Den grÄa fick lÀmnaJaha! Jag som trodde att du sÄlde den
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
Den grÄa fick lÀmnaJaha! Jag som trodde att du sÄlde den
InsÄg att packningen blockerade gÀngorna i boetten... försökte utan packningen men dÄ hamnade modulen snett. Efter lite trial and error klippte jag ner packningen pÄ höjden... vad sÀger andra moddrÀvar om den manövern? KÀnns som att jag har missat nÄgot vÀsentligt...
Snyggt moddat! Funkar det sÄ funkar det, modulskyddet Àr vÀl framförallt en distans. Kan den ha funkat bÀttre Ät andra hÄllet?Hej trÄden! Nu Àr jag tillbaka efter att ha tagit en forumpaus i samband med owg march. Att bÀra samma klocka i en mÄnad var en baggis jÀmfört med att inte gÄ in i den hÀr underbara trÄden 5-10 ggr/dag.
Försökte under mars att bete mig som en normal icke klockintresserad mÀnniska och det gick vÀl hyfsat bra. Orkade inte stÀda i mitt instagramflöde sÄ dÀr har jag kollat pÄ en hel del klockor under mÄnaden.
NÄgra arbetskamrater har fÄtt stÄ ut med mitt klocksurrande ocksÄ. De Àr inte sÄ intresserade egentligen, men eftersom de gÄr omkring med stÀmgaffelbulovor, subbar och pannor sÄ fÄr de stÄ ut med mitt snack helt enkelt.
Fick ganska tidigt i mars hem delar till ett DW5030-bygge. Det har kliat rejÀlt i fingrarna och igÄr satte jag Àntligen ihop delarna och sen var det klockbyte direkt nÀr jag vaknade i morse.
Allt materiel samlat... lÀsglasögon med lysdiod frÄn clas ohlson Àr ett mÄste i min Älder.
Började med att skruva isÀr donatornklockan DW5600E.
InsÄg efter ett tag att det satt en metallram och packning i den boetten som nog var bra att flytta över tillsammans med modulen.
Petade in ram, packning, modul och modulskydd i nya boetten. Satte dit O-ringen men sen tog det stopp nÀr baklocket skulle pÄ plats. Funderar sÄ hÀr i efterhand pÄ om det hade gÄtt med lite mer vÄld.
InsÄg att packningen blockerade gÀngorna i boetten... försökte utan packningen men dÄ hamnade modulen snett. Efter lite trial and error klippte jag ner packningen pÄ höjden... vad sÀger andra moddrÀvar om den manövern? KÀnns som att jag har missat nÄgot vÀsentligt...
Fick ihop allt till slut och flyttade bezeln frÄn DW5600 till DW5030 för att sedan sÀtta pÄ ett hÀrligt vÀlanvÀnt nedklippt GW5000-band.
Det Àr skönt att vara tillbaka! Nu ska jag bara lÀsa ikapp strax under 200 sidor. Tur att jag har semester hela pÄskveckan! Men jag kanske fuskar lite Àven om jag Àr orolig över att ha missat nÄgot guldkorn.
AssÄ jag vettefan, jag stoppade bara i modulen. Inget klippande hÀr inte. Vad tog du för packning? Jag rÄkade ha en dw-5000 packning hemma och den passade perfekt. Dw5600e packningen kanske Àr för tjock?Hej trÄden! Nu Àr jag tillbaka efter att ha tagit en forumpaus i samband med owg march. Att bÀra samma klocka i en mÄnad var en baggis jÀmfört med att inte gÄ in i den hÀr underbara trÄden 5-10 ggr/dag.
Försökte under mars att bete mig som en normal icke klockintresserad mÀnniska och det gick vÀl hyfsat bra. Orkade inte stÀda i mitt instagramflöde sÄ dÀr har jag kollat pÄ en hel del klockor under mÄnaden.
NÄgra arbetskamrater har fÄtt stÄ ut med mitt klocksurrande ocksÄ. De Àr inte sÄ intresserade egentligen, men eftersom de gÄr omkring med stÀmgaffelbulovor, subbar och pannor sÄ fÄr de stÄ ut med mitt snack helt enkelt.
Fick ganska tidigt i mars hem delar till ett DW5030-bygge. Det har kliat rejÀlt i fingrarna och igÄr satte jag Àntligen ihop delarna och sen var det klockbyte direkt nÀr jag vaknade i morse.
Allt materiel samlat... lÀsglasögon med lysdiod frÄn clas ohlson Àr ett mÄste i min Älder.
Började med att skruva isÀr donatornklockan DW5600E.
InsÄg efter ett tag att det satt en metallram och packning i den boetten som nog var bra att flytta över tillsammans med modulen.
Petade in ram, packning, modul och modulskydd i nya boetten. Satte dit O-ringen men sen tog det stopp nÀr baklocket skulle pÄ plats. Funderar sÄ hÀr i efterhand pÄ om det hade gÄtt med lite mer vÄld.
Fick ihop allt till slut och flyttade bezeln frÄn DW5600 till DW5030 för att sedan sÀtta pÄ ett hÀrligt vÀlanvÀnt nedklippt GW5000-band.
Det Àr skönt att vara tillbaka! Nu ska jag bara lÀsa ikapp strax under 200 sidor. Tur att jag har semester hela pÄskveckan! Men jag kanske fuskar lite Àven om jag Àr orolig över att ha missat nÄgot guldkorn.
Paket inslagning helt i min stilFick paket idag, med inslagning vÀrdig en g-shock. Satan vad bra den Àr! Jag var orolig att jag skulle behöva tatuera en sleeve för att kunna bÀra upp den, men kan sÀga att den flyger riktigt bra Àven pÄ en lattepappa i radhuskvarter.
@Lord_tito88 âs favoritfunktionEn av mina klockor piper varje timme, hörde bara en svag beep nĂ€r jag var i sovrummet, problemet Ă€r att jag inte vet vilken.
TyvĂ€rr, inte för mig eller frugan haha.@Lord_tito88 âs favoritfunktion
Hysteriskt roligt juTyvÀrr, inte för mig eller frugan haha.
Flytta ut hÀlften i taget till ett annat rum tills det slutar pipa. DÄ har du hittat klockan pÄ O(f(x))=log_2(antal klockor) timmar.En av mina klockor piper varje timme, hörde bara en svag beep nÀr jag var i sovrummet, problemet Àr att jag inte vet vilken.
SÀtt pÄ pipet pÄ alla klockor. Problemet löst. Inte riktigt för du vet inte vilken. Men hÀrlig funktion som jag saknat eftersom Casio inte hade rÄd att stoppa in det i GPR-B1000 som jag nyligen bar i en mÄnad.En av mina klockor piper varje timme, hörde bara en svag beep nÀr jag var i sovrummet, problemet Àr att jag inte vet vilken.
SÀtt pÄ pipet pÄ alla klockor. Problemet löst. Inte riktigt för du vet inte vilken. Men hÀrlig funktion som jag saknat eftersom Casio inte hade rÄd att stoppa in det i GPR-B1000 som jag nyligen bar i en mÄnad.
Ănnu mer mĂ€rkligt att MRG inte har det...MĂ€rkligt val Ă€ndĂ„ att Casio inte vill ha med pipet pĂ„ vissa modeller.
Min MRG har den inte.
TyvÀrr, inte för mig eller frugan haha.
MRG har vĂ€l minst funktioner av alla g-shocks.Ănnu mer mĂ€rkligt att MRG inte har det...
Ha ha, sÄ hÀrligt nördigt. Jag njöt och gapflabbade nÀr jag lÀste dettaFlytta ut hÀlften i taget till ett annat rum tills det slutar pipa. DÄ har du hittat klockan pÄ O(f(x))=log_2(antal klockor) timmar.
Ăr ni fler i familjen kan du dela upp klockorna i familjemedlemmarnas olika rum (+1 tomt som blir "true" om ingen hör) och fĂ„r dĂ„ ner tiden till O(f(x))=log_[antal personer i familjen +1](antal klockor) timmar. Vill du fĂ„ ner tiden Ă€nnu mer kan du involvera grannarna, men riskerar dĂ„ en tvĂ„ngsinlĂ€ggning sĂ„ det kanske gĂ„r pĂ„ ett ut.
Ănnu mer mĂ€rkligt att MRG inte har det...
MRG har vÀl minst funktioner av alla g-shocks.
Jag tycker att det Ă€r en befrielse. Dessutom sĂ„ mĂ„ste ju instĂ€llningen indikeras pĂ„ nĂ„got vis.Ănnu mer mĂ€rkligt att MRG inte har det...
Tack för tipset . Slog till pÄ en Mudman dÄ jag gillar designen mer pÄ den .Har ni koll pÄ Cyberphotos 20 procent pÄ G-shock! Rangeman för 2250 skickat Àr inte ett dÄligt pris
Ja, jag förstÄr mig inte pÄ hur Casio tÀnker, vissa billiga G-shocks har jÀttemÄnga funktioner medans dem dyrare har knappt nÄgonting, ingen logik alls.
Ăntligen jag tror att jag har hittat klockan, mĂ„ste ha satt pĂ„ timsignalen nĂ€r jag stĂ€llde om alla klockor.
Typisk, det var inte ens en G-shock, det var Seiko Wired som var boven. hahaha.
Det har ju gÄtt nÄgra dagar sedan omstÀllning av sommartid, konstig att frugan inte har klagat.
Hon kanske inte har lika bra hörsel som mig, klockan lÄg i en byrÄlÄda.
G9300? Den Àr ju bland de skönaste G man kan ha pÄ sig och cool designTack för tipset . Slog till pÄ en Mudman dÄ jag gillar designen mer pÄ den .