El Guapo
Basic
Riiiktigt snygg trio. Jolly good!Trippel DC och side-by-side analog/positiv/negativ:
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
Riiiktigt snygg trio. Jolly good!Trippel DC och side-by-side analog/positiv/negativ:
Hahahaha jag sĂ„g den förut pĂ„ FB! Jag tror jag sĂ„g den 10 gĂ„nger och skrattade lika mycket varje gĂ„ng xDHumor med G-Shock pĂ„ lördagskvĂ€llen. Ăr det nĂ„n som vet Ref pĂ„ den hĂ€r?
Ăr denna exakt som 5600BB förutom fĂ€rgen? Ville ha en 5600BB (svarta alltsĂ€) och Ă„ngrar att jag inte köpte men tyckte den sĂ„g mindre ut Ă€n 49mm som den pĂ„ bilden pĂ„stĂ„s vara. BB kan jag ju testa men inte sett den blĂ„ (5600 DE tror jag den kallas) i butik. Dryga hundringen mer tar jag hellre den med "jeans fĂ€rg" men Ă€r fĂ€rgen enda skillnaden?
Min första G-Shock. Den har trÀngt undan en ny SMPc i 10 dgr nu...
43 mm bör den vara. Men BB har inverterad/negativ display, denna har positiv (som 5600E).Ăr denna exakt som 5600BB förutom fĂ€rgen? Ville ha en 5600BB (svarta alltsĂ€) och Ă„ngrar att jag inte köpte men tyckte den sĂ„g mindre ut Ă€n 49mm som den pĂ„ bilden pĂ„stĂ„s vara. BB kan jag ju testa men inte sett den blĂ„ (5600 DE tror jag den kallas) i butik. Dryga hundringen mer tar jag hellre den med "jeans fĂ€rg" men Ă€r fĂ€rgen enda skillnaden?
Bifogad tabell som Àr snodd frÄn watchuseek kanske hjÀlper till. Band borde vara lÀtt. Bezel verkar bero pÄ vilken variant du har. Kolla modulnumret pÄ baksidan.Jag har en gammal G-5600 (med lÀngre "nautilus-öron" Àn t ex GW 5600) och gummit börjar bli styvt och behöver bytas ut. Köpte klockan för ca 10 Är sedan... Den har tough solar och saknar atomsynk.
Har kollat in pÄ pacparts men hittar inga delar till min klocka, vet inte ens om de passar min modell för de fÄ modeller de har pÄ sidan. NÄgon som vet var man hittar skal och band till G-5600?
Tack!
Bifogad tabell som Àr snodd frÄn watchuseek kanske hjÀlper till. Band borde vara lÀtt. Bezel verkar bero pÄ vilken variant du har. Kolla modulnumret pÄ baksidan.
Finns det band som passar GMW5000? (stÄlis)Bifogad tabell som Àr snodd frÄn watchuseek kanske hjÀlper till. Band borde vara lÀtt. Bezel verkar bero pÄ vilken variant du har. Kolla modulnumret pÄ baksidan.
FrÄn de bilder jag har sett sÄ ser det ut som att banden bara passar till gmw-b5000. Det finns eller kommer varianter med gummiarmband sÄ en sÄn kanske gÄr att bestÀlla.Finns det
Finns det band som passar GMW5000? (stÄlis)
Verkar som att pacparts har en passande pp lagerà h, schysst. Tack för tabellen.
Jag har en 2597 sÄ enligt tabellen finns det alltsÄ ingen bezel till den.
Verkar som att pacparts har en passande pp lager
http://www.pacparts.com/part.cfm?sku=91087753594
Same here!! Den har verkligen fÄtt bekÀnna fÀrg en vecka utomlands med sand, salt och vÀrsta fienden barnens solskyddsfaktor 50! Lite puts sÄ försvann det mestaFortfarande sjukt nöjd med den hÀr
Same here!! Den har verkligen fÄtt bekÀnna fÀrg en vecka utomlands med sand, salt och vÀrsta fienden barnens solskyddsfaktor 50! Lite puts sÄ försvann det mesta
"vis" Àr vÀl ÀndÄ att ta i. Vad gör Ayo nu för tiden?Korspost frÄn vad gör du och din klocka.
KÀnn dig aldrig fÄngen i förortsbetongen som en vis man en gÄng rappade.
Vettefan faktiskt. Sist jag sÄg han var pÄ ett hiphopjam i bagarmossen som vi gjorde som ett projekt i 3an i gymnasiet sÄ sÄg han vÀldigt religiös ut med tanke pÄ klÀdseln. Det var nog 15 Är sen lol."vis" Àr vÀl ÀndÄ att ta i. Vad gör Ayo nu för tiden?
Du vet om att man kan byta plats pÄ dag/mÄnad i appen? Visst Àr det en trevlig klockaKorspost frÄn vad gör du och din klocka.
KÀnn dig aldrig fÄngen i förortsbetongen som en vis man en gÄng rappade.
Borde egentligen skriva en recension pÄ den efter att ha burit den varje dag i en mÄnad sen i början pÄ maj.
Det var lÀnge sen jag var sÄ nöjd med ett nyinköp av en klocka och att den burits dagligen Àr ju ett tecken i sig.
Tyngden i den Àr perfekt. KÀnns att man har en klocka pÄ armen men inte för tung.
Den borstade finishen Àr riktigt trevlig och hade gÀrna sett hela var i det utförandet frÄn början men casio Àr ju som bekant kÄta pÄ att blanda borstat och blankpolerat.
Möjligt man tar o borstar de blanka ytorna senare. Var först orolig den skulle vara en repmagnet men den har knappt dragit pÄ sig hairlines trots dagligt anvÀndande. Har iofs inte sÄ anstrÀngande jobb som sitter framför en dator om dagarna.
LÀnken Àr snyggt utformad och gillar att de smÄ cirklarna gÄr lÀngs med hela lÀnken. Passar designen till 100 imho.
LÀnken kÀnns stabil och stÄr nog pall det mesta.
SpÀnnet Àr vÀl okej, hade gÀrna sett en sÄn liten del som man fÀller över spÀnnet för extra safety och hade nog sluppit den glipan som blir mellan lÀnk och spÀnnet som fler pÄpekat.
Kommer nog att bestÀlla gummibandet som extradel. Hade vart kul om det kom typ cordura-band som det gjort till gst modellerna. KÀnns som det hade varit riktigt slick pÄ denna.
Funktionerna Àr man bekant med sedan tidigare, timer och tidtagning anvÀnds ofta för att timea raster och liknande pÄ jobbet. Knapparna Àr som bekant större Àn pÄ tidigare squares och de gör mycket för helhetskÀnslan pÄ klockan. KÀnns som de Àr lÀttare att komma Ät och dessutom snyggare med lite biffigare knappar.
Att stÀlla in grejer med appen Àr enkelt och fungerar riktigt bra. Plus för att man kan vÀlja dag/mÄnad visning Àven om man vant sig med tvÀrtom. Time and place funktionen har jag inte testat riktigt o vet inte om jag skulle ha nÄgon anvÀndning för den. Möjligt om man skulle vilja markera nÄgot pÄ karta för att kunna peka ut exakt plats vid senare tillfÀlle.
Den syncar flera gÄnger om dagen och skulle den ha misslyckats kan man ju alltid snabbt synca in den med mobilen om skulle kÀnnas att det behövs. O det Àr ju mest bara för man vill det ska stÄ rcvd pÄ displayen.
Autolight funktionen Àr trevlig och fungerar som den ska. Nice med 4 sekunders ljus och den "fadear" ut snyggt. Displayen Àr ett steg uppÄt jÀmfört mot 5610 dÄ denna displayen Àr mycket tydligare i en del vinklar dÄ 5610 kan vara otydlig.
Synd att det inte Àr safirglas dock, för priset tycker jag de nog kunde ha kört med safir och det hade tagit upp "lyxkÀnslan" ett snÀpp och en trygghet att veta glaset Àr repfritt. GÄr vÀl att byta ut iofs om man skulle repa det.
GÄr lite i tankarna hur rugged den skulle se ut med bullbars pÄ. Inte sett nÄgon som satt sÄna pÄ sin stÄlis Àn.
Av mig fÄr den 9 av 10 gangsters, hade det varit safirglas hade den i mina ögon vart en fulltrÀff. Den Àr sÄ pass stilren man kommer undan med den pÄ kontoret dÀr man ofta ser folk med dyra fina klockor, den fungerar i de flesta sammanhang. Jag Àr inte sÄ formell av mig heller att jag vistas i miljöer dÀr kostym krÀvs sÄ den kan följa med i allt jag gör.
Kan kÀnna mig lite kluven till det blanka pÄ klockan om man ska borsta eller inte men just nu trivs jag med blinget.
Den kommande med negativ display ser riktigt trevlig ut ocksĂ„, intressant hur den ter sig i olika ljus dĂ„ den nya displayen Ă€r bĂ€ttre. Ăven den kommande dlc ser trevlig ut.
Blir intressant med kommande modeller i metall, en i titan hade vart fett som andra sagt.
Vart kanske lite lÀngre inlÀgg Àn tÀnkt och möjligt det blir grunden för en recension.
Sist en bild ihop med 5610.
Okej mjo det har jag förstÄtt ocksÄ. Har en AE1200 och det enda jag inte gillar med den Àr att det Àr orange bakgrundsljus. Hatar fÀrgen orange (har dÄligt fÀrgseende sÄ det stör mina ögon)43 mm bör den vara. Men BB har inverterad/negativ display, denna har positiv (som 5600E).
BerĂ€tta gĂ€rna hur den kĂ€nns sen, och visa bilder! Ăr sjĂ€lv nyfiken pĂ„ hit jeans-modellerna upplevs irl.
Yes det vet jagDu vet om att man kan byta plats pÄ dag/mÄnad i appen? Visst Àr det en trevlig klocka
Snygg minirecension. HĂ„ller med dig i allt Ă€ven om jag inte har nĂ„got mot de polerade ytorna. Ăr Ă€ven jag förvĂ„nad att det inte blivit nĂ„gra hairlines eller annat trots att den snart anvĂ€nts 2 veckor. En pytteliten hairline pĂ„ spĂ€nnet Ă€r allt jag kan hitta. NĂ€r det gĂ„r att bestĂ€lla ett gummi till den stĂ„r jag först i kön.Borde egentligen skriva en recension pĂ„ den efter att ha burit den varje dag i en mĂ„nad sen i början pĂ„ maj.
Det var lÀnge sen jag var sÄ nöjd med ett nyinköp av en klocka och att den burits dagligen Àr ju ett tecken i sig.
Tyngden i den Àr perfekt. KÀnns att man har en klocka pÄ armen men inte för tung.
Den borstade finishen Àr riktigt trevlig och hade gÀrna sett hela var i det utförandet frÄn början men casio Àr ju som bekant kÄta pÄ att blanda borstat och blankpolerat.
Möjligt man tar o borstar de blanka ytorna senare. Var först orolig den skulle vara en repmagnet men den har knappt dragit pÄ sig hairlines trots dagligt anvÀndande. Har iofs inte sÄ anstrÀngande jobb som sitter framför en dator om dagarna.
LÀnken Àr snyggt utformad och gillar att de smÄ cirklarna gÄr lÀngs med hela lÀnken. Passar designen till 100 imho.
LÀnken kÀnns stabil och stÄr nog pall det mesta.
SpÀnnet Àr vÀl okej, hade gÀrna sett en sÄn liten del som man fÀller över spÀnnet för extra safety och hade nog sluppit den glipan som blir mellan lÀnk och spÀnnet som fler pÄpekat.
Kommer nog att bestÀlla gummibandet som extradel. Hade vart kul om det kom typ cordura-band som det gjort till gst modellerna. KÀnns som det hade varit riktigt slick pÄ denna.
Funktionerna Àr man bekant med sedan tidigare, timer och tidtagning anvÀnds ofta för att timea raster och liknande pÄ jobbet. Knapparna Àr som bekant större Àn pÄ tidigare squares och de gör mycket för helhetskÀnslan pÄ klockan. KÀnns som de Àr lÀttare att komma Ät och dessutom snyggare med lite biffigare knappar.
Att stÀlla in grejer med appen Àr enkelt och fungerar riktigt bra. Plus för att man kan vÀlja dag/mÄnad visning Àven om man vant sig med tvÀrtom. Time and place funktionen har jag inte testat riktigt o vet inte om jag skulle ha nÄgon anvÀndning för den. Möjligt om man skulle vilja markera nÄgot pÄ karta för att kunna peka ut exakt plats vid senare tillfÀlle.
Den syncar flera gÄnger om dagen och skulle den ha misslyckats kan man ju alltid snabbt synca in den med mobilen om skulle kÀnnas att det behövs. O det Àr ju mest bara för man vill det ska stÄ rcvd pÄ displayen.
Autolight funktionen Àr trevlig och fungerar som den ska. Nice med 4 sekunders ljus och den "fadear" ut snyggt. Displayen Àr ett steg uppÄt jÀmfört mot 5610 dÄ denna displayen Àr mycket tydligare i en del vinklar dÄ 5610 kan vara otydlig.
Synd att det inte Àr safirglas dock, för priset tycker jag de nog kunde ha kört med safir och det hade tagit upp "lyxkÀnslan" ett snÀpp och en trygghet att veta glaset Àr repfritt. GÄr vÀl att byta ut iofs om man skulle repa det.
GÄr lite i tankarna hur rugged den skulle se ut med bullbars pÄ. Inte sett nÄgon som satt sÄna pÄ sin stÄlis Àn.
Av mig fÄr den 9 av 10 gangsters, hade det varit safirglas hade den i mina ögon vart en fulltrÀff. Den Àr sÄ pass stilren man kommer undan med den pÄ kontoret dÀr man ofta ser folk med dyra fina klockor, den fungerar i de flesta sammanhang. Jag Àr inte sÄ formell av mig heller att jag vistas i miljöer dÀr kostym krÀvs sÄ den kan följa med i allt jag gör.
Kan kÀnna mig lite kluven till det blanka pÄ klockan om man ska borsta eller inte men just nu trivs jag med blinget.
Den kommande med negativ display ser riktigt trevlig ut ocksĂ„, intressant hur den ter sig i olika ljus dĂ„ den nya displayen Ă€r bĂ€ttre. Ăven den kommande dlc ser trevlig ut.
Blir intressant med kommande modeller i metall, en i titan hade vart fett som andra sagt.
Vart kanske lite lÀngre inlÀgg Àn tÀnkt och möjligt det blir grunden för en recension.
Sist en bild ihop med 5610.