• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

GWG Ă€r absolut inte en liten klocka men den Ă€r jĂ€kla bra och trevlig pĂ„ handleden trots sin storlek 😃.
GWG Àr ingen liten klocka men inte överdrivet stor. Den har nÄgra utstickande delar som sagt men pÄ handleden mÀrks de knappt.
Tack, enablers... Jag vill dock gÀrna undvika den hÀr kÀnslan. Men jag fÄr nog försöka testa en innan jag köper.
Screenshot_20210712-203427.png

Edit: bild stulen frÄn ett YTklipp dÀr reviewern satt den pÄ sin frus arm.
 
Tack, enablers... Jag vill dock gÀrna undvika den hÀr kÀnslan. Men jag fÄr nog försöka testa en innan jag köper.
Screenshot_20210712-203427.png

Edit: bild stulen frÄn ett YTklipp dÀr reviewern satt den pÄ sin frus arm.

HÀr funderar jag lite: Àr det nÄgon som har kortat av armbandet pÄ en G-shock sÄ att det inte sticker ut sÄ mycket? Det Àr kanske inte bra om man sen ska sÀlja klockan men annars spelar det inte lika stor roll.
 
SjÀlv Àr jag inte rÀdd för Covid, har haft det och klarade mig bra. SÄ Àven om jag fÄr det igen sÄ blir det inga problem.
Sen kommer jag att jobba i en skola snart igen, för mig Àr det oundviklig att utsÀtta mig för smittorisk.
Men det Àr inte rolig att vara pÄ semester om det Àr dÄlig stÀmning.
Vet inte hur jag ska förklara, tex om jag sitter pÄ en uteservering och tar en öl och folk kan vara lite arga och tÀnka
pÄ att hur kan sitta och njuta nÀr det Àr Covid.

Siktar pÄ nÀsta Är och hoppas allt Àr bÀttre.

Kom nyss hem till Sverige för första gÄngen sen Covid-Cirkusen bröt ut.
Fick en rejĂ€l kulturshock. I Spanien har det varit stenhĂ„rd lag om allt som rör Covid. Jag smög efter vĂ€ggarna i Stockholm. Munskydd, vad Ă€r det typ? 😂😂😂
 
HÀr funderar jag lite: Àr det nÄgon som har kortat av armbandet pÄ en G-shock sÄ att det inte sticker ut sÄ mycket? Det Àr kanske inte bra om man sen ska sÀlja klockan men annars spelar det inte lika stor roll.
Ja, jag har gjort det pÄ mÄnga G-shock klockor. ( har inget val dÄ jag har spinkiga handleder och stÄr inte ut med att det sticker ut sÄ mycket )
För min del Àr det sÄ att om jag inte klipper bandet kommer jag att riskera att inte anvÀnda klockan.

Beroende pÄ hur original formen ser ut pÄ Àndan av bandet, i det flesta fall bruka klippa och slipa bandet för att behÄlla original formen. Försöker klippa bandet sÄ lite som möjligt.
Ibland fÄ jag till det perfekt och det syns inte alls och ibland Àr jag nöjd med att det syns lite grann, för jag orka inte hÄlla pÄ för lÀnge ( Àr lite av en perfektionist )
Kör lite högre hastighet med Dremel sÄ att man "försegla" ytan och sedan kör lite lÄngsamma hastighet sÄ att ytan inte blir för blankt och för att efterlikna original ytan.
( pÄ min Dremel 4000, kör jag hastigheter mellan 10-20, obs kör inga större hastigheter )
Var försiktig Dremel "Àter upp" plasten ganska snabbt om man kör för snabbt.
Bruka ibland lÀgger det originala Àndan över det klippta och slipa tillsammans.


Men det Àr klart att nÀr man har tex en vintage G-shock som Àr svÄr att fÄ tag pÄ vill man inte klippa bandet.

Dessa verktyg anvÀnder jag: sax, nagelfil, dremel. ( om jag rÄka klippa/slipa fel och mÄste fÄ det rakt igen anvÀnder jag en större fil )

Bild pÄ Dremel och de tillbehör jag anvÀnder.

IMG_6485.JPG


IMG_6480.jpg


IMG_6484.JPG

IMG_6482.JPG


IMG_6487.JPG
 
Senast Àndrad:
Ja, jag har gjort det pÄ mÄnga G-shock klockor. ( har inget val dÄ jag har spinkiga handleder och stÄr inte ut med att det sticker ut sÄ mycket )
För min del Àr det sÄ att om jag inte klipper bandet kommer jag att riskera att inte anvÀnda klockan.

Beroende pÄ hur original formen ser ut pÄ Àndan av bandet, i det flesta fall bruka klippa och slipa bandet för att behÄlla original formen. Försöker klippa bandet sÄ lite som möjligt.
Ibland fÄ jag till det perfekt och det syns inte alls och ibland Àr jag nöjd med att det syns lite grann, för jag orka inte hÄlla pÄ för lÀnge ( Àr lite av en perfektionist )
Kör lite högre hastighet med Dremel sÄ att man "försegla" ytan och sedan kör lite lÄngsamma hastighet sÄ att ytan inte blir för blankt och för att efterlikna original ytan.
( pÄ min Dremel 4000, kör jag hastigheter mellan 10-20, obs kör inga större hastigheter )
Var försiktig Dremel "Àter upp" plasten ganska snabbt om man kör för snabbt.
Bruka ibland lÀgger det originala Àndan över det klippta och slipa tillsammans.


Men det Àr klart att nÀr man har tex en vintage G-shock som Àr svÄr att fÄ tag pÄ vill man inte klippa bandet.

Dessa verktyg anvÀnder jag: sax, nagelfil, dremel. ( om jag rÄka klippa/slipa fel och mÄste fÄ det rakt igen anvÀnder jag en större fil )

Bild pÄ Dremel och de tillbehör jag anvÀnder.

IMG_6485.JPG


IMG_6480.jpg


IMG_6484.JPG

IMG_6482.JPG


IMG_6487.JPG

Tack för svar och utmĂ€rkt tips! 👍
 
Tillbaka
Topp