• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

Snart helg đŸ€˜
PXL_20210820_141239588-01.jpeg

Kan nĂ„gon förklara varför Casio anvĂ€nder sig av den vinkeln dem gör pĂ„ square för att displayen ska vara ”bĂ€st synlig” Jag fĂ„r ju alltid suddiga siffror nĂ€r jag kollar tiden đŸ€ŁđŸ€ŁđŸ€Ł (hoppas ni förstĂ„r vad jag yrar om)

Kan nĂ„gon förklara varför Casio anvĂ€nder sig av den vinkeln dem gör pĂ„ square för att displayen ska vara ”bĂ€st synlig” Jag fĂ„r ju alltid suddiga siffror nĂ€r jag kollar tiden đŸ€ŁđŸ€ŁđŸ€Ł (hoppas ni förstĂ„r vad jag yrar om)
Antar att det Àr noga genomtÀnkt betraktningsvikel för skarpast möjliga display. Men det finns faktiskt en (flera?) vintage modeller dÀr du sjÀlv kan justera vinkeln.

För att, i verkligheten, du vinklar inte underarmen "all the way" och tittar pĂ„ klockan rakt framifrĂ„n... du istĂ€llet vinklar underarmen halvvĂ€gs och slĂ€nger en kort blick pĂ„ klockan för att avlĂ€sa tiden... inte för att, som mĂ„nga av oss hĂ€r, betraktar klockan för att man Ă€lskar den 😂😂

Japaner Ă€r fantastiska! đŸ‡ŻđŸ‡”
Dom lyckades fÄ varenda etta och nolla i klockan rÀtt frÄn början, fick dessutom varje funktion fullÀndad, och slapp dÀrför skicka ut en endaste uppdatering!

Jag köpte min första GPR-B1000 ganska nÀra efter slÀpp och har mig veterligen inte sett skymten av uppdateringar.

Bara att applĂ„dera 👏👏

20210820_204523.jpg

Tillbaka
Topp