• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

PXL_20210324_090017341.MP-01.jpeg
Bling-bling Ă€r fiiin 😍
 
Nu har jag fakta i mÄlet.
Det finns fortfarande parkoppling med mobilen, men dÄ de inte synkat med den pÄ ett tag sÄ har de synkat mot masterna.
Behövde alltsÄ inte radera nÄgon parkoppling. Denna fantastiskt prisvÀrda modul/modell skötte detta helt sjÀlv :)
- Vad jag har mÀrkt Àr samma, om den inte hittar nÄn telefonapp att synka mot pÄ ett tag sÄ tar den radiosignalen pÄ natten.
 
Nu har jag fakta i mÄlet.
Det finns fortfarande parkoppling med mobilen, men dÄ de inte synkat med den pÄ ett tag sÄ har de synkat mot masterna.
Behövde alltsÄ inte radera nÄgon parkoppling. Denna fantastiskt prisvÀrda modul/modell skötte detta helt sjÀlv :)
PÄ tal om GW-B5600. Varför Àr det sÄ svÄrt att hitta den positiva "gul/guldisen"?
 
Nu har jag fakta i mÄlet.
Det finns fortfarande parkoppling med mobilen, men dÄ de inte synkat med den pÄ ett tag sÄ har de synkat mot masterna.
Behövde alltsÄ inte radera nÄgon parkoppling. Denna fantastiskt prisvÀrda modul/modell skötte detta helt sjÀlv :)

Om du stÀnger av BT pÄ mobilen dÄ alltsÄ?
 
Det jag ogillar med BT synk Àr att den försöker synka fyra ggr om dagen Àven om tidigare bt synk var framgÄngsrik.
Eller har jag fel?

Ja, den synkar 4 ggr/dag.
Vid varje synk, om den inte lyckas synka pÄ en gÄng sÄ försöker den nÄgra gÄnger (5 eller 6) tills den lyckas. Efter lyckad synk sÄ blir det inte flera försök utan vÀntar den till nÀsta tillfÀlle dvs runt 00:30, 06:30, 12:30 och 18:30.

Oj, sorry, sÄg att du menar BT synk, inte MB6... men det ska inte vara mycket skillnad, tror jag...
 
Nej, jag kan ivf inte hitta den. Den svarta finns ju till vĂ€ldigt bra pris. Den gula kan jag inte hitta. Hur kan den svarta vara sĂ„ billig och finnas överallt men den gula sĂ€lja dĂ„ligt? Va @roosterman förklara det dĂ„? 😝
BÄde den blÄ och svarta har hela tiden vart ca 500 billigare Àr guldisen..
Farligt fin Ă€r den.. SĂ„dĂ€r 30 -G-shocks senare Ă€r den fortfarande en av favvisarna👍😃
 
Det jag ogillar med BT synk Àr att den försöker synka fyra ggr om dagen Àven om tidigare bt synk var framgÄngsrik.
Eller har jag fel?
Kan ocksÄ tycka det Àr överdrivet. Framförallt Àr det störigt om du av nÄgon anledning missar att synka, typ ute och hÀmtar posten eller toabesök medan mobilen ligger pÄ skrivbordet, sÄ fÄr du gÄ runt utan rcvd som ett annat fÄn. Pinsamt ju.
 
Det gÀller vÀl endast om du vill checka status via mobilen? Vanliga synkar under dagen sker vÀl i bakgrunden av sig sjÀlvt sÄlÀnge BT Àr aktiverat pÄ mobilen?
om inte appen Àr igÄng spelar det ingen roll om BT Àr aktiverat pÄ telefonen, det Àr appen som pratar med klockan, inte det omvÀnda. Jag tror vi tidigare konstaterat att klockan synkar mot RC utan att visa RSVD i fönstret?
 
om inte appen Àr igÄng spelar det ingen roll om BT Àr aktiverat pÄ telefonen, det Àr appen som pratar med klockan, inte det omvÀnda. Jag tror vi tidigare konstaterat att klockan synkar mot RC utan att visa RSVD i fönstret?
Den synkar utan appen igÄng. Det Àr bara att trycka pÄ den högra nedersta knappen sÄ synkar den.
 
Och om BT pÄ telefonen Àr av kommer klockan ÀndÄ att söka efter BT-koppling 4 ggr / dag. SÄ har jag förstÄtt det som. Det drar ju onödigt mycket batteri.
 
Tillbaka
Topp