• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

Hehe, eller hur. TyvÀrr har alla LE square den enkla modulen.
Har inte du en Mudman i den fĂ€rgkombo? 😉
Jepps, fixade ju lite sĂ„na klĂ€der till den😁
IMG_20210712_063022.jpg

En killgissning Ă€r att dĂ€r texten ligger exakt "rĂ€tt" Ă€r att man skruvat ihop baklock och boett innan man (laser)graverat. đŸ€”
LĂ„ter mycket troligt, för att rĂ€kna ut hur mĂ„nga grader ett skruvlock ska vridas innan det sitter Ă€r nog inte sĂ„ lĂ€tt som det lĂ„ter. Åtdragning av skruvförband Ă€r en riktigt svĂ„rmodellerad process sĂ„ vitt jag förstĂ„tt.

Kan inget annat Ă€n gilla, nĂ€r man kommer hem frĂ„n jobbet, att se Frugis ha min gröna G-9000 som landade hĂ€r igĂ„r, pĂ„ sig. 🙂
NÀr jag dÄ pÄpekar detta, sÄ blir hennes kommentar: Jaaa, den matchade ju min klÀnning!!
Och i nĂ€sta mening: Du har smittat mig med det dĂ€r jĂ€kla klockeriet! 😁😁😍

SkĂ€ms lite... Var pĂ„ vĂ€g till din rekommendation men Ă€ndrade oss i sista stund dĂ„ det var kortare resvĂ€g till SaxnĂ€s 😎

NĂ„gon gĂ„ng, en dag, ska det bli Vita sand â˜ïžđŸ‘Š

20210715_101605.jpg

Natti 😮
20210715_235010.jpg
Ähhh, det Ă€r ju samma vatten fast frĂ„n andra hĂ„llet. Och ni fick ju köra pĂ„ Ölandsbron oxĂ„ 😁
SaxnÀs Àr inte fel det heller ju.
Fick Rangeman ta semester nu , och MT-G ta över?;)

NÀ, nu börjar jag bli less pÄ vÀrmeböljan. 30 grader inomhus hela natten. Jag hÀvdar att det blir varmare om man öppnar alla fönster i bostaden för dÄ vÀller vÀrmen in, men frugan tror inte pÄ mig lol

Hade jag fÄtt bestÀmma hade alla fönster varit stÀngda och persiennerna neddragna. :)

Saknar somrarna nÄgra decennier sedan dÄ var det ca 20 ggrader snitt som gÀllde.

PXL_20210716_063130669.jpg

NÀ, nu börjar jag bli less pÄ vÀrmeböljan. 30 grader inomhus hela natten. Jag hÀvdar att det blir varmare om man öppnar alla fönster i bostaden för dÄ vÀller vÀrmen in, men frugan tror inte pÄ mig lol

Hade jag fÄtt bestÀmma hade alla fönster varit stÀngda och persiennerna neddragna. :)

Saknar somrarna nÄgra decennier sedan dÄ var det ca 20 ggrader snitt som gÀllde.

HÄller helt och hÄllet med! Men hÀromnatten nÀr jag kom hem var det ca 20 grader och hÀrlig dagg i grÀset sÄ din frugis har inte helt fel ÀndÄ. Tips, jag gick in i en sval kyrka igÄr, det var himmelskt!

Ja precis. Jag tror det Àr för att jag Àr sÄ van att se den större modellen som gör att jag tycker den dÀr ser lite underlig ut med sin förhÄllandevis tjocka ram. Men sÀkert en vanesak.
Det har du lite rÀtt i, ser lite oproportionerligt ut. De har dock lyckats bÀttre med den gröna fÀrgen pÄ mini-modellen.

StÀngda fönster pÄ dagen, öppna pÄ natten.

Den svenska sommaren Ă€r överskattad. Först Ă€r det kallt, sedan blir det Ă€ckligt varmt i ett par veckor. Åter till kallt igen :bag:

Jag brukar öppna för korsdrag ett par timmar efter lunch, innan försöker jag hÄlla stÀngt, helt klart svalare om inte ökenvindarna vÀrmer upp huset.

Har ocksÄ +30 i min lÀgenhet...pÄfrestande

Vi skaffade en AC för 3 sommar sedan. BĂ€sta investeringen. Svalt och skönt inomhus nĂ€r det Ă€r 30 plus grader ute. 🙂 Men elrĂ€kning Ă„t andra sidan... 💾😬🙄
PXL_20210716_075506750-01.jpeg

Jag brukar öppna för korsdrag ett par timmar efter lunch, innan försöker jag hÄlla stÀngt, helt klart svalare om inte ökenvindarna vÀrmer upp huset.

Ja, knepet Àr nog tidsfönstret dÀr korsdrag tillÄts annars förvÀrrar det ju bara. I vÄrt fall blir det en kort stund pÄ förmiddagen.

Vi skaffade en AC för 3 sommar sedan. BĂ€sta investeringen. Svalt och skönt inomhus nĂ€r det Ă€r 30 plus grader ute. 🙂 Men elrĂ€kning Ă„t andra sidan... 💾😬🙄
PXL_20210716_075506750-01.jpeg

Kanske ska övervÀga det. Iaf ha den pÄ de dagar dÄ det nÀrmar sig 30 grader.
Min syster har en och elrÀkningarna Àr inte av denna vÀrld :)

StÀngda fönster pÄ dagen, öppna pÄ natten.

Den svenska sommaren Ă€r överskattad. Först Ă€r det kallt, sedan blir det Ă€ckligt varmt i ett par veckor. Åter till kallt igen :bag:

Jo, jag har försökt förklara för min bÀttre hÀlft, t om hÀnvisat till artiklar som tipsar om hur man fÄr det svalt inne men.. nÀ, alla fönster ska öppnas inkl balkongdörren som Àr den största vÀrmeboven. Ute i balkongen Àr det en bastu och man kÀnner en vÀgg av hetta som vÀller in sÄ fort dörren öppnas.

Ska inviga min Garmin instinct. @Fujoor tipsade om den och priset var mkt bra. KÀnns ovant att ha en annan klocka pÄ armen. Men man vad mkt features den har. Blir ju smÄtt förvirrad. LÀskigt med vilopuls pÄ 80-90 lol. MÄste dra ner pÄ nikotinet.

PXL_20210716_114544774.jpg

Ja, knepet Àr nog tidsfönstret dÀr korsdrag tillÄts annars förvÀrrar det ju bara. I vÄrt fall blir det en kort stund pÄ förmiddagen.

Kanske ska övervÀga det. Iaf ha den pÄ de dagar dÄ det nÀrmar sig 30 grader.
Min syster har en och elrÀkningarna Àr inte av denna vÀrld :)
Fixade in en luftvĂ€rmepump till övervĂ„ningen hĂ€r hemma. Kyla pĂ„ sommaren och lite tillskottsvĂ€rme pĂ„ vintern😃 Sen Ă€r det bara o betala elrĂ€kningen nĂ€r den kommer och se glad ut.. BĂ„de luftvĂ€rmepump och bubbelkoppen kĂ€kar el, men det Ă€r ju livskvalitet 😍 Och G-shocks kan man köpa Ă€ndĂ„ 😁

Ja! LuftvÀrmepump Àr verkligen livskvalitet. En av de första sakerna vi investerade i nÀr vi flyttade till huset. Enplan och rÀtt litet sÄ det rÀcker med den. Lite stödvÀrme frÄn elementen pÄ vintern bara sÄ rÀcker det med luftvÀrmepumpen. SÄna hÀr somrar Àr det verkligen guld! Tycker inte elkostnaderna Àr sÄ farliga (vÀrre pÄ vintern nÀr den övriga uppvÀrmningen Àr direktverkande el :banghead:) och helt klart vÀrt det oavsett.

Tillbaka
Topp