• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

GW-9400orna sköter sig oxĂ„đŸ˜„
IMG_20210323_172006.jpg
 
Var intresserad av den ett tag, men utifrĂ„n bilder jag sett sĂ„ Ă€r den nog för "lĂ€ttpatinerad" för min smak 😅 men vill inte heller ha en svart som lĂ€tt tappar fĂ€rgen sĂ„ att sĂ€ga
Har inte sett stÄlisarna direkt tappa fÀrgen. Men de Àr mer eller mindre repkÀnsliga, dÀr den limiterade guldstÄlisen (TFG) i mitt tycke Àr vÀrst.
 
Ni som har/har haft svart stĂ„lfyrkant, hur pass repkĂ€nslig Ă€r ytan? TĂ€nker bĂ„de pĂ„ boett och lĂ€nk 🙂

Jag hade en helsvart i nÄgra mÄnader och mÀrkte inget slitage alls pÄ den under den tiden. Verkar inte superkÀnslig.
HÄller med! Har haft min pÄ gymmet. Den har fÄtt sig en liten liten repa pÄ borstade ytan av bezelen men den ser klart mycket bÀttre ut Àn den skulle kunna göra.

Edit: min sitter pÄ gummi ska tillÀggas. Kan inte tala för svart lÀnk. StÄl varianten, som redan konstaterats Àr en liten repmagnet.
 
HÄller med! Har haft min pÄ gymmet. Den har fÄtt sig en liten liten repa pÄ borstade ytan av bezelen men den ser klart mycket bÀttre ut Àn den skulle kunna göra.

Edit: min sitter pÄ gummi ska tillÀggas. Kan inte tala för svart lÀnk. StÄl varianten, som redan konstaterats Àr en liten repmagnet.
Var intresserad av den ett tag, men utifrĂ„n bilder jag sett sĂ„ Ă€r den nog för "lĂ€ttpatinerad" för min smak 😅 men vill inte heller ha en svart som lĂ€tt tappar fĂ€rgen sĂ„ att sĂ€ga
BÀttre att köra en sandblasted sÄ slipper man oroa sig för repor :)
63C6A256-E336-4EB7-8F8F-A743A78AE564.jpeg
 
Varning för en misstÀnkt kopia pÄ tradera.
Ligger den dÀr ute igen, Àr det tredje gÄngen nu? Om jag inte minns helt fel sÄ var det vÀl en hel del bud pÄ den senast... högt satt reservationspris eller drogs den tillbaka i sista stund eller nÄt?

Förresten, Ă€r det vanligt med G-2000 kopior? Förra veckan sĂ„ lĂ„g det vĂ€l tvĂ„(?) ute pĂ„ tradera samtidigt. Är hela klockan fejk eller Ă€r det original med aftermarket-resin? :rolleyes::bored::confused:đŸ€šđŸ€”
 
Ligger den dÀr ute igen, Àr det tredje gÄngen nu? Om jag inte minns helt fel sÄ var det vÀl en hel del bud pÄ den senast... högt satt reservationspris eller drogs den tillbaka i sista stund eller nÄt?

Förresten, Ă€r det vanligt med G-2000 kopior? Förra veckan sĂ„ lĂ„g det vĂ€l tvĂ„(?) ute pĂ„ tradera samtidigt. Är hela klockan fejk eller Ă€r det original med aftermarket-resin? :rolleyes::bored::confused:đŸ€šđŸ€”
Det Àr visst en av de mest och bÀst kopierade gshock. Modellen var kortlivad (typ under 24mÄn) och rÀtt eftertraktad bland samlare.

Hoppa in 9:40 i klippet sÄ fÄr man se lite kÀnnetecken

 
Ligger den dÀr ute igen, Àr det tredje gÄngen nu? Om jag inte minns helt fel sÄ var det vÀl en hel del bud pÄ den senast... högt satt reservationspris eller drogs den tillbaka i sista stund eller nÄt?

Förresten, Ă€r det vanligt med G-2000 kopior? Förra veckan sĂ„ lĂ„g det vĂ€l tvĂ„(?) ute pĂ„ tradera samtidigt. Är hela klockan fejk eller Ă€r det original med aftermarket-resin? :rolleyes::bored::confused:đŸ€šđŸ€”
Tydligen en av de modeller dom gjort kopior pÄ. En youtube reviewer beskrev skillnaderna ganska tydligt. Men nu minns jag inte vilka det var. Men det Àr ju alldeles för tunna siffror pÄ den pÄ tradera. Sen Àr bezeln i galna fÀrger. Den som lÄg batterilös var dock sÀkert Àkta.

edit: videon lÀnkas ovan, smidigt :)
 
Köööööööööööööp!

 
Tydligen en av de modeller dom gjort kopior pÄ. En youtube reviewer beskrev skillnaderna ganska tydligt. Men nu minns jag inte vilka det var. Men det Àr ju alldeles för tunna siffror pÄ den pÄ tradera. Sen Àr bezeln i galna fÀrger. Den som lÄg batterilös var dock sÀkert Àkta.

edit: videon lÀnkas ovan, smidigt :)
Jag var helt ointresserad till jag sÄg klippet, nu Àr det jakt pÄ en Àkta, bara för att! Sjukt hur man fungerar....
 
För ett par dagar sedan började jag fundera pÄ att faktiskt köpa hem den dÀr MTGn som var pÄ kort besök hÀr hemma och lÄta den stanna. Har tÀnkt pÄ den mycket. DessvÀrre fanns den inte att fÄ tag i för det grymma pris jag gav förra gÄngen sÄ jag slÀppte det. Fick notis frÄn Prisjakt idag att den finns Äter i lager hos Klockonline för 6.490:- tycker priset Àr galet bra och det rycker i köptarmen. Jag tipsar er sÄ att ni ska tömma lagret innan jag tvingas köpa en.

PXL_20210122_111940532.jpg
 
För ett par dagar sedan började jag fundera pÄ att faktiskt köpa hem den dÀr MTGn som var pÄ kort besök hÀr hemma och lÄta den stanna. Har tÀnkt pÄ den mycket. DessvÀrre fanns den inte att fÄ tag i för det grymma pris jag gav förra gÄngen sÄ jag slÀppte det. Fick notis frÄn Prisjakt idag att den finns Äter i lager hos Klockonline för 6.490:- tycker priset Àr galet bra och det rycker i köptarmen. Jag tipsar er sÄ att ni ska tömma lagret innan jag tvingas köpa en.

PXL_20210122_111940532.jpg
Äsch, köp den du :angel:
 
För ett par dagar sedan började jag fundera pÄ att faktiskt köpa hem den dÀr MTGn som var pÄ kort besök hÀr hemma och lÄta den stanna. Har tÀnkt pÄ den mycket. DessvÀrre fanns den inte att fÄ tag i för det grymma pris jag gav förra gÄngen sÄ jag slÀppte det. Fick notis frÄn Prisjakt idag att den finns Äter i lager hos Klockonline för 6.490:- tycker priset Àr galet bra och det rycker i köptarmen. Jag tipsar er sÄ att ni ska tömma lagret innan jag tvingas köpa en.

PXL_20210122_111940532.jpg
Va sÀgeru... 7k för en MTG... trodde dom var dyrare. Jobbigt!
 
LÄter omstÀndigt. Jag gÄr alltsÄ in i Settings, trycker mig fram tills jag nÄr sekunderna , sen hÄller jag inne en knapp, osÀker vilken tills det stÄr clear. DÄ vÀntar man tills Connection mellan mobil och klocka Àr raderad. HÄller man inne lÀngre sÄ nollstÀller den allt sÄ man fÄr slÀppa efter första raderingen
Det Àr knappen lÀngst upp till höger. Först kommer clear och sedan reset.
 
Tips pĂ„ mindre G-shock till ett par tunna handleder? 🙌 NĂ€r slĂ€pps mini Casiooak eller har den redan lanserats? GW-M5610 ska vara rĂ€tt nĂ€tt med om jag förstĂ„r det rĂ€tt. Fler tips mottages gĂ€rna. Helst square varianter.
 
Tillbaka
Topp