• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

Jag vet att det diskuterades lÀngre bak i trÄden för nÄgra dagar sedan (veckor?) men den nya stÄl-varianten av G-shocks första analoga klocka AWM-500, den Àr bara för cool. Den föll mig först inte i smaken, inte alls. Jag tyckte att visarna var ohyggligt fula men nu stör jag mig inte alls pÄ dem. Det Àr ingen som har en / har testat en? Det finns bra recensioner pÄ tuben, Àven denna lilla mini-dokumentÀr frÄn Casio sjÀlva.

Vad sÀger ni om den fula ankungen?

Bra recension:

Senast Àndrad:
Är inte GA-2100 populĂ€r lĂ€ngre eller varför har jag sĂ„lt fyra klockor idag men inte denna? đŸ€Ș
20210405_212850.jpg

Är inte GA-2100 populĂ€r lĂ€ngre eller varför har jag sĂ„lt fyra klockor idag men inte denna? đŸ€Ș
20210405_212850.jpg
Finns ju i sĂ„ mĂ„nga fĂ€rger numera, tĂ€nker att den svartsvartahypen Ă€r lite borta pga det. Jag har dock inte testat just den varianten och verkar ball men nog köpstopp nu ( 🙈 ). Kommande orange/grön jelly ser intressant ut med! 😎

NÄgon som har koll pÄ vart jag kan hitta band till min GW-205k? Svart/blÄtt/vit etc. (Àven AM intressant). Ser bara ms-varianten pÄ tiktox och inte intressant...

Eller om nĂ„gon skulle sitta pĂ„ nĂ„got och vill sĂ€lja đŸ€“

NÄgon som har koll pÄ vart jag kan hitta band till min GW-205k? Svart/blÄtt/vit etc. (Àven AM intressant). Ser bara ms-varianten pÄ tiktox och inte intressant...

Eller om nĂ„gon skulle sitta pĂ„ nĂ„got och vill sĂ€lja đŸ€“
Jag har varit sugen pÄ din Frogman sedan i vintras nÄn gÄng, har följt dess vÀg hÀr pÄ forumet. :D
Iom det sÄ kollade jag ocksÄ möjligheter att fÄ tag pÄ ett nytt band, utan framgÄng. Kan nog vara vÀldigt knepigt att fÄ tag pÄ.
Det pÄ Tiktox Àr helt svart (+ lite text) eller hur?

AlltsÄ det som egentligen hör till den hÀr?
GW-200MS-1.png

Senast Àndrad:
Jag har varit sugen pÄ din Frogman sedan i vintras nÄn gÄng, har följt dess vÀg hÀr pÄ forumet. :D
Iom det sÄ kollade jag ocksÄ möjligheter att fÄ tag pÄ ett nytt band, utan framgÄng. Kan nog vara vÀldigt knepigt att fÄ tag pÄ.
Det pÄ Tiktox Àr helt svart (+ lite text) eller hur?

AlltsÄ det som egentligen hör till den hÀr?
GW-200MS-1.png

Mm precis, inte min grej tror jag inte men kanske nice irl (med ms bezel med dÄ sÄklart). Lutar vÀll Ät att jag fÀrgar bandet annars, borde ju gÄ rÀtt lÀtt pga det Àr vitt.

Gillar den, om nĂ„got ska vara en G-shockkeeper borde det vara denna 🙈

Jag vet att det diskuterades lÀngre bak i trÄden för nÄgra dagar sedan (veckor?) men den nya stÄl-varianten av G-shocks första analoga klocka AWM-500, den Àr bara för cool. Den föll mig först inte i smaken, inte alls. Jag tyckte att visarna var ohyggligt fula men nu stör jag mig inte alls pÄ dem. Det Àr ingen som har en / har testat en? Det finns bra recensioner pÄ tuben, Àven denna lilla mini-dokumentÀr frÄn Casio sjÀlva.

Bra recension:

Jag har spanat pĂ„ den dĂ€r pĂ€rlan. Jag tycker den Ă€r imponerande och ball som fan, men samtidigt ganska ful. Den vĂ€cker definitivt ett habegĂ€r men tror att för mig kommer det alltid finnas andra modeller jag mer villhöver. Dyker den upp beg hĂ€r framöver sĂ„ kanske jag hugger😉

Bra recension:

Efter den japanska videon tycker jag att alla vi hĂ€r pĂ„ gruppen behöver en perfekt cirkel i vĂ„rt liv. 😁

IkvĂ€ll loggar jag ut frĂ„n sociala medier och Ă€ven klocksnack. Jag har ett par viktiga projekt som jag mĂ„ste fĂ„ ordning pĂ„. Huset, bygga husbil, lĂ€ra mig flyga paragliding, trĂ€na och Ă€ta nyttigt, virka fĂ€rdigt en mössa, lĂ€sa böcker istĂ€llet för att scrolla. FĂ„r se om jag klarar mig i en mĂ„nad. Jag kommer att sakna er kompisar! Vi ses 😀
7C226E22-99DD-4985-B090-77C4F88109A8.jpeg
Hoppas det blir som du tĂ€nkt dig och du lyckas ta kontroll över din tid och dina projekt! Vi ses! 😍

Bra recension:

Vad sÀger ni om denna? Yay or nay?

Edit: Bilder frÄn Hodinkee
Screenshot_20210212-113049.jpg

Screenshot_20210212-113319.jpg
Jag var lite inne pÄ guld versionen innan.

Mm precis, inte min grej tror jag inte men kanske nice irl (med ms bezel med dÄ sÄklart). Lutar vÀll Ät att jag fÀrgar bandet annars, borde ju gÄ rÀtt lÀtt pga det Àr vitt.

Gillar den, om nĂ„got ska vara en G-shockkeeper borde det vara denna 🙈
Ja, det Àr inte helt svart utan som nÄn sorts lÀtt "metallic" effect i det.
Hur ser ditt band ut, Àr det helt igenomfÀrgat vitt, eller Àr det mattvit med blankare vit ytbelÀggning? (Som pÄ en del G-Lide modeller).

TĂ€nker att det kanske pĂ„verkar hur eventuell fĂ€rg tar. Det vanligaste vad jag sett Ă€r ju att man fĂ€rgar jelly, kanske nĂ„n hĂ€r i trĂ„den som har erfarenhet av att fĂ€rga opakt resin? Ifall det Ă€r nĂ„n skillnad. đŸ€”

AW-500E-1E verka rÀtt stor, titta pÄ slutet av videon dÀr han jÀmför klockan med DW-5600, DW-6900 och King.
Verka sitta som King, dÄ Àr det kört för min del.
Bra, dÄ kan jag sluta vara sugen. Haha

AW-500E-1E verka rÀtt stor, titta pÄ slutet av videon dÀr han jÀmför klockan med DW-5600, DW-6900 och King.
Verka sitta som King, dÄ Àr det kört för min del.
Bra, dÄ kan jag sluta vara sugen. Haha
Den Àr ju en bra bit mindre Àn kingen. Kingen Àr hur stor som helst. Tror att den Àr lika stor som en 6900.

Den Àr ju en bra bit mindre Àn kingen. Kingen Àr hur stor som helst. Tror att den Àr lika stor som en 6900.
Titta pÄ slutet dÀr luggen sitter. Bredden pÄ klockan har jag inget problem med, men Ät andra hÄllet blir svÄrt för mig med smala vrister. Den ser ut att ha samma avstÄnd som Kingen.

Uppdaterat med mÄtt:

AW-500E-1E: 55.2×47.7×14.7mm

GX-56: 55,5mm x 53,6mm x 17,5mm

DW-6900: 53.2×50×16.3mm

DW-6900 sitter bra pÄ mig, men tittar man frÄn sidan ser man att det Àr lufthÄl mellan bandet och min handled.
Större mÄtt en den kan jag inte ha.

Senast Àndrad:
Titta pÄ slutet dÀr luggen sitter. Bredden pÄ klockan har jag inget problem med, men Ät andra hÄllet blir svÄrt för mig med smala vrister. Den ser ut att ha samma avstÄnd som Kingen.

HĂ€r Ă€r mĂ„tten: 55.2×47.7×14.7mm

DW-6900: 53.2×50×16.3mm
Jag har kingen och den Àr verkligen skitstor. Den Àr pÄ grÀnsen för min 19cm handled.

SÄ hÀr ser AW500 ut pÄ en klen handled.
AW-500BB-1E-j.jpg

Samma kille med kingen 😂😂
Screenshot_20210407-232248.jpg

Jag har kingen och den Àr verkligen skitstor. Den Àr pÄ grÀnsen pÄ min 19cm handled.

SÄ hÀr ser AW500 ut pÄ en klen handled.
AW-500BB-1E-j.jpg

Samma kille med kingen 😂😂
Screenshot_20210407-232248.jpg

Tack för bilderna, det Àr kört för mig, jag har ca 15,5 cm. Viktigaste mÄtten för mig Àr dÀr bandet böjs ner mot handleden.
King 55,5
AW-500E-1E: 55.2
SÄ Kingen Àr endast 0.3 mm större Ät det hÄllet.

Tack för bilderna, det Àr kört för mig, jag har ca 15,5 cm. Viktigaste mÄtten för mig Àr dÀr bandet böjs ner mot handleden.
King 55,5
AW-500E-1E: 55.2
SÄ Kingen Àr endast 0.3 mm större Ät det hÄllet.
Gissar pÄ att killen pÄ bilden har runt 15cm handled om man tittar pÄ hur kingen sitter pÄ honom och hur mycket svans som sticker ut. AW500 ser helt ok ut pÄ honom tycker jag.

SÄ hÀr sitter kingen pÄ min handled. Den Àr stor som fan.

PXL_20210407_213146897.jpg

Senast Àndrad:
NĂ€r man Ă€r pĂ„ gymmet Ă€r man avundsjuk pĂ„ grabbarna med större biceps, hĂ€r Ă€r man det pĂ„ de med tjockare handleder. 😆

NĂ€r man Ă€r pĂ„ gymmet Ă€r man avundsjuk pĂ„ grabbarna med större biceps, hĂ€r Ă€r man det pĂ„ de med tjockare handleder. 😆
AW-500 ser ut att böja sig runt handleden en del tycker jag. Du vet inte hur den sitter förrĂ€n du testat irl. Nu mĂ„ste du börja klura pĂ„ att köpa en iaf, bara för att testa. ;)đŸ€Ł
ht.jpg

Tillbaka
Topp