• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

Beater M5610 + Old Kombi
IMG_20210819_134433__01.jpg

Bor norr om Stockholm. Jag börjar fĂ„ det frĂ„n i början pĂ„ augusti pĂ„ nĂ€sta alla mina MB6 klockor och alltid vid kl.03:02. Det har aldrig funkat sĂ„ bra innan. FĂ„r se hur lĂ€nge det funkar. 🙂
hur och vart har du dem förvarade dÄ? eller lÀgger du dem aktivt vid fönstret?

Bor norr om Stockholm. Jag börjar fĂ„ det frĂ„n i början pĂ„ augusti pĂ„ nĂ€sta alla mina MB6 klockor och alltid vid kl.03:02. Det har aldrig funkat sĂ„ bra innan. FĂ„r se hur lĂ€nge det funkar. 🙂

hur och vart har du dem förvarade dÄ? eller lÀgger du dem aktivt vid fönstret?

Jag förvarar de i klockvÀskan i ett skÄp. Det synkar ocksÄ nÀr jag har klockan pÄ mig nÀr jag sover. Det bara hoppade igÄng sjÀlv utan att jag har gjort nÄgot.
PXL_20210819_125534248__01.jpg
Jag tycker ocksÄ att de synkar bÀttre under mörka halvÄret Àn under sommaren. Mina ligger alltid pÄ fönsterbrÀdan dock med persiennerna nere.
OcksÄ oftast vid 3-tiden för mig.

• Like
Reactions: L&W
En kompis till mig som har den dÀr sÀger att man inte kan stÀlla in/resetta sekunder manuellt utan att den endast kan synka sekunder via Appen. LÄter ju mÀrkligt om en "klocka" inte gÄr att stÀlla in exakt tid pÄ manuellt, gÄr ju pÄ enklaste 3229 t om, Àr det sÄ?
Den Àr jÀttejobbig, nÀr jag behöver göra nÄgot gör jag via appen. AnvÀnder den som dumklocka, enbart för tiden.

Tillbaka
Topp