Dagens guldklimp.
LĂ€ckert hur ser baksidan ut?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
Dagens guldklimp.
Sitter och filosoferar lite. Som vi vet Àr ju en klocka ofta mycket mer Àn en klocka. För vanligt folk Àr ett armbandsur ett instrument för att visa tiden. Vissa uppskattar vÀl om den dessutom Àr snygg men inte mer Àn sÄ. Andra bryr sig inte alls utan köper en Moretime eller liknande budgetklocka för ett par hundralappar. Inget fel med det: den gör sitt jobb att visa tiden.
Ăr man en klocknörd sĂ„ Ă€r klockan ofta ett smycke med inbyggd klockfunktion.
Jag tror vi alla kÀnner igen situationen dÀr vi Àr i valet och kvalet vilken klocka vi ska ha. Det kan ocksÄ vara mellan en klocka och en annan pryl. Men man har bestÀmt att man vill ha Nà NTING. En viss klocka Àr Sà lockande medan man konstaterar att det Àr en annan man egentligen har nytta av. Kampen mellan kÀnslorna och förnuftet.
HÀr kommer jag att tÀnka pÄ vilken G-shock jag skulle vÀlja om jag bara kunde ha EN.
Om jag stÀller frÄgorna:
*vilken klocka har jag mest nytta av?
*vilken klocka kan jag ha pÄ mig hela tiden?
*vilka funktioner har jag normalt mest nytta av?
Om jag begrundar dessa frÄgor utan att lÄta kÀnslorna fÄ vara med sÄ kommer jag fram till ett svar: GW-M5610-1ER.
Denna klocka Àr lÀtt och nÀtt, och tÀnker ofta inte att jag bÀr den. Det Àr en klocka som jag alltid(bortsett frÄn i bastun vilket nog inte Àr lÀmpligt för nÄgon klocka) kan ha pÄ mig.
Jag kan ha den nÀr jag trÀnar och badar. Jag kan ha den pÄ jobbet och nÀr jag festar.
Jag behöver inte riskera att den plötsligt slutar gÄ för att batteriet tar slut eftersom den laddas av ljus. Jag behöver inte oroa mig för att den ska paja för att jag rÄkar tappa den i golvet, för den tÄl mycket mer Àn sÄ. Den Àr inte en dressklocka men ser ÀndÄ bra ut.
Den Àr en allrounder helt enkelt. Rangeman Àr cool men ibland Àr den för stor.
Jag tycker att GW-M5610-1ER Àr en stark kandidat för vilken inte bara G-shock, utan klocka överhuvudtaget, jag skulle vÀlja om jag bara kunde ha EN.
Ăr inte det en 35-Ă„rsmodell, med samma skruvade baklock som tex 5035?LĂ€ckert hur ser baksidan ut?
LĂ€ckert hur ser baksidan ut?
Ăr inte det en 35-Ă„rsmodell, med samma skruvade baklock som tex 5035?
Haha.. exakt den Moto BB call fick jag av farsan pÄ 80talet. Bra skit.God dag pÄ er alla klockvÀnner!
MĂ„ste ju âplĂ„gaâ er med nĂ„gra bilder idag oxĂ„. Blandad kompott!
MiltÀrinstrumentet verkar speciellt. Som med en hjÀlm jag har ute vilken nÄgon militariasamlare hörde av sig och berÀttade att det var en sk Brodie-hjÀlm i ovanlig modell och kan betinga ett vÀrde pÄ uppÄt 10.000kr trots sitt vÀl patinerade skick.
SÄ nÄgon kommer nog göra ett klipp pÄ den.
Trevlig lördag!
HÄller med. RÄkade till min fru sÀga: "Det hÀr Àr egentligen den enda klocka man behöver" nÀr jag hade min 5610 pÄ mig för tvÄ Är sedan. Borde aldrig ha yttrat orden högt för dom Äterkommer som ett eko lite vÀl ofta. Men en GW-5000 skulle jag nog vÀlja, trots att jag inte har nÄgon.Sitter och filosoferar lite. Som vi vet Àr ju en klocka ofta mycket mer Àn en klocka. För vanligt folk Àr ett armbandsur ett instrument för att visa tiden. Vissa uppskattar vÀl om den dessutom Àr snygg men inte mer Àn sÄ. Andra bryr sig inte alls utan köper en Moretime eller liknande budgetklocka för ett par hundralappar. Inget fel med det: den gör sitt jobb att visa tiden.
Jag tror vi alla kÀnner igen situationen dÀr vi Àr i valet och kvalet vilken klocka vi ska ha. Det kan ocksÄ vara mellan en klocka och en annan pryl. Men man har bestÀmt att man vill ha Nà NTING. En viss klocka Àr Sà lockande medan man konstaterar att det Àr en annan man egentligen har nytta av. Kampen mellan kÀnslorna och förnuftet.
HÀr kommer jag att tÀnka pÄ vilken G-shock jag skulle vÀlja om jag bara kunde ha EN.
Om jag stÀller frÄgorna:
Om jag begrundar dessa frÄgor utan att lÄta kÀnslorna fÄ vara med sÄ kommer jag fram till ett svar: GW-M5610-1ER.
Denna klocka Àr lÀtt och nÀtt, och tÀnker ofta inte att jag bÀr den. Det Àr en klocka som jag alltid(bortsett frÄn i bastun vilket nog inte Àr lÀmpligt för nÄgon klocka) kan ha pÄ mig.
Jag kan ha den nÀr jag trÀnar och badar. Jag kan ha den pÄ jobbet och nÀr jag festar.
Jag behöver inte riskera att den plötsligt slutar gÄ för att batteriet tar slut eftersom den laddas av ljus. Jag behöver inte oroa mig för att den ska paja för att jag rÄkar tappa den i golvet, för den tÄl mycket mer Àn sÄ. Den Àr inte en dressklocka men ser ÀndÄ bra ut.
Jag tycker att GW-M5610-1ER Àr en stark kandidat för vilken inte bara G-shock, utan klocka överhuvudtaget, jag skulle vÀlja om jag bara kunde ha EN.
Ojoj vad du har missat mycket hÀr pÄ KS! Gissar pÄ att uppehÄllet var beordrat frÄn högre ort strax efter OWG March?Har haft nÄgra veckors uppehÄll frÄn KS men nu Àr jag tillbaka. Det har blivit mycket G i sommar.
Hela grejen med den hÀr hobby Àr att man skaffar fler och fler och Ànnu fler osv. Det Àr bara att inse att det inte gÄr att bara ha en, speciellt nÀr det gÀller G-Shocks..Sitter och filosoferar lite. Som vi vet Àr ju en klocka ofta mycket mer Àn en klocka. För vanligt folk Àr ett armbandsur ett instrument för att visa tiden. Vissa uppskattar vÀl om den dessutom Àr snygg men inte mer Àn sÄ. Andra bryr sig inte alls utan köper en Moretime eller liknande budgetklocka för ett par hundralappar. Inget fel med det: den gör sitt jobb att visa tiden.
Om jag stÀller frÄgorna:
Ja precis, min psykolog slog nÀven i bordet. Frugan har jag inte sett sedan mars.Ojoj vad du har missat mycket hÀr pÄ KS! Gissar pÄ att uppehÄllet var beordrat frÄn högre ort strax efter OWG March?
Den sista var ju grym, speciellt om man ska ut och rida kamel!Nyheter eller Àr det bara jag som ligger efter i nyhetsflödet?
Den Àr nog till alla lattemammor, om dom finns lÀngre?Den sista var ju grym, speciellt om man ska ut och rida kamel!
Rider dem mycket kamel?Den Àr nog till alla lattemammor, om dom finns lÀngre?
Japp hörde det av en âkompisâ iafâŠRider dem mycket kamel?
Den Ă€r ett utmĂ€rkt stĂ€lle att börja pĂ„!Ăr vĂ€ldigt ny pĂ„ det hĂ€r med g-shock.. SĂ„ tar er experter hĂ€r i trĂ„den till hjĂ€lp.
Jag önskar en g-shock och vill antagligen köpa "klassikern" om det finns en sÄdan?
edit: Àr det GW-M5610U-1ER jag söker?
Ăr vĂ€ldigt ny pĂ„ det hĂ€r med g-shock.. SĂ„ tar er experter hĂ€r i trĂ„den till hjĂ€lp.
Jag önskar en g-shock och vill antagligen köpa "klassikern" om det finns en sÄdan?
Har hört samma men det kan vara sĂ„ att det inte Ă€r kamelryttaren i filmen som skrivit brevet.Japp hörde det av en âkompisâ iafâŠ
Ett vĂ€ldigt bra val. Men nu nĂ€r klassikern GW-5000 (5000U) slĂ€ppts i Europa sĂ„ hade jag satsat pĂ„ den. Precis nyslĂ€ppt, sĂ„ den kan fortfarande vara lite knölig att fĂ„ tag i. Men det lĂ€ttar sĂ€kert inom kort.Ăr vĂ€ldigt ny pĂ„ det hĂ€r med g-shock.. SĂ„ tar er experter hĂ€r i trĂ„den till hjĂ€lp.
Jag frÄgade hon med en beige minioak vad hon ansÄg i frÄgan och dÄ började hon vifta orovÀckande med knivenHar hört samma men det kan vara sÄ att det inte Àr kamelryttaren i filmen som skrivit brevet.