• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

Tips pĂ„ mindre G-shock till ett par tunna handleder? 🙌 NĂ€r slĂ€pps mini Casiooak eller har den redan lanserats? GW-M5610 ska vara rĂ€tt nĂ€tt med om jag förstĂ„r det rĂ€tt. Fler tips mottages gĂ€rna. Helst square varianter.
Alla squares funkar nog sÄ lÀnge du kör resin band. LÀnken ska enligt vad jag förstÄtt krÀva lite storlek. Sedan finns det en variant med carbon band som Àr lÀngre Àn normalt, den kan bli problematisk för dig, om du inte Àr beredd att kapa bandet.

Tips pĂ„ mindre G-shock till ett par tunna handleder? 🙌 NĂ€r slĂ€pps mini Casiooak eller har den redan lanserats? GW-M5610 ska vara rĂ€tt nĂ€tt med om jag förstĂ„r det rĂ€tt. Fler tips mottages gĂ€rna. Helst square varianter.
Var det @dragonhf som testade en sÄn hÀr GM-S5600 ? OsÀker pÄ om jag minns rÀtt.
https://www.g-central.com/g-shock-gm-s5600-a-smaller-metal-s-series-square/

GM-S5600.jpg

Edit: Som @lulemarcus skriver hÀr ovan, en vanlig "normalstorlek" square med resinstrap borde funka.

Var det @dragonhf som testade en sÄn hÀr GM-S5600 ? OsÀker pÄ om jag minns rÀtt.
https://www.g-central.com/g-shock-gm-s5600-a-smaller-metal-s-series-square/

GM-S5600.jpg

Edit: Som @lulemarcus skriver hÀr ovan, en vanlig "normalstorlek" square med resinstrap borde funka.
Ja, stÀmmer. Den sÄlde jag vidare hÀr pÄ KS hel ny, gick dock kraftig med back.
Hade den i rose guld, den satt som en kostymklocka men sÄg tjejig ut, sÀkert pga fÀrgen. Jag har smala handleder, ca 16cm. Tyckte den var för liten.
En DW-5600 vanlig square, anvÀnder jag 4e hÄlet. (lite tajt, 5e hÄlet om jag vill ha lite lös)
GLX-5600 & DW-6900 har jag pÄ 3e hÄlet. Kanske denna info hjÀlper.

Update: mÀtte nu, har bara 15,5cm :eek:

Tycker att du börjar vackla @Aros :) Inte lika tuff i denna trÄden minsann. OK att @Derix inte kan vika sig men det Àr nÀstan lika illa om du med Mudman gÄr ner dig i dy och Àvja!
Kommer aldrig vika mig!
Skrev ju ungefĂ€r samma inlĂ€gg i OWG-trĂ„den ocksĂ„. 😉
Fick hem tredje nya klockan under mars idag. Men det Àr bara att bita ihop.

Med det luftslottet jag byggt i OWG-trĂ„den finns misslyckande inte pĂ„ kartan đŸ‘đŸ»

HÀr har du GW-B5600 pÄ 15,2cm handled.
Tunnare Àn sÄ har du knappast.
BCF3122D-068D-477C-9604-AEF75A59C5D7.jpeg
0792B743-0DCA-4802-B680-680C980BD2B7.jpeg

HĂ€r GW-M5610.
4EA54EC9-BE5F-40D3-B722-473545025312.jpeg

Tack för era tips! Bara mata pĂ„ med fler förslag om ni kommer pĂ„ nĂ„got! Ska ta mig en funderare och bestĂ€lla hem nĂ„got!🙌☀

Äntligen post! 😀
IMG_20210323_203948.jpg
IMG_20210323_204059.jpg
IMG_20210323_204508.jpg
IMG_20210324_065355.jpg
IMG_20210324_065449.jpg
IMG_20210324_065523.jpg

En dw5610dn! Man blir ju liksom glad bara av att titta pĂ„ den😃. FĂ€rgklick deluxe! @livinl0ud fel att jag blev sugen pĂ„ denna efter allt postande pĂ„ sin 🙂
Det första min sambo sa nĂ€r jag hade den pĂ„ mig "den dĂ€r ser lite gay ut" 😂😂😂.
Googlar pride flaggan och visst innehĂ„ller klockan alla fĂ€rger som pride flaggan, har jag köpt mig en pride g shock đŸ€”đŸ˜„. Nu ska sĂ€gas att varken jag eller min sambo har nĂ„got emot hbtq rörelsen, lika bra att förtydliga sĂ„ att det inte tolkas fel sĂ„ nĂ„gon blir krĂ€nkt eller liknande.
Det första jag tĂ€nkte pĂ„ nĂ€r jag sĂ„g klockan var typ glĂ€dje, leksaker typ lego eller nĂ„tt? FĂ€rgklick som man blev glad av helt enkelt, nu ser jag pride flaggan ocksĂ„đŸ˜‰. Hursomhelst sĂ„ gillar jag den! 😊

Äntligen post! 😀
IMG_20210323_203948.jpg
IMG_20210323_204059.jpg
IMG_20210323_204508.jpg
IMG_20210324_065355.jpg
IMG_20210324_065449.jpg
IMG_20210324_065523.jpg

En dw5610dn! Man blir ju liksom glad bara av att titta pĂ„ den😃. FĂ€rgklick deluxe! @livinl0ud fel att jag blev sugen pĂ„ denna efter allt postande pĂ„ sin 🙂
Det första min sambo sa nĂ€r jag hade den pĂ„ mig "den dĂ€r ser lite gay ut" 😂😂😂.
Googlar pride flaggan och visst innehĂ„ller klockan alla fĂ€rger som pride flaggan, har jag köpt mig en pride g shock đŸ€”đŸ˜„. Nu ska sĂ€gas att varken jag eller min sambo har nĂ„got emot hbtq rörelsen, lika bra att förtydliga sĂ„ att det inte tolkas fel sĂ„ nĂ„gon blir krĂ€nkt eller liknande.
Det första jag tĂ€nkte pĂ„ nĂ€r jag sĂ„g klockan var typ glĂ€dje, leksaker typ lego eller nĂ„tt? FĂ€rgklick som man blev glad av helt enkelt, nu ser jag pride flaggan ocksĂ„đŸ˜‰. Hursomhelst sĂ„ gillar jag den! 😊
Riktigt cool😀 undra hur den ser ut i andra klĂ€der. Nintendo grĂ„đŸ€” menar om man mot förmodan skulle vilja tona ner😉

Ni som har/har haft svart stĂ„lfyrkant, hur pass repkĂ€nslig Ă€r ytan? TĂ€nker bĂ„de pĂ„ boett och lĂ€nk 🙂
Jag tycker den Àr extremt tÄlig. Jag har haft min svarta IP pÄ mig varje dag i ett halvÄr som förÀldraledig (Dvs ganska ovarsam behandling, vilket ocksÄ Àr anledningen till att jag inte burit nÄgot annat) och den har klarat sig extremt bra.
Jag kan hitta nÄgon hairline pÄ spÀnnet. Synligaste slitaget Àr vid spÀnnet dÀr IP Àr genomnött. Jag funderar pÄ om den börjar ljusna lite runt kanten, vilket skulle göra mig vÀldigt glad. Jag har fÄtt en ding i den (fall frÄn handfat ner i klinkergolv) men inte heller det syns nÀmnvÀrt, och klockan funkar naturligtvis felfritt. Kan du hitta den?

Edit: Sen kan man byta till DLC (porter) bezel och band sÄ blir den Ànnu tÄligare.
FB6BE16B-AA8E-49AB-985B-BFC12D3730E9.jpeg
BE5B9F33-D1CA-45EE-9BFF-F9C8BA5F013C.jpeg
951867FF-13AA-4364-AF48-D35A43350C8A.jpeg
3F3EA5AD-3757-4686-BFDD-6E51A04DF3BC.jpeg

Jag tycker den Àr extremt tÄlig. Jag har haft min svarta IP pÄ mig varje dag i ett halvÄr som förÀldraledig (Dvs ganska ovarsam behandling, vilket ocksÄ Àr anledningen till att jag inte burit nÄgot annat) och den har klarat sig extremt bra.
Jag kan hitta nÄgon hairline pÄ spÀnnet. Synligaste slitaget Àr vid spÀnnet dÀr IP Àr genomnött. Jag funderar pÄ om den börjar ljusna lite runt kanten, vilket skulle göra mig vÀldigt glad. Jag har fÄtt en ding i den (fall frÄn handfat ner i klinkergolv) men inte heller det syns nÀmnvÀrt, och klockan funkar naturligtvis felfritt. Kan du hitta den?

Edit: Sen kan man byta till DLC (porter) bezel och band sÄ blir den Ànnu tÄligare.
FB6BE16B-AA8E-49AB-985B-BFC12D3730E9.jpeg
BE5B9F33-D1CA-45EE-9BFF-F9C8BA5F013C.jpeg
951867FF-13AA-4364-AF48-D35A43350C8A.jpeg
3F3EA5AD-3757-4686-BFDD-6E51A04DF3BC.jpeg

Tack för bilderna! (och till alla andra som gett sin tanke kring repkĂ€nslighet) 🙂 LĂ„ter positivt 👍

@roosterman pÄ GW-B5600, kan man vÀlja att klockan ska synka mot radiomast per automatik? Som de Àr frÄn fabrik sÄ fÄr man ju RCVD efter man synkat den med mobilen vi BT.
Skulle vilja att de skötte det sjÀlv istÀllet, likt resten som ligger pÄ tavellisten i fönsterbrÀdan.
Vet du om det gÄr och hur man gör?

Du behöver radera BT kopplingen via klockans instÀllningar om du vill att den bara ska synka mot radiomaster.

Fasen vad du gjorde mig osÀker dÀr..
Men mina GWBs autosynkar trots att dom Ă€r parade med appen. Blev tvungen att fuska.. 😉
Saxade detta ur manualen:
Screenshot_20210322_161729.jpg

Dom ska alltsĂ„ synka via MB om dom inte Ă€r BT kopplade inom ett dygn. 👍
Nu har jag fakta i mÄlet.
Det finns fortfarande parkoppling med mobilen, men dÄ de inte synkat med den pÄ ett tag sÄ har de synkat mot masterna.
Behövde alltsÄ inte radera nÄgon parkoppling. Denna fantastiskt prisvÀrda modul/modell skötte detta helt sjÀlv :)

Tillbaka
Topp