• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

Godmorgon!

HÀr sitter man och vÀntar pÄ att hoppa igÄng dagen! Funderar över min lilla samling och varför man "behöver" en massa klockor nÀr man ÀndÄ inte anvÀnder dem?! Har en pÄ jobb, sen altinerar jag mellan 2 andra pÄ fritiden. De andra 2 kommer bara ligga, den ena pga att den inte Àr sÄ intressant i privatlivet, den andre kÀnns sÄdÀr (tyvÀrr) att anvÀnda dÄ jag inte vill Fakka upp den!

Mmmmm besvĂ€rligt đŸ€”đŸ™„
Om jag kÀnde att jag inte ville/vÄgade anvÀnda klockan jag har i samlingen för att den kÀnns för fin/exklusiv, dÄ skulle det vara ett problem för mig ocksÄ.
SÄna klockor vill jag inte ha. Jag vill anvÀnda alla. Sen Àr det sÄ att det Àr nÄgra som fÄr mest handledstid.
Typ 40% av samlingen anvÀnds 80% av tiden.
Resterande 60% fÄr vacker finna sig i att de anvÀnds dÄ och dÄ.
Med det sagt, sÄ försöker jag bli bÀttre pÄ att sÀlja av.

Trevlig fredag pÄ er alla!

Om jag kÀnde att jag inte ville/vÄgade anvÀnda klockan jag har i samlingen för att den kÀnns för fin/exklusiv, dÄ skulle det vara ett problem för mig ocksÄ.
SÄna klockor vill jag inte ha. Jag vill anvÀnda alla. Sen Àr det sÄ att det Àr nÄgra som fÄr mest handledstid.
Typ 40% av samlingen anvÀnds 80% av tiden.
Resterande 60% fÄr vacker finna sig i att de anvÀnds dÄ och dÄ.
Med det sagt, sÄ försöker jag bli bÀttre pÄ att sÀlja av.

Trevlig fredag pÄ er alla!
Är ju just dĂ€rför man inte Ă€r en OWG-person. RĂ€tt klocka för rĂ€tt tillfĂ€lle 😊
Men att ha en klocka man inte ”vĂ„gar” anvĂ€nda Ă€r för mig helt ointressant dĂ„ istĂ€llet för att du Ă€ger klockan sĂ„ Ă€ger klockan dig.
kanske bla dĂ€rför jag inte fĂ„r tummarna loss att köpa en av mina grails. Hade tex aldrig anvĂ€nt en Omega i mitt yrke dĂ„ ”skaderisken” Ă€r stor men en G-shock dĂ€remot, dĂ€r snackar vi â˜ș

Mudmaster fredag.
20210312_073304.jpg

Godmorgon!

HÀr sitter man och vÀntar pÄ att hoppa igÄng dagen! Funderar över min lilla samling och varför man "behöver" en massa klockor nÀr man ÀndÄ inte anvÀnder dem?! Har en pÄ jobb, sen altinerar jag mellan 2 andra pÄ fritiden. De andra 2 kommer bara ligga, den ena pga att den inte Àr sÄ intressant i privatlivet, den andre kÀnns sÄdÀr (tyvÀrr) att anvÀnda dÄ jag inte vill Fakka upp den!

Mmmmm besvĂ€rligt đŸ€”đŸ™„
För mig gÄr det i vÄgor. Ibland kÀnner jag precis sÄ och sÀljer av lite. Sedan kommer suget igen och sÄ köper man nÄgra andra. RÀtt befriande.

För er som Àr sugna pÄ nya GA-2100 Skeleton sÄ kommer Klockia att fÄ in den pÄ lager runt mÄnadsskiftet mars/april.
SkÀrmavbild 2021-03-12 kl. 08.16.40.png

Kan bli svĂ„rt att motstĂ„ denđŸ€” Har inte provat nĂ„n "casiooak" Ă€n sĂ„ det kan bli den första 😀
Jag provade den helsvarta och sÄlde vidare. KÀnner att det rÀcker sÄ för mig. Föredrar en square. Och sen Àr det ju det dÀr med avsaknad av mb6/blÄtand och tough solar.

SĂ„ jĂ€dra praktisk klocka đŸ„ł

PXL_20210312_074055140.jpg
Man behöver egentligen ingen annan klocka Ă€n Rangeman! 😊
IMG_20210312_085526.jpg
IMG_20210312_085507.jpg

Jag provade den helsvarta och sÄlde vidare. KÀnner att det rÀcker sÄ för mig. Föredrar en square. Och sen Àr det ju det dÀr med avsaknad av mb6/blÄtand och tough solar.
Square Ă€r ju given helt klart! Men jag kĂ€nner att jag mĂ„ste bara prova en casiooak 😀 Multiband och tough solar Ă€r bara en gimmick, sĂ„ det klarar man sig utan😉😆

Jag kan inte bestÀmma mig för om jag tycker om den hÀr modellen eller inte.
4048c5a5-s.png
Jag tyckte att den med positiv display var intressant tills jag lĂ€st om hur man stĂ€ller in tiden pĂ„ den. Man kan bara flytta pĂ„ minutvisare och att den analoga delen Ă€r inte synkad med den digitala. â˜č 👎

Jag tyckte att den med positiv display var intressant tills jag lĂ€st om hur man stĂ€ller in tiden pĂ„ den. Man kan bara flytta pĂ„ minutvisare och att den analoga delen Ă€r inte synkad med den digitala. â˜č 👎
Fast hur ofta stĂ€ller man in tiden egentligen.. tvĂ„ gĂ„nger per Ă„r, max 😁

Tillbaka
Topp