Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
Det lÄter ju inte bra. Jag hade ju ett mÄndagsexemplar för ett par Är sedan som jag inte kunde fÄ att synka alls.
Yngsta sonen (14Är)har anlÀnt till Spanien med sin GW-5000. Hans har inte synkat pÄ en mÄnad... bra skit
Jag som bor i norra delen av Sverige Àr glad att stÄlisen synkar mot mobilen... Bra val av sonen... eller pappa.
Yngsta sonen (14Är)har anlÀnt till Spanien med sin GW-5000. Hans har inte synkat pÄ en mÄnad... bra skit
Han har haft den bredvid sÀngen pÄ natten (sovrummet i kÀllarplan). Annars synkar den varje nattDet lÄter ju inte bra. Jag hade ju ett mÄndagsexemplar för ett par Är sedan som jag inte kunde fÄ att synka alls.
Vad har sonen för serienummer pÄ sin?
Bara jag som lÀgger mÀrke till den grymma tidshÄllningen, lÄngt bÀttre Àn spec? Antar att din stÄlis Àr synkad och visar "rÀtt" tid.
Det var det jag syftade pĂ„ med âbra skitâBara jag som lĂ€gger mĂ€rke till den grymma tidshĂ„llningen, lĂ„ngt bĂ€ttre Ă€n spec? Antar att din stĂ„lis Ă€r synkad och visar "rĂ€tt" tid.
Hur lÄngt funkar den synkningen geografiskt sett ? Antar att Island Àr utom rÀckvidd.
Det finns ju ett torn i Storbritannien och ett i Tyskland... mina synkar bÄde i Stockholm och i Valencia/SpanienHur lÄngt funkar den synkningen geografiskt sett ? Antar att Island Àr utom rÀckvidd.
GMW b5000 Àr en riktigt bra liten rackare pÄ att synka tiden frÄn antennerna ute i Europa
Under en tid nu sÄ har klockan inte varit kopplad till nÄgon telefon men varje natt sÄ gör den sitt jobb.
Tycker den presterar lite bÀttre Àn min GW5000 som gÀrna vill ligga pÄ fönsterbrÀdan för att hitta signalen. StÄis Àr inte lika kinkig verkar det som.
mer stÄl - mer antenn...Materialet kanske spelar en stor roll. Jag fick testa mig fram med min GW 5000 för att hitta en sweet spot i hemmet.
Fortfarande sjukt nöjd med den hÀr
Same here!! Den har verkligen fÄtt bekÀnna fÀrg en vecka utomlands med sand, salt och vÀrsta fienden barnens solskyddsfaktor 50! Lite puts sÄ försvann det mesta
Vilken ref Àr det? Mycket trevligt med helsvart och "since 1983" i rött!
Ajaj, det var lite vÀl roligt! :/Limiterad edition ;
https://www.casio.co.uk/products/timepieces/g-shock/limited-edition/product/?v=GW-5035A-1JR
... och lite roliga prishöjningar pÄ den ;
http://www.shoppinginjapan.net/gw-5035a-1jr
Grattis till en mycket fin klockaHÄll i er för nu blir det Äka av!
Ăkta G-shockerotik.
Först en oansenlig vit lÄda
Vi vrider pÄ den och ser en bekant logotyp men Àven en Manta...hmmm
Lyfter locket och möts av en till ask med en bild av en rund korall med smÄ fiskar i.
Lyfter upp lÄdan och finner information om klockan men Àven om WCCS, World Coral-reef Conservation Society, intressant.
Sen vriiider vi boxen lite och ser att de lagt ner tid o möda pÄ utformningen, nice. (Och vi skymtar nÄgonting dÀrinne)
Dags att lyfta locket och vi möts av en Frogman!!
Dags för lite detaljstudier. lÀngst ut pÄ bandet hittar vi en liten vinkarkrabba. Trevlig detalj.
Vi vÀnder och möts av bilden av korallen med fiskarna.
Ăr det nĂ„gon intressant bild nĂ€r man kollar belysningen kanske ni undrar? Jepp. Tre stycken mantor, tvĂ„ i tidsfönstret och en i dagfönstret
Detta var alltsÄ en Frogman DW-8201WC-2T. Det Àr en rÀtt limiterad utgÄva som kom 1998!. Notera gÀrna hur dess resin inte blivit sÄ vÀrst gulnat med tanke pÄ Äldern. Man har ju sett klockor som först var vita men sen blivit ordentligt gulbruna. GÄr vÀl knappast att missta sig pÄ att det Àr titanium runt om.
SlÀnger med en bild pÄ spÀnnet ocksÄ. (Japan sÄklart)
Ăr man nöjd med den? Jajjemen! Den kĂ€nns KLOCKren Inte en skrĂ„ma o inte en hairline!
Enda oron man har Àr ju att den kommer att missfÀrgas av solljuset. Men det lÀr ju ta ett tag. Skulle den dagen komma dÄ man tycker att den gulnat för mycket sÄ gÄr det ju att fÀrga resin och det mÄste ju inte vara genomskinligt. http://mygshock.com/wiki/Dye_a_G-Shock Det finns Àven en hel del Youtubeklipp för den som skulle bli sugen att testa.
HÄll i er för nu blir det Äka av!
Ăkta G-shockerotik.
Lyfter locket och möts av en till ask med en bild av en rund korall med smÄ fiskar i.
Lyfter upp lÄdan och finner information om klockan men Àven om WCCS, World Coral-reef Conservation Society, intressant.
Sen vriiider vi boxen lite och ser att de lagt ner tid o möda pÄ utformningen, nice. (Och vi skymtar nÄgonting dÀrinne)
Dags för lite detaljstudier. lÀngst ut pÄ bandet hittar vi en liten vinkarkrabba. Trevlig detalj.
Ăr det nĂ„gon intressant bild nĂ€r man kollar belysningen kanske ni undrar? Jepp. Tre stycken mantor, tvĂ„ i tidsfönstret och en i dagfönstret
Detta var alltsÄ en Frogman DW-8201WC-2T. Det Àr en rÀtt limiterad utgÄva som kom 1998!. Notera gÀrna hur dess resin inte blivit sÄ vÀrst gulnat med tanke pÄ Äldern. Man har ju sett klockor som först var vita men sen blivit ordentligt gulbruna. GÄr vÀl knappast att missta sig pÄ att det Àr titanium runt om.
Ăr man nöjd med den? Jajjemen! Den kĂ€nns KLOCKren Inte en skrĂ„ma o inte en hairline!
Enda oron man har Àr ju att den kommer att missfÀrgas av solljuset. Men det lÀr ju ta ett tag. Skulle den dagen komma dÄ man tycker att den gulnat för mycket sÄ gÄr det ju att fÀrga resin och det mÄste ju inte vara genomskinligt. http://mygshock.com/wiki/Dye_a_G-Shock Det finns Àven en hel del Youtubeklipp för den som skulle bli sugen att testa.
HÄll i er för nu blir det Äka av!
Ăkta G-shockerotik.
Verkligen erotik pÄ hög nivÄ!HÄll i er för nu blir det Äka av!
Ăkta G-shockerotik.
Enda oron man har Àr ju att den kommer att missfÀrgas av solljuset. Men det lÀr ju ta ett tag. Skulle den dagen komma dÄ man tycker att den gulnat för mycket sÄ gÄr det ju att fÀrga resin och det mÄste ju inte vara genomskinligt resin för att man ska kunna fÀrga. http://mygshock.com/wiki/Dye_a_G-Shock Det finns Àven en hel del Youtubeklipp för den som skulle bli sugen att testa.
KÀlla? Tidigare fanns det bara en intyskland och enligt Citizens hemsida fortfarande sÄ. Bra om det kommit upp en till dock. Finns ju tvÄ i lilla Japan.Det finns ju ett torn i Storbritannien och ett i Tyskland... mina synkar bÄde i Stockholm och i Valencia/Spanien
https://en.wikipedia.org/wiki/Casio_Wave_Ceptor#LocationsKÀlla? Tidigare fanns det bara en intyskland och enligt Citizens hemsida fortfarande sÄ. Bra om det kommit upp en till dock. Finns ju tvÄ i lilla Japan.
Vad trevligt. PĂ„ Citizens hemsida finns den engelska inte med. Toppen!
Vill ju ha en G-shock och sugen pĂ„ en 5600. Men den har ju inte fler funktioner Ă€n en F-91W osv. SĂ„ Ă€r inne nu och funderar pĂ„ en GA-700 nu. Ăr den nĂ„t att ha? Bra anvĂ€ndbara funktioner? Gillar egentligen 5600 designen mycket mer men kanske ska ha en med lite roliga grejer pĂ„ istĂ€llet.
Edit: Ăr dx.com en bra sida att köpa ifrĂ„n?
Nope inte sett innan, kollade igenom nu lite snabbt En vit eller röd sÄg schysst ut men gillar inte backlight. Vill verkligen ha blÄ eller vit (pÄ den Àr det typ gul/grön eller orange vÀl?) Sen sÄ om jag inte kör pÄ 5600 DE sÄ vill jag ha en med visare.Har du kollat pÄ G-LIDE 5600 modellerna? NÄgra av dom har mÄnfas och tidvattenvisning. GLX- och GWX- tror jag nÄgra av dessa heter (inte helt sÀker).
Enligt filnamnet sÄ ser vi en GLX-5600 pÄ denna lÄnade bild.