• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

Vad trött jag blir pÄ Tradera. La ut lite grejer förra veckan pÄ "köp nu", varav en vara blev sÄld ganska snabbt. SÀljaren betalade dock inte och nÀr det hade gÄtt ytterligare nÄgon dag sÄ sÄg jag att anvÀndaren hade flera dÄliga omdömen pÄ grund av utebliven betalning. Efter flera pÄminnelser anmÀlde jag utebliven betalning och lÀmnade samtidigt ett vÀlmotiverat dÄligt omdömen till köparen ifrÄga.

Vad hĂ€nder? Jo, jag fick ett dĂ„ligt omdöme tillbaka. Som Tradera vĂ€grar att ta bort, de uppmanar istĂ€llet mig att "ta kontakt med köparen". đŸ€Ż đŸ€Ź
Det dÀr Àr vansinnigt trÄkigt. SÄna omdömen har vi oxÄ fÄtt. Skandalöst dÄligt av Tradera att inte styra upp.
Kommer att komma lite svar pĂ„ Ă€ldre inlĂ€gg dĂ„ jag har 247 sidor att lĂ€sa ikapp men ska hĂ„lla mig sansad och inte skriva pĂ„ allt. 😉😊

Sunburst i solen.
20210913_162334.jpg

Det dÀr Àr vansinnigt trÄkigt. SÄna omdömen har vi oxÄ fÄtt. Skandalöst dÄligt av Tradera att inte styra upp.
Kommer att komma lite svar pĂ„ Ă€ldre inlĂ€gg dĂ„ jag har 247 sidor att lĂ€sa ikapp men ska hĂ„lla mig sansad och inte skriva pĂ„ allt. 😉😊
Va konstigt. Typ samma sak hÀnde mig, personen köpte men Ängrade sig och efter jag hade lÀmnat ett dÄligt omdömme fick jag ett dÄligt omdömme tillbaka utan motivering men nÀr jag kontaktade Tradera's kundtjÀnst sÄ hÀnvisade dem till att dem inte tillÄter "HÀmnd-omdömmen" och dÄ tog dem bort det dÄliga omdömmet jag hade fÄtt.

Va konstigt. Typ samma sak hÀnde mig, personen köpte men Ängrade sig och efter jag hade lÀmnat ett dÄligt omdömme fick jag ett dÄligt omdömme tillbaka utan motivering men nÀr jag kontaktade Tradera's kundtjÀnst sÄ hÀnvisade dem till att dem inte tillÄter "HÀmnd-omdömmen" och dÄ tog dem bort det dÄliga omdömmet jag hade fÄtt.
Jag var med om nÄt liknande nÀr jag skulle sÀlja en g-shock pÄ tratten. Efter det radera jag appen och svor pÄ att aldrig anvÀnda tradera igen! För mÄnga oseriösa person dÀr. DÄ föredrar jag K&S hÀr istÀllet.

Edit: sÄg nu att jag skrivit det förut, he he!

Senast Àndrad:
Den funkade vĂ€ldans bra faktiskt. Tog @Roosterwife 's tandborste utan att hon mĂ€rkte detđŸ€«đŸ˜
Först med lite tvĂ„l och sist med lite tandkrĂ€m sĂ„ nu luktar klockan gott oxĂ„đŸ˜ƒ
IMG_20210913_175343.jpg
IMG_20210913_175332.jpg
KĂ€nns Ă€ndĂ„ rimligt eftersom @Roosterwife skrev i stĂ€dtrĂ„den under Lifestylesektionen att hon brukar anvĂ€nda din eltandborste till att rengöra spolkanten vid toalettrengöring đŸ€·

Det fick bli en snabb och smutsig ”slita upp i bilen” öppning! Riktigt skön med sina vingar, mysig storlek, fin grĂ„ nyans pĂ„ resin, jag gillar den! NB @spammerstakeahike klockan stĂ„r pĂ„ M men jag ska exponera den för dagsljus, jag lovar!
A4A8B41B-13AF-4DC3-B71F-8F4BA038EC51.jpeg
7026EAEB-4233-47A5-A727-E0B1328F740F.jpeg
Trevlig! Men hur öppnar man klockpaket om man inte sliter upp dom i bilen utanför Ica/posten? đŸ€”đŸ˜Ž

Det viktiga Ă€r att du Ă€r tillbaks och att du kĂ€mpar pĂ„ med att bli frisk ju🙂

Tack! Men vad som Àr Ànnu bÀttre Àr att jag i veckan ska bygga ihop en TrueNAS server (baserad pÄ FreeBSD sÄklart) sÄ att jag Àntligen kan köra deduplication mellan 2 servrar. Jag ska ocksÄ organisera om nÀtverket hemma. Uppdatering kommer i open source trÄden :)
Kul!
Skall bli intressant att höra om detaljerna!

Till skillnad frÄn @livinl0ud som rockar Daniel Wellington pÄ heltid numera sÄ blir jag sjukt sugen pÄ alla G-Shocks som fyller köp&sÀlj just nu :woot: MÄnga bra deals!
Hahahaha đŸ˜‚đŸ€Ł, rockar ju Citizen 😯.
MĂ„ste dock erkĂ€nna att jag hittat 4st G’s jag ”kanske” köper om jag inte bestĂ€ller mig en AW7 efter presentationen imöra 🙄.

Det tog lÀnge, men tog Àntligen itu och skaffade min första G-Shock :cool: Undvek det vÀldigt lÀnge för jag trodde att storleken skulle vara för mycket för en 16-17cm handled och hade andra Casio modeller istÀllet sÄsom AE1200WH och dylika. Efter att jag provade DW5600BB modellen sÄ insÄg jag att den verkar mindre Àn t.ex. AW1200WH modellen pÄ grund av stora skillnaden pÄ displayns storlek. Svarta fÀrgen hjÀlper sÀkert ocksÄ en del. Sjukt bra köp!

LĂ€nk till min video-recension ifall nĂ„gon blev intresserad av modellen 👍

Avslutar kvÀllen med en halvsuddig bild. UngefÀr lika stark belysning som halvljuset pÄ min första bil, en VW Jetta -88.
40413C72-2484-438D-905E-59489D24D97B.jpeg

Snacka om att sabba mörkerseendet med den dĂ€r😁

Den har ingen lume dĂ„? TĂ€nkte om man kunde lysa upp den lite snabbt och samtidigt tĂ€cka för den med handen och sedan kolla efterĂ„t pĂ„ lumen istĂ€llet. 😬 SĂ„ man inte blir avslöjad nĂ€r man ligger dĂ€r i natten med snipergevĂ€ret och spanar... 😏

Tillbaka
Topp