• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

Top 10 i samlingen just nu😊
899F7B19-3E2D-4972-B309-563B7E7B5B1A.jpeg
DÀr kommer gruppbilden. Vass lineup du har dÀr!

Hur bra Àr inte denna kombination till friluftsliv?

Denna G-shock ska tydligen finnas som Porter version med 8st stjÀrnor pÄ tavlan istÀllet för 4st och ett annorlunda bakstycke.

Fyndade och fick hem denna idag KJ Eriksson Lapplander 95 (Frosts Morakniv).
Alltid kul att ha bra svenskt hantverk. Uppskattar mer och mer saker som Àr tillverkad i Sverige, speciellt nÀr man har kommer upp i Äldern lite. :)
Putsade upp mÀssing detaljerna, kniven ser nÀstan oanvÀnd ut.
Det ljusa lÀderfodralet hade tyvÀrr flÀckar, tvÀttade den med galltvÄl och vatten, sÄ den ligger pÄ tork.
Ska smörja in den med bivax sen sÄ att den fÄr en mörkare ton, tror annars att den kommer
att se flÀckigt ut efter tvÀtt, eftersom den var sÄ pass ljust.

Kommer man nÄgonsin att se en svensk begrÀnsad utgÄva av G-shock? Det skulle vara jÀttekul om det hÀnde nÄgon dag. (eller kanske har redan hÀnt?)

IMG_5906.jpg

Hur bra Àr inte denna kombination till friluftsliv?

Denna G-shock ska tydligen finnas som Porter version med 8st stjÀrnor pÄ tavlan istÀllet för 4st och ett annorlunda bakstycke.

Fyndade och fick hem denna idag KJ Eriksson Lapplander 95 (Frosts Morakniv).
Alltid kul att ha bra svenskt hantverk. Uppskattar mer och mer saker som Àr tillverkad i Sverige, speciellt nÀr man har kommer upp i Äldern lite. :)
Putsade upp mÀssing detaljerna, kniven ser nÀstan oanvÀnd ut.
Det ljusa lÀderfodralet hade tyvÀrr flÀckar, tvÀttade den med galltvÄl och vatten, sÄ den ligger pÄ tork.
Ska smörja in den med bivax sen sÄ att den fÄr en mörkare ton, tror annars att den kommer
att se flÀckigt ut efter tvÀtt, eftersom den var sÄ pass ljust.

Kommer man nÄgonsin att se en svensk begrÀnsad utgÄva av G-shock? Det skulle vara jÀttekul om det hÀnde nÄgon dag. (eller kanske har redan hÀnt?)

IMG_5906.jpg
snacka om sammantrÀffande, vÀxlade precis fönster frÄn bukten till ks. detta var sista jag tittade pÄ:

snacka om sammantrÀffande, vÀxlade precis fönster frÄn bukten till ks. detta var sista jag tittade pÄ:

TÀnk om Casio en dag slÀpper denna klocka i GW-B5600 version med tough solar, bluetooth, Multiband 6 & kombi band.
Skulle bli en instant buy för mig.

Det vĂ„gar jag svara NEJ pĂ„! 😬

Ingen aning, hittade den pÄ WUS.
DW-5030C-1JR har guldaktig fÀrg, sÄlde mitt exemplar under ett svagt ögonblick: https://klocksnack.se/threads/casio-g-shock-dw-5030c-1jr-30th-anniversary-limited-edition.94041/

Vet inte om det föll bort ett C eller om JR rÄkade lÀggas till, kanske finns bÄde 5030-1 och 5030-1JR eller sÄ Àr det samma?

Den senaste jag moddat till mig Àr en DW-5030-1.

EDIT: GrÀvde fram en bild.
20210205_223257.jpg

DW-5030C-1JR har guldaktig fÀrg, sÄlde mitt exemplar under ett svagt ögonblick: https://klocksnack.se/threads/casio-g-shock-dw-5030c-1jr-30th-anniversary-limited-edition.94041/

Vet inte om det föll bort ett C eller om JR rÄkade lÀggas till, kanske finns bÄde 5030-1 och 5030-1JR eller sÄ Àr det samma?

Den senaste jag moddat till mig Àr en DW-5030-1.

EDIT: GrÀvde fram en bild.
20210205_223257.jpg
Trodde han menade DW-5030-1 alltsĂ„ den som bara sĂ„ldes i ett högst limiterat set tillsammans med en annan fyrkant samt "gubben". Hade ingen aning om att man kunde köpa alla original delarna till den. đŸ˜Č
GSET-30-1.jpg

Man lĂ€r sig nĂ„t nytt varje dag. Den fyrstjĂ€rniga Ă€r en favorit hos mig, visste inte att den dĂ€r Ă„ttastjĂ€rniga ens existerade. Den Ă€r ju faktiskt Ă€nnu coolare. đŸ˜…đŸ€˜

NÄgon som sitter pÄ en GA-2100/2110 med guldmod gen 3? Skulle vilja ha bilder att visa bror, och Ànnu bÀttre om det Àr nÄgot som skall sÀljas hehe!

MTG börjar bli för snygga. Dags för Casio att lÀgga mer fokus pÄ MRG
Vill ha den dĂ€r! Grymt cool! đŸ€—
DW-5030C-1JR 😍! Tack bĂ€sta @Ploprof 👏
88641761-4B6A-42CA-80CB-D5FE91548F66.jpeg
0170DDE9-6646-4A94-9163-080EA346D9E7.jpeg
Grattis! 👍😊 Kan det dĂ€r möjligtvis vara min gamla? 😊
Nix tyvÀrr inte. Nu Àr jag pÄ jakt efter Squares istÀllet :woot:
He he, alltdi pĂ„ jakt, det Ă€r kul! Har en titan camo om du kommer pĂ„ de tankarna! 😊😎
Top 10 i samlingen just nu😊
899F7B19-3E2D-4972-B309-563B7E7B5B1A.jpeg
Riktigt trevlig samling du har dĂ€r! Grattis! Snyggt! 👍😊
Hur Ă€r det med dig? Det lĂ„ter ju inget vidare det du gĂ„r igenom 🙁
Nja, det Ă€r sĂ„dĂ€r om jag uttrycker mig milt. 🙉🙈😱
Men har ju er hĂ€r att hĂ„lla koll pĂ„ nĂ€r vĂ€rken Ă€r uthĂ€rdlig och jag har korpgluggarna öppna, det ger mig nöje i misĂ€ren och nĂ„got annat att tĂ€nka pĂ„. FĂ„r mĂ„nga goda skratt inombords och skoj att se alla trevliga klockor samt bara kĂ€nna den goa stĂ€mningen i trĂ„den och gĂ€nget. 😍

Godmorgon!

HÀr sitter man och vÀntar pÄ att hoppa igÄng dagen! Funderar över min lilla samling och varför man "behöver" en massa klockor nÀr man ÀndÄ inte anvÀnder dem?! Har en pÄ jobb, sen altinerar jag mellan 2 andra pÄ fritiden. De andra 2 kommer bara ligga, den ena pga att den inte Àr sÄ intressant i privatlivet, den andre kÀnns sÄdÀr (tyvÀrr) att anvÀnda dÄ jag inte vill Fakka upp den!

Mmmmm besvĂ€rligt đŸ€”đŸ™„

Bilagor

• 20210312_064759.jpg
    20210312_064759.jpg
    357.9 KB · Visningar: 6
Vill ha den dĂ€r! Grymt cool! đŸ€—

Grattis! 👍😊 Kan det dĂ€r möjligtvis vara min gamla? 😊

He he, alltdi pĂ„ jakt, det Ă€r kul! Har en titan camo om du kommer pĂ„ de tankarna! 😊😎

Riktigt trevlig samling du har dĂ€r! Grattis! Snyggt! 👍😊

Nja, det Ă€r sĂ„dĂ€r om jag uttrycker mig milt. 🙉🙈😱
Men har ju er hĂ€r att hĂ„lla koll pĂ„ nĂ€r vĂ€rken Ă€r uthĂ€rdlig och jag har korpgluggarna öppna, det ger mig nöje i misĂ€ren och nĂ„got annat att tĂ€nka pĂ„. FĂ„r mĂ„nga goda skratt inombords och skoj att se alla trevliga klockor samt bara kĂ€nna den goa stĂ€mningen i trĂ„den och gĂ€nget. 😍
Jepp det Ă€r nog din gamla DW-5030C hehe đŸ˜‰đŸ„ł

Tillbaka
Topp