• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

Är det inte sprintar som pĂ„ full metall? IsĂ„fall Ă€r det vĂ€ldigt enkelt att göra sjĂ€lv! 👍
Ser ut sÄhÀr. Nog inte omöjligt, men lite för pilligt för mina tjocka fingrar

15C814E0-7436-47E9-B2C1-D076FF52C0DC.jpeg

Hörde jag titaniumtisdag?! Är Ă€ntligen med i klubben. Den upplevs verkligen som high end. KĂ€nslan Ă€r ganska lik min GW-5000 pĂ„ kombilĂ€nk, men Ă€ndĂ„ inte. SvĂ„rt att beskriva. Imorgon blir det en tur till urmakaren för att lĂ€gga i en lĂ€nkbit, dĂ„ jag förstĂ„tt att det Ă€r ett mindre elĂ€nde att plocka i och ur lĂ€nkbitar pĂ„ titanmodellerna.

35A649A2-7AC2-44AC-A9BE-9915E2D1824D.jpeg
946AF701-0815-4B19-BD2E-5C39DEF6D48A.jpeg
Den Àr riktigt bra, grattis!

NÄn hÀr i trÄden som budar pÄ den W.C.C.S. 2100an pÄ tratten?
Jag har granskat bilderna pĂ„ den och jĂ€mfört mot produktbilder och foton frĂ„n nĂ„n japansk blogg etc. Allt verkar stĂ€mma, men den pĂ„ tratten har texten "ILLUMINATOR" ovanför tidvattensdisplayen. Alla andra jag sett har "TIDE GRAPH". đŸ€”

Hur gĂ„r det med byggandet? đŸ€“
SjÀlv har jag just bestÀllt denna till mig och dottern. Hon vill testa pÄ technic, jag gillar Legobilar sÄ win win...
146E41B4-CD18-4607-8861-9395A71ED22E.jpeg

Synd man inte Ă€r rik, hade jag köpt stora bilarna med och gjort en rejĂ€l mancave 🙈
HĂ€rligt, jag Ă€r ocksĂ„ lite sugen pĂ„ Technics. För min del sĂ„ har det spĂ„rat ur totalt, de senaste dagarna har det trillat in 7 st set frĂ„n Star Wars 😁 Riktigt kul hobby att fĂ„ dela med Ă€ldsta grabben!

HĂ€rligt, jag Ă€r ocksĂ„ lite sugen pĂ„ Technics. För min del sĂ„ har det spĂ„rat ur totalt, de senaste dagarna har det trillat in 7 st set frĂ„n Star Wars 😁 Riktigt kul hobby att fĂ„ dela med Ă€ldsta grabben!

FörstĂ„r dig, Ă€ven om jag nog inte lĂ€r köpa mer förrens jag vet en bra plats till vart det ska placeras 🙈 Hört rykten om en kommande Ford GT-40 och den mĂ„ste jag nog ha iaf đŸ€“

Jag rĂ€knar till fem titansquares idag. Är det dessa vi har i trĂ„den eller finns det fler?
AlltsÄ, jag hinner f*n inte posta, ligger typ 8 sidor efter i trÄden :eek: Men jag har faktiskt burit titan nÀstan oavbrutet sedan december. Visserligen bÄde Casio, Citizen och Seiko, men jag kÀnner mig sÀker pÄ att ha bidragit till "titan tisdag" :cool:

Hörde jag titaniumtisdag?! Är Ă€ntligen med i klubben. Den upplevs verkligen som high end. KĂ€nslan Ă€r ganska lik min GW-5000 pĂ„ kombilĂ€nk, men Ă€ndĂ„ inte. SvĂ„rt att beskriva. Imorgon blir det en tur till urmakaren för att lĂ€gga i en lĂ€nkbit, dĂ„ jag förstĂ„tt att det Ă€r ett mindre elĂ€nde att plocka i och ur lĂ€nkbitar pĂ„ titanmodellerna.

35A649A2-7AC2-44AC-A9BE-9915E2D1824D.jpeg
946AF701-0815-4B19-BD2E-5C39DEF6D48A.jpeg

Jag justerade min sjÀlv. Det gick men va riktigt pilligt och nÀr jag dessutom behövde anpassa nÄgra ggr, sÄ hÀr i efterhand Ängrade jag att jag inte Äkte till urmakaren. Tror jag satt i 2-3h för att fÄ ihop det bra.
Jag lĂ€mnade in min titanare för justering men provade att göra det sjĂ€lv pĂ„ min seiko mm200 som har samma system. Det var pillrigt som tusan eftersom hylsan Ă€r sĂ„ fruktansvĂ€rt liten men nĂ€r man trĂ€nat litet Ă€r det Ă€ndĂ„ görbart. KĂ€nner du för en utmaning sĂ„ gör det sjĂ€lv, men ta tid pĂ„ dig, se till att ha god belysning och försök att inte tappa nĂ„gon hylsa för de gĂ„r f-n inte att hitta om de ramlar ned pĂ„ golvet. FrĂ„ga mig inte hur jag vet... 😯 Fast jag mĂ„ste sĂ€ga att det finns en viss tillfredsstĂ€llelse i att klara det sjĂ€lv.

VĂ€lkommen in i G-shockgemenskapen😀
Riktigt schysst pjĂ€s att börja posta med👍
Tack för vÀlkomnandet! Ja, jag har bara varit G-Shock fanboy sen Ärsskiftet. Skaffade mig en M5610 som beater samt lite nostalgi för det var typ en sÄn design jag hade pÄ 80'talet som barn. Funfact sÄ visade det sig att G-Shock lanserades samma mÄnad och Är jag e född: April 1983 :D vilket gjorde det lite roligare. MÀrkte att jag började gilla G-Shock'n mer och mer Àn mina "vanliga klockor" och nÀr jag hittade att det fanns en Titan(Àlskar Titan klockor i övrigt) sÄ va jag sÄld, de hÀr e den optimala klockan för mig! Nu har jag dock fyllt pÄ med 5st G-Shocks Squares till sen dess men GMW-B5000TB Àr ju lÀtt favoriten fortfarande.

Tack för vÀlkomnandet! Ja, jag har bara varit G-Shock fanboy sen Ärsskiftet. Skaffade mig en M5610 som beater samt lite nostalgi för det var typ en sÄn design jag hade pÄ 80'talet som barn. Funfact sÄ visade det sig att G-Shock lanserades samma mÄnad och Är jag e född: April 1983 :D vilket gjorde det lite roligare. MÀrkte att jag började gilla G-Shock'n mer och mer Àn mina "vanliga klockor" och nÀr jag hittade att det fanns en Titan(Àlskar Titan klockor i övrigt) sÄ va jag sÄld, de hÀr e den optimala klockan för mig! Nu har jag dock fyllt pÄ med 5st G-Shocks Squares till sen dess men GMW-B5000TB Àr ju lÀtt favoriten fortfarande.
JĂ€kligt bra utveckling i din samling! Dela gĂ€rna med dig av fler bilder 👍 Har snöat in pĂ„ G-shock de senaste Ă„ren. Mitt intresse startade med att det i samband med Baselworld anordnades ett gruppköp av DW-5035. Sedan upptĂ€ckte jag denna trĂ„d...

Jag lĂ€mnade in min titanare för justering men provade att göra det sjĂ€lv pĂ„ min seiko mm200 som har samma system. Det var pillrigt som tusan eftersom hylsan Ă€r sĂ„ fruktansvĂ€rt liten men nĂ€r man trĂ€nat litet Ă€r det Ă€ndĂ„ görbart. KĂ€nner du för en utmaning sĂ„ gör det sjĂ€lv, men ta tid pĂ„ dig, se till att ha god belysning och försök att inte tappa nĂ„gon hylsa för de gĂ„r f-n inte att hitta om de ramlar ned pĂ„ golvet. FrĂ„ga mig inte hur jag vet... 😯 Fast jag mĂ„ste sĂ€ga att det finns en viss tillfredsstĂ€llelse i att klara det sjĂ€lv.
AlltsÄ, har ni prinskorvar till fingrar? Man har ju pincett för hylsan, sen Àr det hur enkelt som helst ;) Allt Àr knepigt utan verktyg, men har man bara en basic uppsÀttning gÄr det mesta :)

JĂ€kligt bra utveckling i din samling! Dela gĂ€rna med dig av fler bilder 👍 Har snöat in pĂ„ G-shock de senaste Ă„ren. Mitt intresse startade med att det i samband med Baselworld anordnades ett gruppköp av DW-5035. Sedan upptĂ€ckte jag denna trĂ„d...
trevligaste trÄden (delad med ett fÄtal andra) och en jÀkla fart...

Tack! Nuvarande samling:
GW-B5600BC
GW-B5600BCB
GW-5000
GMW-B5000D
GMW-B5000GDLTD
GMW-B5000TB
Har lite framtida planer pÄ Carbon fiber modellen GW-S5600, nÄn som har den och kan dela lite tankar?
IMG_20210424_151307_675.jpg

Tillbaka
Topp