• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

Jag har rockat Mudman 24/7 (i en vecka dÄ alltsÄ) och det kÀnns bra. Underbar bruksklocka! HÀr sitter vi och funderar pÄ projekt organisera garage. Det Àr en saftig uppgift! Dessutom köpte jag och Mudman en luftfarkost idag, nÀrmre bestÀmt en paraglider sÄ projekt mindre klockor och mer leva livet fortskrider. Det blir inga 100 G-Shocks pÄ den hÀr gubben. Ligger förmodligen under kilot ocksÄ :)
FF6FD374-614A-46A5-9A21-28045877FAE8.jpeg

Det Ă€r svĂ„rt det dĂ€r med klocksamlingen. Nu Ă€r min förhĂ„llandevis liten men vĂ€rdet Ă€r trots det ganska högt. Fördelen med G-Shocks Ă€r att de inte kostar nĂ„got i service eller underhĂ„ll och de flesta mina Ă€r dessutom Solar. Är de köpta begagnade sĂ„ kommer de att hĂ„lla ungefĂ€r samma vĂ€rde framöver, varken öka eller minska.

Ibland sÄ funderar jag pÄ att sÀlja alla utom en. Det skulle egentligen rÀcka med 5610, riktigt OWG-material.

:nailbiting:

Det Ă€r svĂ„rt det dĂ€r med klocksamlingen. Nu Ă€r min förhĂ„llandevis liten men vĂ€rdet Ă€r trots det ganska högt. Fördelen med G-Shocks Ă€r att de inte kostar nĂ„got i service eller underhĂ„ll och de flesta mina Ă€r dessutom Solar. Är de köpta begagnade sĂ„ kommer de att hĂ„lla ungefĂ€r samma vĂ€rde framöver, varken öka eller minska.

Ibland sÄ funderar jag pÄ att sÀlja alla utom en. Det skulle egentligen rÀcka med 5610, riktigt OWG-material.

NÄn form av exit klocka blir det ju dÄ om intresset dalar till en djupare nivÄ och som inte rör sig i en u form.

Men en 5610? År ut och Ă„r in?
SvÄrt det dÀr.

Jag har rockat Mudman 24/7 (i en vecka dÄ alltsÄ) och det kÀnns bra. Underbar bruksklocka! HÀr sitter vi och funderar pÄ projekt organisera garage. Det Àr en saftig uppgift! Dessutom köpte jag och Mudman en luftfarkost idag, nÀrmre bestÀmt en paraglider sÄ projekt mindre klockor och mer leva livet fortskrider. Det blir inga 100 G-Shocks pÄ den hÀr gubben. Ligger förmodligen under kilot ocksÄ :)
FF6FD374-614A-46A5-9A21-28045877FAE8.jpeg

Bra bruksklocka helt enkelt. Grymt bekvÀm sÀkert ocksÄ nÀr du Àr uppe i luften. Kanske svÄrt med wristshots? :)

5142194A-9B9F-4FFA-A016-8C7BBDE02010.jpeg

Han har bra handleder ocksĂ„. Kan lĂ€tt bĂ€ra upp en GShock vilket förenklar inköpen. 😂
Klockan pÄ högerhanden ocksÄ :)
Är sonen vĂ€nsterhĂ€nt eller gör han helt enkelt som far sin?

Jag Àr vÀnsterhÀnt och har oftast (men inte alltid) klockan pÄ höger. Sonen Àr högerhÀnt och har klockan "som vanligt" pÄ vÀnster.

Gör det! Bra att ”starta om” ibland. Det brukar ge bra push till klockintresset.

Du kommer att Ă„ngra dig sen. 😉

Klockan pÄ högerhanden ocksÄ :)
Är sonen vĂ€nsterhĂ€nt eller gör han helt enkelt som far sin?

Jag Àr vÀnsterhÀnt och har oftast (men inte alltid) klockan pÄ höger. Sonen Àr högerhÀnt och har klockan "som vanligt" pÄ vÀnster.
Han Àr ganska inkonsekvent, men oftast kör han pÄ högern. Oklart varför för han Àr högerhÀnt.

Jag har satt min grĂ€ns vid 6 klockor men en Ă€kta OWG, det var modigt. Jag kan dra ner till 4 men sen blir det tufft đŸ€”

Tillbaka
Topp