Dags för lite Padel med nya racket .
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
Liten nĂ€tt klocka, gillar den vĂ€ldigt mycket. Har ocksĂ„ varit inne pĂ„ stĂ„lvarianten. Dock Ă€r tanken att jag ska rensa lite i samlingen, inte köpa...Ohhh, vad gillar du Hamiltonen? Ăr svĂ„rt sugen pĂ„ stĂ„lvarianten.
JĂ€kla med saker du har!Jobbet fortskrider...
En lÄda Lego och lite annat skoj.
Helt rÀtt. 3000 kr Àr egentligen alldeles för billigt. 3500 kr borde de gÄ för, minst.FÄr man inte sÄlt en GWG-1000 för 3K!
DĂ„ ska den stanna!
HĂ„ller helt med dig! KS pris Ă€r 3500kr. Sommar och varmt vĂ€der gör sĂ€kert att det sĂ€ljs sĂ€mre. Ăr rĂ€tt nöjd Ă€ndĂ„ att mycket har hamnat i trĂ„den.Helt rĂ€tt. 3000 kr Ă€r egentligen alldeles för billigt. 3500 kr borde de gĂ„ för, minst.
Passar jÀttebra ihop.
Ja, det Àr ju en del.JÀkla med saker du har!
Dessa menar du?Fast det dÀr Àr en av dom smÄ. Ser lite skum ut, vet inte varför?
En av dom "normala" blir man ju sjukt sugen pÄ dock. Blir nog svÄrt att hÄlla köpfingret i styr.
Stort plus för sambon, maten ser god ut.Förlust i Padel men vad gör det nÀr sambon överraskar med grillat nÀr jag kom hem .
Verkligen och jag Àr tacksam att hon stÄr ut med mig . Det var vÀldigt gott . Förlusten blev inte lika jobbig .Stort plus för sambon, maten ser god ut.
Vet att A1000 Àr inte en G-shock, men jag hoppas och tror att det finns fler Àn mig som Àr nyfiken pÄ denna modell.
Samlare i mig gjorde att jag slog till pÄ en A1000RBW-1ER, sen blev jag inspirerad av er alla hÀr och försöker vara lite mer fÀrgglad.
JÀmför klockan med GW-B5600BC-1ER för prismÀssigt ligger dem ungefÀr pÄ samma nivÄ ( fast rainbow klockan har högre listpris )
MÄste sÀga att GW-B5600 utklassar A1000 om vi ska pratar om vad man fÄr för pengarna.
Man köper ju A1000 för nostalgins skull. Ăr glad att Casio gjorde klockan lite större Ă€n dem vanliga digitala.
Ăr vĂ€l ca 2-3 mm mindre Ă€n en normal square pĂ„ varje sida, en klar midsize kostymklocka storlek.
Kvalitén kÀnns bra, bandet Àr lite tjockare Àn dem som sitter pÄ lite billigare klockor tex Skagen klockor. ( inget fel pÄ tunnare
milanese band heller ) Bra med milanese band, man fÄr lÀtt en perfect fit.
Stort plus för snabb release pin, ifall man vill byta band. Kan dock gissa pÄ att kostnaden pÄ bandet ligger minst pÄ 1/3 del av klockans pris, om inte mer.
Det "grÄa" pÄ displayen Àr inte mother of pearl som beskrivningen sÀger, den har svag "radient", skiftar lite i nyans beroende pÄ ljuset.
Och nu till nackdelarna:
Vet att man vill Casio vill efterlikna dem klassika digitala klockorma, men sjÀlv tycker jag att de borde ha uppdaterat den lite i alla fall.
För högt pris för vad man fÄr, det Àr en standard modul, har endast tidvisning med datum, alarm, stopwatch.
Det vÀrsta Àr att den inte ens har autokalender, ingen instÀllning pÄ Ärtal och man fÄr stÀlla in dag sjÀlv.
( Àr medveten om att klockan har samma funktioner som dem vanliga digitala )
Tycker att de borde ha uppdaterat backlighten sÄ att man slipper hÄlla in knappen, speciellt nÀr knapparna Àr sÄ smÄ,
skulle vara bra om knapparna var lite större som tex pÄ en W-86. Backlight Àr bra och allt som visar syns tydligt.
Med standardversioner av A1000 kommer klockan med en slags mocka pÄse, det fÄr man inte med pÄ denna.
Kvalité Àr det inget fel pÄ, den kÀnns inte billig nÀr man tittar eller hÄller i den.
Men Àr den vÀrt priset?
Nej, det tycker jag inte, den borde inte kosta mer Àn 1000kr och absolut inte rek. pris frÄn Casios sida 2298kr.
Ok, det Àr en sk Limited edition, men ÀndÄ. ( lite som med den senaste Porter, att man fÄr vÀldig lite för pengarna egentligen)
à ngrar jag mig att jag köpte den?
Nej, det gör jag inte, Àr ÀndÄ kul att ha den i samlingen och för för nostalgins skull.
Men om jag tÀnker sÄhÀr:
Borde jag istÀllet har bestÀllt en GM-6900B-4 istÀllet som jag velat ha lÀnge, dÄ prismÀssig ligger dem ungefÀr pÄ samma nivÄ.
Ja, det borde jag ha gjort och nu kÀnner jag mig dum, hahaha.
SlutklÀmmen:
Om man ska jÀmför andra klockor med GW-B5600, sÄ kan egentligen ingen annan klocka vinna. För GW-B5600 serien Àr dem absolut bÀsta klockorna man fÄr för pengarna, helt klart mest Bang for the buck ever.
Svinball ju! Nu blir jag sugen igen pÄ att göra en rainbowmoddGlömde wristshot. Har plasten pÄ för jag har inte bestÀmt mig Àn vad jag ska göra med klockan.
Ser ut som en g2310?Sitter och kollar Alien vs predator. Förutom att det Àr lite konstigt att Stoppuret piper sÄ undrar jag lite vad detta Àr för modell...
Haha ja det Àr det ju sÄklart. MÄste ha fÄtt solsting idag. Har ju en sÄn sjÀlv fast en annan variant!Ser ut som en g2310?
Tror det Àr denna variant som har "mother of pearl" ram. Borde kosta max en fem hundring tycker jag.Vet att A1000 Àr inte en G-shock, men jag hoppas och tror att det finns fler Àn mig som Àr nyfiken pÄ denna modell.
Samlare i mig gjorde att jag slog till pÄ en A1000RBW-1ER, sen blev jag inspirerad av er alla hÀr och försöker vara lite mer fÀrgglad.
JÀmför klockan med GW-B5600BC-1ER för prismÀssigt ligger dem ungefÀr pÄ samma nivÄ ( fast rainbow klockan har högre listpris )
MÄste sÀga att GW-B5600 utklassar A1000 om vi ska pratar om vad man fÄr för pengarna.
Man köper ju A1000 för nostalgins skull. Ăr glad att Casio gjorde klockan lite större Ă€n dem vanliga digitala.
Ăr vĂ€l ca 2-3 mm mindre Ă€n en normal square pĂ„ varje sida, en klar midsize kostymklocka storlek.
Kvalitén kÀnns bra, bandet Àr lite tjockare Àn dem som sitter pÄ lite billigare klockor tex Skagen klockor. ( inget fel pÄ tunnare
milanese band heller ) Bra med milanese band, man kan lÀtt stÀlla in sÄ att man fÄr perfect fit.
Stort plus för snabb release pin, ifall man vill byta band. Kan dock gissa pÄ att kostnaden pÄ bandet ligger minst pÄ 1/3 del av klockans pris, om inte mer.
Det "grÄa" pÄ displayen Àr inte mother of pearl som beskrivningen sÀger, den har svag "radient", skiftar lite i nyans beroende pÄ ljuset.
Och nu till nackdelarna:
Vet att man vill Casio vill efterlikna dem klassika digitala klockorma, men sjÀlv tycker jag att de borde ha uppdaterat den lite i alla fall.
För högt pris för vad man fÄr, det Àr en standard modul, har endast tidvisning med datum, alarm, stopwatch.
Det vÀrsta Àr att den inte ens har autokalender, ingen instÀllning pÄ Ärtal och man fÄr stÀlla in dag sjÀlv.
( Àr medveten om att klockan har samma funktioner som dem vanliga digitala )
Tycker att de borde ha uppdaterat backlighten sÄ att man slipper hÄlla in knappen, speciellt nÀr knapparna Àr sÄ smÄ,
skulle vara bra om knapparna var lite större som tex pÄ en W-86. Backlight Àr bra och allt som visar syns tydligt.
Med standardversioner av A1000 kommer klockan med en slags mocka pÄse, det fÄr man inte med pÄ denna.
Kvalité Àr det inget fel pÄ, den kÀnns inte billig nÀr man tittar eller hÄller i den.
Men Àr den vÀrt priset?
Nej, det tycker jag inte, den borde inte kosta mer Àn 1000kr och absolut inte rek. pris frÄn Casios sida 2298kr.
Ok, det Àr en sk Limited edition, men ÀndÄ. ( lite som med den senaste Porter, att man fÄr vÀldig lite för pengarna egentligen)
à ngrar jag mig att jag köpte den?
Nej, det gör jag inte, Àr ÀndÄ kul att ha den i samlingen och för för nostalgins skull.
Men om jag tÀnker sÄhÀr:
Borde jag istÀllet har bestÀllt en GM-6900B-4 istÀllet som jag velat ha lÀnge, dÄ prismÀssig ligger dem ungefÀr pÄ samma nivÄ.
Ja, det borde jag ha gjort och nu kÀnner jag mig dum, hahaha.
SlutklÀmmen:
Om man ska jÀmför andra klockor med GW-B5600, sÄ kan egentligen ingen annan klocka vinna. För GW-B5600 serien Àr dem absolut bÀsta klockorna man fÄr för pengarna, helt klart mest Bang for the buck ever.
Edit: Extra kul Àr det för tydligen Àr dem hÀr klockorna lÀttare tillgÀnglig för oss i Europa Àn hos US för en gÄngs skull.
DÀrför ser man inte mÄnga pÄ eBay.
Ja, jag vet att denna har och Àven den vita med positiv display. Ville bara nÀmna det för att mÄnga site och tidigare beskrivning frÄn Casio sÄ stÄr det Mother of pearl pÄ Rainbow modellen.Tror det Àr denna variant som har "mother of pearl" ram. Borde kosta max en fem hundring tycker jag.
Den dĂ€r desperat behöver ett camoband istĂ€llet för det svartaâŠMistergentleman collab.
MISTERGENTLEMANĂG-SHOCK DW-5600E THURSDAY 22 JULY
MISTERGENTLEMANG-SHOCKDW-5600ECOMINGWEDNESDAY 21 JULY 11:00 @ HANKYU MEN'S OSAKA [ POP UP STORE ]20:00 @ ONLINE STORETHURSDAY 22 JULY11:30 @ MISTERGENTLEMANç§ćŹăłăŹăŻă·ă§ăł çșćŁČăąă€ăă ăŻăăĄă1983ćčŽä»„æ„ăăżăăăčăèżœæ±ăéČćăç¶ăăŠăăâG-SHOCKâăšMISTERGENTLEMANăźćăšăȘăăłă©ăăŹăŒă·ă§ăłăąă€ăă ăăFALL / WINTER 2021-2022ăłăŹăŻă·ă§ăłç«ăĄäžăăă«ćăăăŠă7/21(æ°Ž)...www.mrgentleman.jp
Bandet Ă€r mörkbrunt men jag hĂ„ller med om att det skulle se coolt ut med ett camoband.Den dĂ€r desperat behöver ett camoband istĂ€llet för det svartaâŠ
Som vÀl Àr görs inte dom hÀr frÀckingarna pÄ GW-B5600's modulerBandet Àr mörkbrunt men jag hÄller med om att det skulle se coolt ut med ett camoband.