• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

God onsdagsmorgon pĂ„ er alla 🙂
IMG_20210714_062707.jpg

Har sÀkert missat det hÀr i trÄden men, nÄgon som vet nÀr U-modellerna kommer att slÀppas? AlltsÄ 5600U, 5610U samt 5000U.

Tror inte att nÄgon vet exakt. I juli Àr det sagt. Jag hÄller bevakning pÄ den hÀr sidan dÄ jag Àr sugen pÄ 5000.

Jag Àr ocksÄ sugen pÄ en 5000. Jag har dragit mig alldeles för lÀnge för att bestÀlla en frÄn Japan men nu nÀr de ska sÀljas Àven i Europa Àr det dags att slÄ till!

- PÅTINGADE, flyttar snart till ett bra hem!

LÀgger ut de hÀr i trÄden om nÄgon skulle vara intresserad av att ta över dem. BÄda Àr förstÄs original Porter, i perfekt skick och fullset med allt som hör till. SÀljs bara tillsammans.
SvÄrt att sÀtta pris pÄ dem i Sverige, men vÀlkommen med ett förslag om du Àr sugen pÄ att ha nÄt du blir rÀtt ensam om.
385160FC-BF47-4B4E-8D3B-30BE654BB956.jpeg
- SÄlda till nÄgon som jag tror kommer att vÄrda dem ömt, kÀnns bra!

Tipset frÄn @roosterman Àr vÀrt att nÀmnas igen. Nu fÄr man dessutom en goodiebag pÄ köpet! :woot:
D409DC32-60DC-4C9F-AAA2-AF7F5D308DF3.jpeg

9563FC18-EC34-48D5-9526-D6A1C04A0744.jpeg
Var SÅ nĂ€ra att slĂ„ till! Hade den redan i inkorgen men sen kom jag pĂ„ att jag vill testa klockan men i en annan fĂ€rg, att jag redan haft casioaken och inte vill ha den igen plus att goodiebagen förmodligen bestĂ„r av osĂ€ljbart skrĂ€p... 😅

Som löpare gÄr jag igÄng pÄ G-Shock GBD-H1000 med inbyggd GPS. Ni som Àr experter, vet ni om Casio har slÀppt andra löparklockor med inbyggd GPS (sÄ det gÄr att springa med enbart klockan utan att behöva vara uppkopplad mot telefonens GPS)?

bearbeitet_IMG_1220.jpg

Ja, jag kan med sÀkerhet sÀga att man kan. Alla andra klockor med skruvboett har lyckats med detta. ( tex Seiko, Victorinox, Wenger osv )Tror inte det Àr nÄgonting som Àr svÄrt för Casio att göra.
Det Àr enklare Àn du tror, man ska bara veta Ät vilket hÄll du ska lÀgga locket innan du börjar att skruva. Man behöver inte direkt vara en raketforskare.
Om jag som nybörjare kan göra det pÄ mina klockor tror jag inte att ett gÀng experter kan ha problem med detta eller kanske tom en robot skulle kunna göra detta.
Jag tror med just Wenger, om jag minns rÀtt, sÄ ska man lÀgga locket tvÀrtom och börja skruva, sÄ hamnar den rÀtt.

Hade det varit en klocka som jag behöver byta batteri pÄ hade jag utan tvekan ha öppnat upp klockan redan.
Som jag nÀmnde, det gör mig inget. Men att en tanke dök upp och jag tycker att det Àr konstig att det Àr inte gjort frÄn fabriken nÀr det ÀndÄ gÀller en klocka som har listpris runt $450.
Titta gÀrna nÀsta gÄng du Àr i en klockaffÀr pÄ klockor med skruvboetter, kan lova att pÄ dem flesta sÄ ligger texten rÀtt. ;)

Det dÀr med att screwback backlock inte Àr i "rÀtt" position Àr rÀtt vanligt hos alla mÀrke. Rolex, Panerai, Omega, IWC, Seiko, you name it. Inga av mina mekaniska klockor gör det. De som gör det har oftast snapback backlock eller med smÄ skruvar.

En killgissning Ă€r att dĂ€r texten ligger exakt "rĂ€tt" Ă€r att man skruvat ihop baklock och boett innan man (laser)graverat. đŸ€”

JassĂ„! Kul. Folhammar. Farsan har hus dĂ€r. Jag har varit dĂ€r varje sommar de senaste 15ish Ă„ren. Ska dit i augusti nĂ€r det lugnat ner sig 😊
FörĂ€ldrarna har hus i NĂ€r. HĂ€r Ă€r det inte sĂ„ trĂ„ngt 😁
20210714_155107.jpg
Dottern ville till Ljugarn, kika pÄ raukarna och Àta polkaglass. Det Àr nu avklarat, men det var galet mycket folk runt stranden. Men det Àr fantastiskt vackert (Àven dÀr) fÄr man sÀga.

Tillbaka
Topp