• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

Ja, fast dÄ fÄr man ju inte den coola, gryniga vintagedisplayen :oldman:. Precis som du sÀger annars, istortsett samma klocka. Lite som att jÀmföra Aqualand C022 och JP2000. :)
Ja, visst Àr det sÄ att det Àr coolare med en vintage. Men vissa modeller Àr sÄ pass lika sÄ det spelar ingen roll.
Om det var Fox fire, dÄ skulle jag sÀga go for it hahahha.

Alla nummer Àr dragna.

Nr 1 @Derix armband
Nr 10 @Ocean armband
Nr 7 @livinl0ud nyckelring-ninja a la @roosterman
Nr 6 @lulemarcus nyckelring-ninja a la @roosterman

Jag tar kontakt med Derix & Ocean.

@roosterman tar du kontakt med livinl0ud & lulemarcus?

Hoppas alla litar pÄ att jag gör det rÀttvis. Annars har jag tagit en video pÄ det.

Tack för att sÄ mÄnga ville vara med och tack till @roosterman för dem 2 extra priserna.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------
Tycker att det har varit mycket givande att vara hÀr i G-shock gruppen och gruppen har givit mig mÄnga skratt och gjort mig pÄ bÀttre humör.
Det betyder mycket för mig. Speciellt nÀr det har hÀnt lite saker inom familjen och trÄkigheter som gjorde att jag tog beslutet att sÀga upp mig frÄn jobbet.
(vet att det Àr dumt nu i Corona tider, men jag stod inte ut och om jag ska kunna respektera mig sjÀlv som mÀnniska var jag tvungen att göra nÄgonting Ät saken)

SÄ jag tÀnkte göra nÄgonting kul för gruppen.
Ska göra ett litet lotteri pÄ hemmagjorda armband. Om jag bryter mot reglerna fÄr nÄgon hojta till.

En liten story ang armbandet: jag googlade efter paracord bracelet som inte var sÄ stora och rÄkade se ett pÄ en online affÀr som jag tyckte om, men det kostade $32. Tycker att det Àr ok om de ville ha typ $10-15 för det, men $32 var ju överdrivet. DÄ tÀnkte jag, men det dÀr mÄste jag ju sjÀlv kunna göra sjÀlv.
Sagt och gjort, nu kan jag göra egna och i vilken fÀrg jag vill nÀstan. (var dock lite bökig att fÄ hem grejerna till rimligt pris pga frakten utomlands, men det Àr ÀndÄ vÀrt)

Regler:

Kommer endast att lotta ut 2 st custom, justerbara armband till 2 olika personer. (1st armband per person)
Kommer att skicka det i ett vanligt kuvert kostnadsfritt.
Först till kvarn att anmÀla sig gÀller.

@roosterman bidrar med 2st extra priser i form av nyckelring-ninja. Bilder kommer.

Lotteriet har endast 10 deltagare för att undvika att det ska bli för mÄnga inlÀgg hÀr.

Kommer att anvÀnda en generator för att plocka ut numret.
Om samma nummer kommer upp 2 gÄnger, sÄ trycker jag bara vidare tills jag har fÄtt 2 unika vinnare.
NÀr vi har 10 deltagare och jag har tid och ser det, sÄ kommer jag att sÀtta igÄng lotteriet.

NÀr jag vet vilka som har vunnit, kommer vinnaren att fÄ vÀlja mellan nÄgra fÀrger som jag har.
Sedan behöver jag mÄtt pÄ sjÀlva handen, mÄste göra den stor nog att handen gÄr att trÀ igenom armbandet.
Jag instruera sen till vinnarna hur de ska mÀtta.
Vinnaren sjÀlv bestÀmmer vem som ska ha armbandet, det Àr ok att ge mig ett mÄtt som inte Àr vinnarens, tex för att ge det till sitt barn.

SÄ hÀr kommer armbandet att se ut ungefÀr. (vissa har reflex remsor i)
Klicka pÄ fotot för att se i större upplösning.

IMG_5916.jpg
IMG_5915.jpg

Nyckelrings ninja a la @roosterman

1615792502885.png

Instruktion:
Skriv in ditt anvÀndarnamn/alias pÄ nÄgot av nedanstÄende nummer. Sen kopiera man hela listan och svara inlÀgget. (om namn finns redan, kopiera med det)

1. @Derix
2. @Boba Fett
3. @LundgrenđŸ„Š
4. @Fredrik Lindfors
5. @Golle_std
6. @lulemarcus
7. @livinl0ud
8. @Danne.l
9. @Fujoor
10. @Ocean

Lycka till! :)
Vilken trevlig grej! Jag missade ju dock alltihop dĂ„ jag fick Ă„ka in till sjukan igen och har spenderat hela dagen dĂ€r. Är nu hemma och om allt klaffar blir det inlĂ€ggning pĂ„ onsdag för operation. Men nĂ€sta gĂ„ng ska jag inte missa sĂ„na hĂ€r festligheter! 😍
Nej, jag jobbar inte pÄ Globen. RÄkade bara vara i butiken för att fÄ hjÀlp med lite band/lÀnkjusteringar samtidigt som @bob_sthlm var dÀr för att spana G-Shocks.
Ah, dĂ„ Ă€r jag med. 👍😊
Om mina handleder Ă€ndĂ„ vore lite större 😊. HĂ€r Ă€r en gammal bild pĂ„ min senaste Mudmaster.
C21C15DF-68A4-439B-AD40-0551359C12D1.jpeg
Funkar finfint! Inga som helst problem! 👍😊
En ny MRG helt orörd..
6002F7BF-70E5-4F23-B0B0-9DD957288120.jpeg
A28447CC-7316-4986-970C-569B7267C2D5.jpeg
Grattis! Ser galet fin ut! Bruce, jag gillar dig, kom nĂ€rmre. 😍
Lite paketöppning 😃
IMG_20210315_194554.jpg

IMG_20210315_194714.jpg

IMG_20210315_194822.jpg
Och NEJ , det blir inga wristshots före 1/4😄
Grattis, kul med en sĂ„n godbit! 👍😊

Vilken trevlig grej! Jag missade ju dock alltihop dĂ„ jag fick Ă„ka in till sjukan igen och har spenderat hela dagen dĂ€r. Är nu hemma och om allt klaffar blir det inlĂ€ggning pĂ„ onsdag för operation. Men nĂ€sta gĂ„ng ska jag inte missa sĂ„na hĂ€r festligheter! 😍

Ah, dĂ„ Ă€r jag med. 👍😊

Funkar finfint! Inga som helst problem! 👍😊

Grattis! Ser galet fin ut! Bruce, jag gillar dig, kom nĂ€rmre. 😍

Grattis, kul med en sĂ„n godbit! 👍😊

Hoppas det gÄr bra pÄ onsdag.
Vi behöver foto pÄ dina dyrgripar hÀr i gruppen och saknar dig hÀr. ;)

Det Ă€r ju nĂ„got fel pĂ„ en 😏
jag har Àgt 3-4 Mudmasters, de första dagarna tycker man att de Àr helt perfekta, men sen inser man hur stora dom Àr och de hamnar pÄ köp/sÀlj...

nu Àr jag sugen pÄ en igen o_O ... och en 6900.... och en stÄlis... :p jag fÄr ta nÄgra dagar och reflektera, jag tÀnkte egentligen banta ner samlingen nÄgot :p

jag har Àgt 3-4 Mudmasters, de första dagarna tycker man att de Àr helt perfekta, men sen inser man hur stora dom Àr och de hamnar pÄ köp/sÀlj...

nu Àr jag sugen pÄ en igen o_O ... och en 6900.... och en stÄlis... :p jag fÄr ta nÄgra dagar och reflektera, jag tÀnkte egentligen banta ner samlingen nÄgot :p
En GW-6900 borde du definitivt skaffa. :)
20190412_074826.jpg

(Har dock sjÀlv inte kvar denna...)

Limited-kolbiten finns fortfarande till bra pris😉 Köööööööööööp😁

Limited-kolbiten finns fortfarande till bra pris😉 Köööööööööööp😁
tack för tipset :) men jag gillar inte helsvarta klockor :p

Tillbaka
Topp