• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

TĂ€nkte slĂ€nga ut frĂ„gan igen. Tror att jag frĂ„gat förut men fick inget bra svar dĂ„. Jag har en gammal Rangeman som beter sig konstigt. Normalt sett Ă€r den helt död trots lĂ„ngvariga försök att ladda den, men nĂ€r den utsĂ€tts för ljus sĂ„ börjar den blinka. Den liksom startar och stĂ€nger av sig hela tiden. Är det nĂ„gon som sett det hĂ€r fenomenet förut eller har nĂ„gon gissning om vad felet kan vara? Har inte lust att byta modul i den heller för det sitter slitna "klĂ€der" pĂ„ den nu eftersom jag strippat den pĂ„ dessa och satt de pĂ„ ett fungerande exemplar. Skulle bara var intressant att veta vad som Ă€r pĂ„ tok med den.

Edit: en sak till. Den hade helt plötsligt börjat gÄ idag och gick ett par timmar till min stora förvÄning, men nÀr jag tryckte pÄ en knapp sÄ började den hÄlla pÄ likadant igen.
20210630_203524_02~2.jpg

TĂ€nkte slĂ€nga ut frĂ„gan igen. Tror att jag frĂ„gat förut men fick inget bra svar dĂ„. Jag har en gammal Rangeman som beter sig konstigt. Normalt sett Ă€r den helt död trots lĂ„ngvariga försök att ladda den, men nĂ€r den utsĂ€tts för ljus sĂ„ börjar den blinka. Den liksom startar och stĂ€nger av sig hela tiden. Är det nĂ„gon som sett det hĂ€r fenomenet förut eller har nĂ„gon gissning om vad felet kan vara? Har inte lust att byta modul i den heller för det sitter slitna "klĂ€der" pĂ„ den nu eftersom jag strippat den pĂ„ dessa och satt de pĂ„ ett fungerande exemplar. Skulle bara var intressant att veta vad som Ă€r pĂ„ tok med den.

Edit: en sak till. Den hade helt plötsligt börjat gÄ idag och gick ett par timmar till min stora förvÄning, men nÀr jag tryckte pÄ en knapp sÄ började den hÄlla pÄ likadant igen.
20210630_203524_02~2.jpg
Ska du inte prova och byta batteri bara dÄ?

Precis. LÄter som att batteriet inte tar laddning. Jag hade nÄgon solcellsvariant som efter dagar i fönsterkarmen kunde hÄlla igÄng nÄgon timme eller sÄ. Men sÄ fort som jag tryckte pÄ nÄgon knapp lade den av. Löste sig nÀr jag bytte batteri.

Senast Àndrad:

Precis. LÄter som att batteriet inte tar laddning. Jag hade nÄgon solcellsvariant som efter dagar i fönsterkarmen kunde hÄlla igÄng nÄgon timme eller sÄ. Men sÄ fort som jag tryckte pÄ nÄgon knapp lade den av. Löste dig nÀr jag bytte batteri.
Jag ska absolut prova det. Tack för tipsen! 🙂

Det bÀsta av allt Àr att det ju inte Àr sÄ besvÀrligt att byta batteri heller :D
Min GW-9110 betedde sig precis som din Rangeman innan den fick en batteritransplantation:cool:
IMG_20210423_194424.jpg
Ööh, Ă€r du seriös nĂ€r du sĂ€ger att det inte Ă€r besvĂ€rligt att byta batteri? Ska skruva upp boettlocket och kolla sĂ„ att du inte ljuger... 😂

Jag öppnade min felande Rangeman och det verkar saknas en svart platta som ska ligga ovanpĂ„ det ni ser nu. Har jĂ€mfört med videos pĂ„ youtube. Är den kritisk för funktionen?
20210701_102056.jpg

Kan ju bli kortslutning. Men klockan har fungerat bra innan?
Jag tror ocksÄ frÀmst att batteriet bör bytas ut. De Àr dock dyrare Àn vanliga batterier, tror de gÄr pÄ runt 200 kr.

Jag öppnade min felande Rangeman och det verkar saknas en svart platta som ska ligga ovanpĂ„ det ni ser nu. Har jĂ€mfört med videos pĂ„ youtube. Är den kritisk för funktionen?
20210701_102056.jpg
Svart platta? Det Àr vÀl bara den grÄa gummi plattan som ligger dÀr??
Ibland sitter det nÄn klisterlappar tvÀrs över batteriet som sÀger att man ska reseta det nÀr man bytt det..

Tillbaka
Topp