• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

Lapar sol

Bilagor

• 20210408_143405.jpg
    20210408_143405.jpg
    380.8 KB · Visningar: 13
G-shock Ă€r ju förlĂ„tande, och designade sĂ„ 50mm kan se ok ut. Enda G jag kĂ€nt jag inte kunde ha var kingen men inser nu jag skulle kunnat haft den kvar Ă€ndĂ„ som del av samling bara đŸ€“

Enda klocka jag inte vÄgar prova Àr GPR B1000, a.k.a. Rangeman 2.0.
DÀr Àr ju tavlan vÀldigt mycket större plus att siffrorna ocksÄ Àr det och ger ett stort intryck generellt. Plus att de absoluta mÄtten Àr rÀtt stora ocksÄ vill jag minnas.

Den hÀr klockan var bland det sista modellen som jag kunde tÀnka mig pga av storleken och ana/digi. Efter mycket inspiration frÄn den hÀr trÄden sÄ har den vuxit och efter en mÄnad av konstant bÀrande sÄ kÀnns den riktigt bra.

Jag har inte sÄ mycket att rotera med men den Àr stÀndigt Äterkommande pÄ armen
IMG_20210408_144222.jpg

Jag tjatar om mÄtten för att försöka hjÀlpa andra att ha en uppfattning om hur klockan sitter pÄ en tunn handled.
Och hoppas att informationen hjÀlper nÄgon.

För mig Ă€r den diagonala mĂ„tten viktigast, om den Ă€r för stor kommer klockan att sitta som en ”armring” och hur tajt Ă€n jag har pĂ„ bandet kommer den Ă€ndĂ„ att sitta konstig. Vet inte hur jag ska förklara.

Ändrat: kan tĂ€nka mig att G-shock som har armband med "vingar", dĂ„ kan klockan sitta bĂ€ttre Ă€ven om den Ă€r stor.

Jo sjÀlvklart ska man hjÀlpas Ät.
Men jag stÄr fast vid att gshock generellt funkar vÀldigt bra pÄ tunna handleder och du skulle kunna bÀra en mudmaster utan att det sÄg konstigt ut. Men vi Àr olika! :)

Den var superfin i vit.
Är den hĂ€r den nya mindre modellen?
Har du en DW-5600 sÄ du kan ta ett foto med bÄda klockorna pÄ din handled? Tack.
Exakt! GMA-S2100-7AER.
Har tyvÀrr krÀngt av alla squares, men jag skulle sÀga att denna bÀr ganska exakt som en square i min mening. Den Àr typ bara 2,5mm mindre Àn den vanliga casioaken.

Nice, har du fÄtt hem den? Vart handlade du ifrÄn?
JajemÀn! Egna bilder. Zalando :hilarious: Samma som med min skeleton. Dom verkar fÄ in grejerna före AD ibland assÄ. MassbestÀller vÀl och distribuerar ut till sina lager. BÄda skickades direkt frÄn Mölnlycke!

Exakt! GMA-S2100-7AER.
Har tyvÀrr krÀngt av alla squares, men jag skulle sÀga att denna bÀr ganska exakt som en square i min mening. Den Àr typ bara 2,5mm mindre Àn den vanliga casioaken.

JajemÀn! Egna bilder. Zalando :hilarious: Samma som med min skeleton. Dom verkar fÄ in grejerna före AD ibland assÄ. MassbestÀller vÀl och distribuerar ut till sina lager. BÄda skickades direkt frÄn Mölnlycke!

Tack, vad kul. Den ser ut att sitta perfekt pÄ dig.
FĂ„ se om det blir en sĂ„n i framtiden dĂ„. 😆
Verka ocksÄ finnas i helsvart och röd i Japan.

1617887906284.png

Senast Àndrad:
Nu blir det lite OT, men bare with me.
ApropĂ„ stora klockor och FÖR stora klockor.
För mĂ„Ă„Ă„Ă„Ă„Ă„Ă„nga Ă„r sen, bar jag denna med stolthet :banghead:đŸ€Ł
0632e9c0-1288-11e5-8edf-fb5eb89e953e.jpg

Kommer inte ihÄg mÄtten, men hittade detta pÄ nÀtet (vet inte om det stÀmmer):
"Jet Set Monster chronograph men's watch in good condition. The steel case has day and date display and measures 62mm excl. the crown."
Fatta det överhÀnget! :eek:

Tur jag kommit förbi Ur&Penn-klockorna.
Bjuder pÄ denna skÀmmiga historia :)
tenor.gif

I was never here...
tenor (1).gif

Den dĂ€r har jag ocksĂ„ varit sugen pĂ„ att köpa! Legobilen alltsĂ„, klockan har jag redan Ă€gt för ett par mĂ„nader sedan 😁

Har köpt pĂ„ mig ett par, skulle vilja ha Nissan GT med sen Ă€r jag nog klar. Har redan Audi quatro, F8, 911 och Senna. Den sista rĂ€tt trist mot de andra sĂ„ den lĂ€r hamna i en byrĂ„ eller hos barnen đŸ€“

E50601AA-F177-4767-8035-389DEBAE733E.jpeg

Finns ju fler Ă€ldre roliga varianter men dĂ„ börjar nog sambon tröttna, har ingen mancave förvara dem i tyvĂ€rr 🙈

Har köpt pĂ„ mig ett par, skulle vilja ha Nissan GT med sen Ă€r jag nog klar. Har redan Audi quatro, F8, 911 och Senna. Den sista rĂ€tt trist mot de andra sĂ„ den lĂ€r hamna i en byrĂ„ eller hos barnen đŸ€“

E50601AA-F177-4767-8035-389DEBAE733E.jpeg

Finns ju fler Ă€ldre roliga varianter men dĂ„ börjar nog sambon tröttna, har ingen mancave förvara dem i tyvĂ€rr 🙈
Kanske dags för en separat LEGO-trĂ„d under Lifestyle? 😍

Dagens bygge och Frogman đŸ€“
C344F95C-E220-4ED2-ACBA-E52298020F9C.jpeg
Ser fram emot nÀr min grabb kan/vill bygga lego! Han Àr nu 11 mÄnader och skulle sÀtta i sig legobitarna som popcorn om han fick chansen. Det lilla monstret Àter allt han kommer över. Jag pluggar heimlich manöver och ryggdunk pÄ youtube löpande för att vara beredd, tidsfrÄga.

Bild för topic:
lego.jpg

What, jag sökte för fullt igĂ„r. Kan du lĂ€nka? 😁

Lego och klocktrĂ„d iofs sĂ„ ingen renodlad LegotrĂ„d🙂
Vet att @Boba Fett postat dĂ€r 😉

Senast Àndrad:
Idag kom paket nummer 2. RĂ€ckte inte med en 5610 utan var tvungen att haffa en somrig rackare av @TibbeTabb oxĂ„. Återigen sĂ„ sitter den som en yxa i smalbenet. Är imponerad över gshocks so far. Nu dröjer det nĂ„gra dagar tills YTTERLIGARE en casio dimper ner i brevlĂ„dan. En helt ny vĂ€rld har öppnats upp med g shocks :p
20210408_165926.jpg
20210408_170007.jpg
20210408_165948.jpg

Idag kom paket nummer 2. RĂ€ckte inte med en 5610 utan var tvungen att haffa en somrig rackare av @TibbeTabb oxĂ„. Återigen sĂ„ sitter den som en yxa i smalbenet. Är imponerad över gshocks so far. Nu dröjer det nĂ„gra dagar tills YTTERLIGARE en casio dimper ner i brevlĂ„dan. En helt ny vĂ€rld har öppnats upp med g shocks :p
20210408_165926.jpg
20210408_170007.jpg
20210408_165948.jpg
Som en yxa i smalbenet đŸ€Ł
DĂ„ jĂ€klar sitter den bra😁

@Derix Lego trÄden med klockor

Tillbaka
Topp