• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

BlÄa Àr ju vÀÀÀldigt lÀcker ocksÄ.
2021-01-15 15.53.45.jpg

Japp :)
 
om inte appen Àr igÄng spelar det ingen roll om BT Àr aktiverat pÄ telefonen, det Àr appen som pratar med klockan, inte det omvÀnda. Jag tror vi tidigare konstaterat att klockan synkar mot RC utan att visa RSVD i fönstret?
Nej, telefonen kopplar upp sjÀlv. Phone Finder bygger pÄ det.
Edit: Och RCVD visas oberoende av vilken metod som synkade
Screenshot 2021-03-24 at 12.53.29.png

Screenshot 2021-03-24 at 12.57.29.png
 
AlltsÄ BT pÄ telefonen kan vara pÄ, men den Àr inte aktivt kopplad mot telefonen förens man gör som du besriver.

Blev smÄtt konfuderad av detta och kanske har missat nÄt i konversationen, sÄ rÀtta mig om jag har fel.

SÄ fort jag unboxat min B5600 och parat med mobilen sÄ anser klockan att MB Àr passé och BT Àr the way to go. DÀrefter sÄ försöker klockan para sig med mobilens BT i bakgrunden en herrans massa gÄnger om dagen för att inte missa en nanosekund i avvikelse. Om jag stÀnger av BT pÄ mobilen blir klockan sur efter 4 ggr och gÄr dÀrefter pÄ plan B, alltsÄ MB, och kör tills vidare pÄ endast detta (som en M5610). Om jag nu Äter vill dagligsynka med BT istÀllet (eller bara checka ex. batteri, Àndra settings etc.) mÄste jag manuellt hÄlla Mode och forcera parningen. DÄ börjar loopen om och jag mÄste fÄ klockan att "glömma" BT-synk igen om önskat?
 
GA-2000 pÄ armen idag.

Sitter otroligt skönt. KÀnns som luft pÄ armen, pÄ ett positivt sÀtt. Bra byggkvalitet. Det kÀnns mer premium Àr priset antyder. Belysningen Àr kanon!

Det enda negativa jag kan komma pÄ Àr att index Àr svarta, de hade gjort sig bÀttre med nÄgon fÀrg pÄ tycker jag (vilket andra i samma modell serie har).
 

Bilagor

  • 20210324_133054.jpg
    20210324_133054.jpg
    373.5 KB · Visningar: 10
Nej, telefonen kopplar upp sjÀlv. Phone Finder bygger pÄ det.
Edit: Och RCVD visas oberoende av vilken metod som synkade
Screenshot 2021-03-24 at 12.53.29.png

Screenshot 2021-03-24 at 12.57.29.png
Jag bara klickade pÄ gilla men kÀnner mig lite förvirrad o_O Om jag inte har G-shock appen igÄng pÄ telefonen kan jag inte ansluta till den genom att trycka pÄ klockan. Men du menar att telefonen sjÀlv skulle leta efter klockan Àven utan att appen Àr igÄng? SÄ fungerar det inte pÄ mina 4 med BT. Om appen ligger i bakgrunden pÄ telefonen dyker det med jÀmna mellanrum upp en notis som sÀger att en synkning skett. DÄ har jag RCVD i fönstret pÄ klockan. Den synkar inte alla 4 samtidigt utan verkar beta av listan med tillagda klockor. Om appen Àr avstÀngd har jag inte RCVD i fönstret pÄ klockan, men jag kan kolla synkningen med RC med knapp och se att den synkat pÄ natten
 
Hello ni kunniga. Har en DW-5600 som beater vilket det senaste Ă„ret utsatts för bĂ„de gipsdamm, betong och mĂ„larfĂ€rg. Om man skulle fĂ„ för sig att snygga till den med nytt band och ”plasthölje” runt tavlan, i brist pĂ„ annat, var vĂ€nder man sig för att införskaffa dylika attiraljer?
 
Och om BT pÄ telefonen Àr av kommer klockan ÀndÄ att söka efter BT-koppling 4 ggr / dag. SÄ har jag förstÄtt det som. Det drar ju onödigt mycket batteri.
Jag vĂ€ljer att sĂ€ga emot😁
Klockan söker aldrig efter BT utan att du sjÀlv trycker connect pÄ klockan.
NÀr du kopplar upp dig mot appen sÄ btsyncar klockan dÀremot.
 
Blev smÄtt konfuderad av detta och kanske har missat nÄt i konversationen, sÄ rÀtta mig om jag har fel.

SÄ fort jag unboxat min B5600 och parat med mobilen sÄ anser klockan att MB Àr passé och BT Àr the way to go. DÀrefter sÄ försöker klockan para sig med mobilens BT i bakgrunden en herrans massa gÄnger om dagen för att inte missa en nanosekund i avvikelse. Om jag stÀnger av BT pÄ mobilen blir klockan sur efter 4 ggr och gÄr dÀrefter pÄ plan B, alltsÄ MB, och kör tills vidare pÄ endast detta (som en M5610). Om jag nu Äter vill dagligsynka med BT istÀllet (eller bara checka ex. batteri, Àndra settings etc.) mÄste jag manuellt hÄlla Mode och forcera parningen. DÄ börjar loopen om och jag mÄste fÄ klockan att "glömma" BT-synk igen om önskat?
Jag TROR... att det funkar sÄhÀr:
Jag har alltid BT pÄ i telefonen.
Man parar klockan med mobilen nÀr den kommit hem.
Om jag dÄ synkar tiden fÄr jag RCVD i displayen. Detta försvinner efter ett tag och för att fÄ det igen sÄ mÄste jag manuellt öppna appen och hÄlla in mode och forcera tidssynk.
Men, om jag istÀllet lÀgger klockan bredvid min M5610 i fönsterbrÀdan och inte gör nÄgot med den och den inte blivit synkad med mobilen, sÄ gÄr den automatiskt över till MB6, likt M5610:an, med skillnaden att jag inte fÄr RCVD i fönstret. Endas sÀttet för mig att fÄ det Àr om jag synkar via telefonen.
Dock gÄr den helt i synk med M5610:an nu utan att ha synkat med mobilen pÄ hela mars.

Ett visst mÄtt av killgissning hÀr dock. :)
 
Jag vĂ€ljer att sĂ€ga emot😁
Klockan söker aldrig efter BT utan att du sjÀlv trycker connect pÄ klockan.
NÀr du kopplar upp dig mot appen sÄ btsyncar klockan dÀremot.
Du behöver inte ha appen igÄng för att synka. Om klockan Àr redan registrerad i appen sÄ kan man trycka pÄ den högra synkknappen för att synka tid via BT.
 
LĂ„nade farsans G-steel lite, synd de Ă€r sĂ„ stora för sjukt bra för pengen annars! Även fast den irl Ă€ndĂ„ passar bĂ€ttre Ă€n pĂ„ bild 🙈

D24F9045-8B1F-4411-BB2E-BD90BC4D3F9A.jpeg
EF96224F-7227-4096-9C0B-6AFA5F1954FF.jpeg


Tror ocksĂ„ jag nog bestĂ€mt mig för att gĂ„ all G-shock ett tag, allt jag anvĂ€nder Ă€ndĂ„ plus en F-91 (förövrigt grym) och smartklocka đŸ€“
 
Jag TROR... att det funkar sÄhÀr:
Jag har alltid BT pÄ i telefonen.
Man parar klockan med mobilen nÀr den kommit hem.
Om jag dÄ synkar tiden fÄr jag RCVD i displayen. Detta försvinner efter ett tag och för att fÄ det igen sÄ mÄste jag manuellt öppna appen och hÄlla in mode och forcera tidssynk.
Men, om jag istÀllet lÀgger klockan bredvid min M5610 i fönsterbrÀdan och inte gör nÄgot med den och den inte blivit synkad med mobilen, sÄ gÄr den automatiskt över till MB6, likt M5610:an, med skillnaden att jag inte fÄr RCVD i fönstret. Endas sÀttet för mig att fÄ det Àr om jag synkar via telefonen.
Dock gÄr den helt i synk med M5610:an nu utan att ha synkat med mobilen pÄ hela mars.

Ett visst mÄtt av killgissning hÀr dock. :)

Okej, ja detta Àr lite oklart haha. SÄhÀr ser det ut i min app för min B5600 som bara legat nu under OWGM, men kontinuerligt verkar ha synkat automatiskt till min mobil via BT.

8EBDB3FC-9A64-467E-AA04-BEEB28E1E4F1.png
 
Okej, ja detta Àr lite oklart haha. SÄhÀr ser det ut i min app för min B5600 som bara legat nu under OWGM, men kontinuerligt verkar ha synkat automatiskt till min mobil via BT.

8EBDB3FC-9A64-467E-AA04-BEEB28E1E4F1.png
Ja verkligen, jag vet inte vad den gör, men jag vet att det funkar. G-shockens slogan!
 
Funderar pĂ„ att köpa min första G-Shock, sĂ„ för en som har noll koll, vilken tror ni pĂ„? Har fastnat för Skeleton-serien, sĂ„ blir antingen en GA-2100 eller en DW-5600. Hur bĂ€rs de? Tycker nog GA Ă€r hĂ€ftigare, men rĂ€ds för 45mm diameter (Ă€ven om jag har 18,5cm handleder)😀
NÄgon som kan göra mig klokare?
701AAC6A-91F7-48B6-9D4F-63C7388C41CE.jpeg
6B29E77B-A186-4808-8E99-5F4DBAAE5FDF.jpeg
 
Var det nÄgon som knep en Kith?
 
Exakt. Dock slog det mig nu pÄ tal om min senaste screenshot dÀr; vad hÀnder om man avaktiverar "Time adjustment"? Bör vÀl ÄtergÄ till MB dÄ?
Jag tror jag har avaktiverat det, bara för att jag tÀnkte att jag kan synka den manuellt om jag behöver, men nu mÀrkt att den synkar mot masten istÀllet.
Ska kolla sen.
 
Funderar pĂ„ att köpa min första G-Shock, sĂ„ för en som har noll koll, vilken tror ni pĂ„? Har fastnat för Skeleton-serien, sĂ„ blir antingen en GA-2100 eller en DW-5600. Hur bĂ€rs de? Tycker nog GA Ă€r hĂ€ftigare, men rĂ€ds för 45mm diameter (Ă€ven om jag har 18,5cm handleder)😀
NÄgon som kan göra mig klokare?
701AAC6A-91F7-48B6-9D4F-63C7388C41CE.jpeg
6B29E77B-A186-4808-8E99-5F4DBAAE5FDF.jpeg
Casioaken (GA-2100) bÀrs otroligt bra trots sin storlek. TyvÀrr kan jag inte bjuda pÄ nÄgon wristshot :(
 
Funderar pĂ„ att köpa min första G-Shock, sĂ„ för en som har noll koll, vilken tror ni pĂ„? Har fastnat för Skeleton-serien, sĂ„ blir antingen en GA-2100 eller en DW-5600. Hur bĂ€rs de? Tycker nog GA Ă€r hĂ€ftigare, men rĂ€ds för 45mm diameter (Ă€ven om jag har 18,5cm handleder)😀
NÄgon som kan göra mig klokare?
Du kan definitivt bÀra den om du har 18,5 handler. SÄ hÀr ser det ut pÄ 19.
PXL_20210308_143150789.MP-02.jpeg
 
Var det nÄgon som knep en Kith?
Ja, jag lyckades. Den Ă€r pĂ„ vĂ€g. 😁
 
Tillbaka
Topp