• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

Jag förstÄr! TÀnkte att det kanske skulle vara som övriga Gs gÀllande funktionerna :)

Finns alarm ocksÄ. Och om man inte vet vad som Àr dag och natt finns ju en kÀck 12-24 timvisare sÄ det finns en del komplikationer pÄ den som kan vara nyttiga. :)
Det jag saknar Àr tim-pip.
Men hemma mÄste jag tyvÀrr stÀnga av tim-pipen pÄ mina klockor i vilket fall som helst. Min fru gillar inte dem.

Finns alarm ocksÄ. Och om man inte vet vad som Àr dag och natt finns ju en kÀck 12-24 timvisare sÄ det finns en del komplikationer pÄ den som kan vara nyttiga. :)
Det jag saknar Àr tim-pip.
Men hemma mÄste jag tyvÀrr stÀnga av tim-pipen pÄ mina klockor i vilket fall som helst. Min fru gillar inte dem.

Jo det Ă€r samma hĂ€r, brukar glömma det och frugan blir tokig nĂ€r flera klockor i lĂ„dan piper varje timma đŸ€Ł

Timern gör att sekundvisaren gÄr baklÀnges och den tid som förflutit visas av den lilla andra-tidzonstavlan/gmt och det Àr rÀtt knepigt att fÄ en bra överblick. Kronografen gör som ovan men sekundvisaren gÄr som vanligt sÄklart. SÄ ja, man ska enbart avnjuta tiden MRG! :)
MRG funktioner gÄr ju givetvis att anvÀnda men bara om man verkligen mÄste.
MRG köper man inte för funktionernas skull eller hur? 😄 Jag tycker de Ă€r jĂ€ttefina, Ă€ven om jag inte funderar pĂ„ att Ă€ga en sjĂ€lv.

Sonen hade stĂ€dat sitt garage, sĂ„ jag anmĂ€lde mig frivilligt att köra skrĂ€pet till Återbruket igĂ„r. TvĂ„ överfulla kĂ€rror - osorterat 😬.
Blev nÄgra timmar för mig o Rangeman.
Sonen har mÄnga intressen, tycker Àven om att baka. Jag fick med mig en bit av hans nybakade snickerstÄrta hem.
Idag tar jag det lugnt med trĂ„ksub o fika. SnickerstĂ„rta Ă€r utmĂ€rkt för den BMI-tillvĂ€xt som Ă€r fördelaktig nĂ€r man vill bĂ€ra större klockor 😀.
Och idag skall frun baka citronbullar, det ordnar sig 🙂.
51DD2D1B-64B5-44F7-BB3D-02C4AF7F8061.jpeg

Sonen hade stĂ€dat sitt garage, sĂ„ jag anmĂ€lde mig frivilligt att köra skrĂ€pet till Återbruket igĂ„r. TvĂ„ överfulla kĂ€rror - osorterat 😬.
Sonen har mÄnga intressen, tycker Àven om att baka. Jag fick med mig en bit av hans nybakade snickerstÄrta hem.
Idag tar jag det lugnt med trĂ„ksub o fika. SnickerstĂ„rta Ă€r utmĂ€rkt för den BMI-tillvĂ€xt som Ă€r fördelaktig nĂ€r man vill bĂ€ra större klockor 😀.
Aha, snickerstĂ„rta sĂ€ger du đŸ€”

Intressant Àr ocksÄ hur vÀl plast/resin hÄller för extremt tryck. Man kan ju tycka att sprickor och deformationer uppstÄr lÀttare pÄ plast Àn pÄ en metallklocka.
Ja, men jag tror samtidigt att plasten i G-shock klarar en större grad av deformation innan den ger upp men framför allt att den ÄterfÄr sin form bÀttre efter att den Àr defomerad. Det Àr bara ren spekulation frÄn min sida dock.

Ser ju jÀttegod ut.

Timern gör att sekundvisaren gÄr baklÀnges och den tid som förflutit visas av den lilla andra-tidzonstavlan/gmt och det Àr rÀtt knepigt att fÄ en bra överblick. Kronografen gör som ovan men sekundvisaren gÄr som vanligt sÄklart. SÄ ja, man ska enbart avnjuta tiden MRG! :)
MRG funktioner gÄr ju givetvis att anvÀnda men bara om man verkligen mÄste.
Man kan ju starta timern och blÀddra till tidvisning sÄ sÀger klockan till nÀr Àgget Àr klart.

Kan man bestĂ€mma var kalorierna ska sĂ€tta sig? Hade behövt en cm till i omkrets pĂ„ handleden 😄

Tillbaka
Topp