte som att mrg inte var sÄ dyra nÀr dom var en ny serie. Prisökningen har vÀl kommit pÄ senare Är nÀr dom blivit allt mer och mer sofistikerade?

Tillbaka
Topp