• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

Första dagen lĂ„g den under ett lysrör i köket, ett sĂ„nt dĂ€r som Ă€r över köksbĂ€nken. LĂ„g dĂ„ pĂ„ micron ca tre cm frĂ„n lysröret. Dag tvĂ„ och tre har den legat pĂ„ köksbordet men inte i direkt solljus. Är det bĂ€ttre att lĂ€gga den i fönstret kanske?
Du har möjligtvis ingen CoolFire lampa đŸ€”? https://www.amazon.com/gp/aw/d/B00ZOWJI7A/ref=ppx_yo_mob_b_inactive_ship_o1_img?ie=UTF8&psc=1
 
Tack för tips! Men jag mejlade dem just och frÄgade om nÄgon av de andra fÀrgerna av samma klocka Àr i lager. Har redan betalt sÄ jag ger det en chans.

Av de jag var intresserad av var ingen i lager. Och det berÀknas ta sÄ lÄng tid innan de Àr det sÄ jag valde att makulera ordern. Sökte vidare och fann att Cyberphoto har den jag bestÀllde i lager. Inte lika lÄgt pris som Klockor och smycken men ÀndÄ bra. Och det Àr en tillförlitlig butik med snabb hantering.
För ett par somrar sedan bestÀllde jag en kamera frÄn dem. Mindre Àn ett dygn efter att jag bestÀllde vid lunchtid sÄ fick jag ett sms att paketet finns pÄ mitt utlÀmningsstÀlle. SÄ om inget krÄnglar i posthanteringen sÄ bör jag ha en GBD-H1000-8ER innan helgen.
 
Senast Àndrad:
Det har jag ju faktiskt, nu nĂ€r du sĂ€ger det. Köpte ju en G av @Hans B 1955 och fick en coolfire som bonus. Har aldrig provat en sĂ„dan. Är det bara att slĂ„ igĂ„ng och lĂ„ta klockan ligga dĂ€r. VĂ„gar man ha den pĂ„ hela dygnet? Eller blir den varm?

MĂ„ste ju uppdatera mina tillkomna G-Shocks snart oxĂ„. Har ju inte hunnit med. 😊
 
Det har jag ju faktiskt, nu nĂ€r du sĂ€ger det. Köpte ju en G av @Hans B 1955 och fick en coolfire som bonus. Har aldrig provat en sĂ„dan. Är det bara att slĂ„ igĂ„ng och lĂ„ta klockan ligga dĂ€r. VĂ„gar man ha den pĂ„ hela dygnet? Eller blir den varm?

MĂ„ste ju uppdatera mina tillkomna G-Shocks snart oxĂ„. Har ju inte hunnit med. 😊
Perfekt dĂ„ Ă€r det bara köra med den 👌😃. Jepp jag har alltid haft mina klockor pĂ„ lampan under natten utan nĂ„gra som helst problem. Kör den högsta/starkaste ljusstyrkan. Finns knapp pĂ„ sidan för att stĂ€lla in.

Ja nu fĂ„r du fixa bilder pĂ„ dina nytillskott 😎.
 
Första dagen lĂ„g den under ett lysrör i köket, ett sĂ„nt dĂ€r som Ă€r över köksbĂ€nken. LĂ„g dĂ„ pĂ„ micron ca tre cm frĂ„n lysröret. Dag tvĂ„ och tre har den legat pĂ„ köksbordet men inte i direkt solljus. Är det bĂ€ttre att lĂ€gga den i fönstret kanske?
Lite tveksam till om lysrör rÀcker för att den ska hoppa igÄng om den Àr helt urladdad. Testa fönsterbÀnken eller coolfire som @livinl0ud tipsade om.
 
Godafton pĂ„ er allihopa! 😊

Nu ligger jag lite efter med inlÀggen hÀr.
Ska lĂ€sa ikapp. HjĂ€lper min gamle far att flytta sĂ„ det tar verkligen all kraft nu. Jag som inte Ă€r i nĂ„gon bra form med mina hĂ€lsoproblem flĂ„sade som en gammal flodhĂ€st och hjĂ€rtat höll pĂ„ att hoppa ur bröstkorgen pĂ„ mig nĂ€r vi flyttade prylar idag. 🙉🙈😬

TÀnkte kolla med er kunniga. Min ena MRG har stannat. Kan jag ha kommit Ät nÄgonting eller kan batteriet ha laddat ur sig. Den har legat framme i tre dygn nu utan att röra sig eller nÄgot. Kan den ha gÄtt sönder? Den har ju inte anvÀnts eller tappats eller sÄ.

NÄgon som har en idé?

4078BC88-4E79-4155-9F4F-E1D07454E985.jpeg
Den har parkerat och gÄtt i dvala. Behöver solljus i ett par dagar. Ha tÄlamod!
 
Perfekt dĂ„ Ă€r det bara köra med den 👌😃. Jepp jag har alltid haft mina klockor pĂ„ lampan under natten utan nĂ„gra som helst problem. Kör den högsta/starkaste ljusstyrkan. Finns knapp pĂ„ sidan för att stĂ€lla in.

Ja nu fĂ„r du fixa bilder pĂ„ dina nytillskott 😎.
DĂ„ ska jag ta fram den dĂ€r saken och testa. Men hur lĂ€nge vĂ„gar man ha den pĂ„? 😊
Det fĂ„r jag ta och ordna, det Ă€r ju nĂ„gra finingar. đŸ€—
 
Jag har haft en pĂ„ 8-12h i strĂ€ck utan att det hĂ€nt nĂ„got 😎.

Ojoj nu blev jag nyfiken 😍.
Okej, dĂ„ kan man ju köra lampan under natten och sen lĂ€gga klockan innanför fönstret pĂ„ dagen. 👍😊

Du vet vĂ€l om nĂ„gon redan. 😂
Minns inte ens vilken som var det sista nyförvĂ€rvet jag visade. Kan det ha varit tvĂ„ stycken GWG-1000 kanske? đŸ€”đŸ˜Š
 
Okej, dĂ„ kan man ju köra lampan under natten och sen lĂ€gga klockan innanför fönstret pĂ„ dagen. 👍😊

Du vet vĂ€l om nĂ„gon redan. 😂
Minns inte ens vilken som var det sista nyförvĂ€rvet jag visade. Kan det ha varit tvĂ„ stycken GWG-1000 kanske? đŸ€”đŸ˜Š
Oja det Ă€r bara köra med lampan sĂ„ hoppas jag MRG:n kickar igĂ„ng imorgon bitti 😊.

Haha jepp en har jag koll pĂ„ men inga fler utöver den đŸ€”đŸ˜‰.
 
Tack, dĂ„ testar jag sĂ„. Det Ă€r förmodligen som ni sĂ€ger. Att den somnat bara. Men lite stressad blir jag. 😊
Du ska inte oroa dig! Jag kan inte tĂ€nka mig att det Ă€r nĂ„got annat Ă€n att den behöver ström. Jag hade en exakt likadan som typ blivit djupurladdad efter en lĂ€ngre tid i en skrivbordslĂ„da och det tog sin lilla tid innan den kom igĂ„ng, men kör ett riktigt ljusbad pĂ„ den sĂ„ ska du se att den vaknar till. 🙂
 
Du ska inte oroa dig! Jag kan inte tĂ€nka mig att det Ă€r nĂ„got annat Ă€n att den behöver ström. Jag hade en exakt likadan som typ blivit djupurladdad efter en lĂ€ngre tid i en skrivbordslĂ„da och det tog sin lilla tid innan den kom igĂ„ng, men kör ett riktigt ljusbad pĂ„ den sĂ„ ska du se att den vaknar till. 🙂
Tack, kĂ€nns bra att höra. Hoppas det Ă€r sĂ„ i detta fallet oxĂ„. 🙏😊
DĂ„ kan jag försöka andas lite djupare och försöka att inte oroa mig. 😊
 
Tack, kĂ€nns bra att höra. Hoppas det Ă€r sĂ„ i detta fallet oxĂ„. 🙏😊
DĂ„ kan jag försöka andas lite djupare och försöka att inte oroa mig. 😊
Jag tror att de krÀver rÀtt mycket ström dessa eftersom de har GPS som lÀr vara rÀtt krÀvande att driva sÄ det rÀcker inte med litet ljus för att den ska vakna. Kan behövas minst 12 timmar i artificiellt ljus. Ladda den gÀrna utomhus i direkt solljus imorgon om du kan. Det Àr det bÀsta sÀttet att fÄ in maximalt med ström i batteriet.
 
Jag tror att de krÀver rÀtt mycket ström dessa eftersom de har GPS som lÀr vara rÀtt krÀvande att driva sÄ det rÀcker inte med litet ljus för att den ska vakna. Kan behövas minst 12 timmar i artificiellt ljus. Ladda den gÀrna utomhus i direkt solljus imorgon om du kan. Det Àr det bÀsta sÀttet att fÄ in maximalt med ström i batteriet.
Okej, men det ska jag prova dĂ„. Är det bra vĂ€der imorgon ska den fĂ„ ligga ute. 👍😊
 
Tur att GW-modellerna Ă€r mycket mer tĂ„ligare Ă€n GWs sönderslitna skjorta 😂
Han satt en morgon pĂ„ TV4 och kliade sig pĂ„ huvudet - hela armbĂ„gen syntes rakt in i TV-rutan đŸ€ŁđŸ€ŁđŸ€Ł
Leif_GW_Persson_FotoEmmaPihlstrand~2.jpg
 
Okej, dĂ„ kan man ju köra lampan under natten och sen lĂ€gga klockan innanför fönstret pĂ„ dagen. 👍😊

Du vet vĂ€l om nĂ„gon redan. 😂
Minns inte ens vilken som var det sista nyförvĂ€rvet jag visade. Kan det ha varit tvĂ„ stycken GWG-1000 kanske? đŸ€”đŸ˜Š


Men testa först att ha klockan under den dÀr lampan nÄn timme och kÀnn pÄ klockan om den blir varm.
 
Tillbaka
Topp