• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

CTn fĂ„r vara tjĂ€nstgöra en stund. 😃
PakethĂ€mtning med G lite senare😉
IMG_20210630_153239.jpg
 
Tack. Det Àr aldrig för sent. Kan alltid göra lite "shadow" kicking hemma.
Jag har en Bob docka hemma som jag "pricka" pÄ. FÄr inte sparka eller slÄr den hÄrt, dÄ klagar grannarna under. :p
Wow om du har vÀgt 135kg och ser ut som du gör nu. Verkligen bra jobbat.
Jag Àr sjÀlv 172cm och vÀger runt 70kg.
Kanske inte đŸ€”đŸ˜‰, ja jag skulle först och frĂ€mst behöva börja stretcha efter varje gympass sen kanske jag kan prova pĂ„ lite ”shadow kicking” hemma 😎.

Hahaha grymt att du har en sĂ„dan docka hemma 😃.

Jepp det har varit en lĂ„ng resa 😊 och tack snĂ€lla 🙏😊. Du ligger vĂ€l bra i vikt med tanke pĂ„ lĂ€ngden? Jag ligger nu och pendlar mellan 89-91 😂.
 
34Ă„r 😊 sĂ„ inte samma testo flöde som en 20Ă„ring 😃. Ska absolut inte klaga pĂ„ formen med tanke pĂ„ att jag har vĂ€gt 135kg pĂ„ 173cm. En köttbulle med andra ord 🙄. Hehe ja alkoholfri isĂ„fall fĂ„r det bli.

45Ă„r och kicka över huvudhöjd wow 😍. Skulle jag försöka med det hade jag behövt besöka akuten efter det 😎. Det Ă€r en sak jag Ă„ngrar bittert att jag aldrig höll pĂ„ med kampsport under lĂ€ngre tid i yngre dagar 😔. KĂ€nns som att det Ă€r lite sent nu dĂ„ jag Ă€r fruktansvĂ€rt stel haha.

Du ska definitivt vara stolt över dina kampsportskunskaper 👊.

Kanske inte đŸ€”đŸ˜‰, ja jag skulle först och frĂ€mst behöva börja stretcha efter varje gympass sen kanske jag kan prova pĂ„ lite ”shadow kicking” hemma 😎.

Hahaha grymt att du har en sĂ„dan docka hemma 😃.

Jepp det har varit en lĂ„ng resa 😊 och tack snĂ€lla 🙏😊. Du ligger vĂ€l bra i vikt med tanke pĂ„ lĂ€ngden? Jag ligger nu och pendlar mellan 89-91 😂.
Kan ju alltid börja med BJJ! Ed Oneil (Al Bundy) började med det nÀr han va 50 nÄnting och Àr nu 70 nÄnting och trÀnar fortf BJJ och Àr svartbÀltare under Gracie!

Är sjĂ€lv 45, men funderar pĂ„ att börja för att trĂ€na nĂ„tt intressant som BJJ, som ocksĂ„ Ă€r bra pĂ„ det sĂ€ttet att man kan köra lĂ„ngt in i Ă„lderdomen! GĂ„ pĂ„ gym Ă€r (i min mening) skittrĂ„kigt, samma med att springa! Cykla i skog helt okej! Cykla utför (downhill/enduro) Ă€r svinkul, hjĂ€rtat fĂ„r sitt men mest pga skrĂ€cken över olika hinder och att det gĂ„r snabbt och att man inte vill krascha svĂ„rt!
Spelade hockey fram till jag var 20 sen innebandy i ngr Är! Men tappat intresset för dessa tvÄ bÄde att lira men Àven att kolla pÄ,
 
Kan ju alltid börja med BJJ! Ed Oneil (Al Bundy) började med det nÀr han va 50 nÄnting och Àr nu 70 nÄnting och trÀnar fortf BJJ och Àr svartbÀltare under Gracie!

Är sjĂ€lv 45, men funderar pĂ„ att börja för att trĂ€na nĂ„tt intressant som BJJ, som ocksĂ„ Ă€r bra pĂ„ det sĂ€ttet att man kan köra lĂ„ngt in i Ă„lderdomen! GĂ„ pĂ„ gym Ă€r (i min mening) skittrĂ„kigt, samma med att springa! Cykla i skog helt okej! Cykla utför (downhill/enduro) Ă€r svinkul, hjĂ€rtat fĂ„r sitt men mest pga skrĂ€cken över olika hinder och att det gĂ„r snabbt och att man inte vill krascha svĂ„rt!
Spelade hockey fram till jag var 20 sen innebandy i ngr Är! Men tappat intresset för dessa tvÄ bÄde att lira men Àven att kolla pÄ,
Ja BJJ Àr nÄgonting som jag verkligen behöver trÀna. Vet lite hur man ska göra ifall man blir nedtagen, men kÀnner att jag behöver mycket mer "mark" trÀning.
Det fanns ju inte sÄnt nÀr jag vÀxte upp, tur att man har en vÀn som Àr trÀnare och han visade mig lite tekniker och hur jag skulle försvara mig ifall jag hamnar
pÄ marken.
Det enda som har stoppat mig att fortsÀtta med kampsportstrÀning Àr att man mÄste passa tider och nÀr man jobbar Àr det svÄrt.
Plus Àr rÀdd att jag blir skadad och inte kan jobba. Jag gillar fullkontakt trÀning, sÄ risken Àr stor.
BJJ kunskaper stÄr högt pÄ min önskelistan.
Kul om du skulle börja med BJJ @Boba Fett. DÄ kommer du att fÄ mÄnga frÄgor frÄn mig sen. ;)
 
Ja BJJ Àr nÄgonting som jag verkligen behöver trÀna. Vet lite hur man ska göra ifall man blir nedtagen, men kÀnner att jag behöver mycket mer "mark" trÀning.
Det fanns ju inte sÄnt nÀr jag vÀxte upp, tur att man har en vÀn som Àr trÀnare och han visade mig lite tekniker och hur jag skulle försvara mig ifall jag hamnar
pÄ marken.
Det enda som har stoppat mig att fortsÀtta med kampsportstrÀning Àr att man mÄste passa tider och nÀr man jobbar Àr det svÄrt.
Plus Àr rÀdd att jag blir skadad och inte kan jobba. Jag gillar fullkontakt trÀning, sÄ risken Àr stor.
BJJ kunskaper stÄr högt pÄ min önskelistan.
Kul om du skulle börja med BJJ @Boba Fett. DÄ kommer du att fÄ mÄnga frÄgor frÄn mig sen. ;)
Det har funnit ganska lÀnge ÀndÄ! Polare till mig trÀnade sambo nÀr vi var 20, typ som BJJ fast Fr Ryssland!

Skall du kolla lite kul BJJ, sÄ kolla pÄ Eddie bravo (10 planet), Ryan hall (UFC) Àr grym, ingen i UFC vill möta honom, grym pÄ mattan! Sen kan du kolla Bas Rutten Àlg defence video, han Àr fan kungen!
 
Det har funnit ganska lÀnge ÀndÄ! Polare till mig trÀnade sambo nÀr vi var 20, typ som BJJ fast Fr Ryssland!

Skall du kolla lite kul BJJ, sÄ kolla pÄ Eddie bravo (10 planet), Ryan hall (UFC) Àr grym, ingen i UFC vill möta honom, grym pÄ mattan! Sen kan du kolla Bas Rutten Àlg defence video, han Àr fan kungen!
Eddie Bravo the flat earth guy. 😂😉
 
Kan ju alltid börja med BJJ! Ed Oneil (Al Bundy) började med det nÀr han va 50 nÄnting och Àr nu 70 nÄnting och trÀnar fortf BJJ och Àr svartbÀltare under Gracie!

Är sjĂ€lv 45, men funderar pĂ„ att börja för att trĂ€na nĂ„tt intressant som BJJ, som ocksĂ„ Ă€r bra pĂ„ det sĂ€ttet att man kan köra lĂ„ngt in i Ă„lderdomen! GĂ„ pĂ„ gym Ă€r (i min mening) skittrĂ„kigt, samma med att springa! Cykla i skog helt okej! Cykla utför (downhill/enduro) Ă€r svinkul, hjĂ€rtat fĂ„r sitt men mest pga skrĂ€cken över olika hinder och att det gĂ„r snabbt och att man inte vill krascha svĂ„rt!
Spelade hockey fram till jag var 20 sen innebandy i ngr Är! Men tappat intresset för dessa tvÄ bÄde att lira men Àven att kolla pÄ,

Fast. StyrketrÀning Àr en investering för livet. Orka bÀra kassar pÄ Àldre dar, stÀlla sig upp frÄn soffan osv.
 
Fast. StyrketrÀning Àr en investering för livet. Orka bÀra kassar pÄ Àldre dar, stÀlla sig upp frÄn soffan osv.
FÄr mer funktionell styrka av BJJ, tror jag, kÀmpa mot annan kropp, greppstyrka nÀstan som en klÀttrare! Plus att man tÀnjer kroppen sÄ man blir inte stel och seg!

Men sen Àr all trÀning bra istÀllet för chip, dip och soffan!
 
Det har funnit ganska lÀnge ÀndÄ! Polare till mig trÀnade sambo nÀr vi var 20, typ som BJJ fast Fr Ryssland!

Skall du kolla lite kul BJJ, sÄ kolla pÄ Eddie bravo (10 planet), Ryan hall (UFC) Àr grym, ingen i UFC vill möta honom, grym pÄ mattan! Sen kan du kolla Bas Rutten Àlg defence video, han Àr fan kungen!
Vet att BJJ har funnits lÀnge, men det har inte varit sÄ tillgÀnglig hÀr i Stockholm nÀr jag vÀxte upp. Karate var mest populÀr och klubbarna fanns överallt.
Ja, Eddie Bravo Àr en legend. Ryan Hall Àr bra och Bas Rutten Àr kult. Synd att han pÄ sista tiden har smutsar ner sig hos Bare knuckle organisationen.
 
34Ă„r 😊 sĂ„ inte samma testo flöde som en 20Ă„ring 😃. Ska absolut inte klaga pĂ„ formen med tanke pĂ„ att jag har vĂ€gt 135kg pĂ„ 173cm. En köttbulle med andra ord 🙄. Hehe ja alkoholfri isĂ„fall fĂ„r det bli.
Oh fan, det hade man inte trott. Bra jobbat! 👍đŸ’Ș🙂SjĂ€lv nosar jag pĂ„ 100kg och Ă€r 191cm lĂ„ng. MĂ„ste komma ner nĂ„gra pappa kilo. Det var sĂ€kert 10 Ă„r sen jag besökte ett gym sist. đŸ˜‚đŸ€Ł
 
Vet att BJJ har funnits lÀnge, men det har inte varit sÄ tillgÀnglig hÀr i Stockholm nÀr jag vÀxte upp. Karate var mest populÀr och klubbarna fanns överallt.
Ja, Eddie Bravo Àr en legend. Ryan Hall Àr bra och Bas Rutten Àr kult. Synd att han pÄ sista tiden har smutsar ner sig hos Bare knuckle organisationen.
Ahh fan, visste inte om att Bas Rutten var inblandad i bare knuckle?! Men som Joe Rogan sÀger, utan handskar och tejp sÄ hade det varit mer Àrliga fighter och vÀldigt annorlunda! DÄ hade nog Rutten's teknik fr golvkamp i Panchrase funkat Ànnu bÀttre, slÄ med öppen hand!

Fast man kan ju inte ha pĂ„ sig en Mudmaster nĂ€r man grapplar, kan ju inte komma ut nĂ„tt grepp med den klockan pĂ„ đŸ€Ł

Men mÄste ha funnits nÄtt i Stockholm, Musse hassewall har ju kört BJJ och MMA ganska lÀnge nu! Men klart mycket mer tillgÀngligt idag Àn dÄ
 
JodĂ„ han Ă€r grymt duktigt nĂ€r det gĂ€ller BJJ. Skitkul att lyssna pĂ„ hans diskussion om NASA och space med Joe Rogan. 😂😂😂
Ja, Eddie Bravo Àr en legend inom BJJ, om jag inte har fel var han bland dem första som anvÀnder "rubber guard" tekniken.
Sen om man ska prata om Eddie som en person, dĂ„ tillhör han tyvĂ€rr Ufon bland molnen. 😁
 
Den Ă€r najs! Fick meddelande frĂ„n sĂ€ljare om att han blandade ihop mig med dig dĂ„ vi bĂ„da Ă€r frĂ„n Sverige. 😄 Jaja, jag jagar vidare. 😉
Den var i riktigt bra skick. Syns definitivt inte pĂ„ den att den Ă€r 10Ă„r gammal🙂 Vi mĂ„ste ha skickat mer eller mindre samtidigt pĂ„ den.
LĂ€ckert! Gillar de gula siffrorna.
Tror den kommer bli Ă€n bĂ€ttre nĂ€r jag fĂ„r hem SLG-bezeln till den😃
 
Ahh fan, visste inte om att Bas Rutten var inblandad i bare knuckle?! Men som Joe Rogan sÀger, utan handskar och tejp sÄ hade det varit mer Àrliga fighter och vÀldigt annorlunda! DÄ hade nog Rutten's teknik fr golvkamp i Panchrase funkat Ànnu bÀttre, slÄ med öppen hand!

Fast man kan ju inte ha pĂ„ sig en Mudmaster nĂ€r man grapplar, kan ju inte komma ut nĂ„tt grepp med den klockan pĂ„ đŸ€Ł

Men mÄste ha funnits nÄtt i Stockholm, Musse hassewall har ju kört BJJ och MMA ganska lÀnge nu! Men klart mycket mer tillgÀngligt idag Àn dÄ
Han promotar Bare Knuckle organisationen, tror att Àven att han Àr delÀgare. Vilket företaget lurade olika fighters och inte betalade ut deras lön.
Och han bara slingra sig utan att erkÀnna fel, vilket förstör hans folkkÀra image som han har skapat under sÄ lÄng tid.

Förr fanns ju inte ens internet, det var ju mycket svÄrare att hitta klubbarna. Man gick ju till nÄgon klubb för att nÄgon rekommendera en.
Tveka inte en sekund att det fanns förr ocksÄ. Dem mest kÀnda klubbarna dÄ var Pancrase och Hilti BJJ. Men hörde att det var mycket "struliga" utövare dÀr
och som liten vill man ju inte umgÄs sÄ mycket med sÄna för att inte hamna i problem. Plus att det var lÄngt för mig att Äka.

Edit: Pancrase och Hilti var vÀlkÀnda och hade högre priser Àn alla andra klubbar. PÄ den tiden hade jag inte ens rÄd.

Tycker att jag Àr hyfsat insatt och har ok koll pÄ kampsports vÀrlden. TrÀnade först Shitoryu Karate, sen gick över till fullkontakt kyokushinkai Karate och
sen sÄ blev jag antagen att bli 3e elev för en kinesisk Sifu ( som pÄ gamla asiatiska filmer ) Och emellan dÀr sÄ trÀna jag lite överallt och utbyte kunskaper med mina vÀnner som sysslar med kampsport. Har jobbat som dörrvakt ocksÄ, dÄ umgÄs man i kretsar med folk med samma intresse.
SjÀlv tycker jag att mina kampsports skills Àr "average" fortfarande. :)
 
Senast Àndrad:
Ja, Eddie Bravo Àr en legend inom BJJ, om jag inte har fel var han bland dem första som anvÀnder "rubber guard" tekniken.
Sen om man ska prata om Eddie som en person, dĂ„ tillhör han tyvĂ€rr Ufon bland molnen. 😁
Han kanske blev en flat earther av alla brottning pĂ„ golvet. đŸ˜‚đŸ€Ł
 
Den var i riktigt bra skick. Syns definitivt inte pĂ„ den att den Ă€r 10Ă„r gammal🙂 Vi mĂ„ste ha skickat mer eller mindre samtidigt pĂ„ den.
Ja den ser precis ut som pÄ sÀljares bilder. Tror jag var nÄgon dygn före dÄ det tog tid för honom att svara mig om frakt. Han trodde jag var frÄn UK först....
 
Ja den ser precis ut som pÄ sÀljares bilder. Tror jag var nÄgon dygn före dÄ det tog tid för honom att svara mig om frakt. Han trodde jag var frÄn UK först....
Var fick han UK ifrĂ„n?? 😳
Jag fick svar rÀtt omgÄende nÀr jag frÄgade om han kunde tÀnka sig att skicka till Sverige..SÄ jag slog till.
Fastnade för guld detaljerna pĂ„ displayen. 🙂 BBn Ă€r lite för blackedout för min smak..
 
  • Like
Reactions: L&W
Tillbaka
Topp