• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

0BB351A7-9F32-412F-9EDF-00F2844FF687.jpeg

För 8-9 mÄnader sedan var mitt mÄl att fylla en sÄdan hÀr klockbox och sedan vara nöjd med min klocksamling. DÄ hade G-shock knappt ens kommit i mina tankar.
I somras köpte jag min första G-shock. Kort efter första klockan köpte jag tvÄ till. Sen var jag fast. Nu har jag nÀstan fyllt boxen med bara G-shocks, och mÄlet Àr att fylla den och sedan vara nöjd med G-shocks.
Jag kan förstĂ„s inte lova nĂ„t för har man fastnat i detta trĂ€sk sĂ„ Ă€r oddsen för det dĂ„liga...đŸ„Ž

20211110_185102.jpg

@Mikko Luiro
TĂ€nkte mer att det skulle bli en kul grej av en bom.
Roligare att ge bort den till nÄn , men blir det ingen som vill vara med sÄ fÄr vÀl nÄt annat hÀnda med den..
Jag förstĂ„r hur du tĂ€nkte. Problemet Ă€r ju att det blir litet kĂ€nsligt (lĂ€s bryter mot forumreglerna...) att hĂ„lla pĂ„ med kopior. SjĂ€lv gick jag pĂ„ pumpen nĂ€r jag skulle annonsera ut en fyrkant med en eftermarknadsbezel. Det var en lĂ€ropeng! 😑

NÄgon som gett sig pÄ att polera glaset pÄ en dw5600 med solar, nÄgot man bör tÀnka pÄ? Tips pÄ tillvÀgagÄngsÀtt uppskattas :):)
Jag har putsat med ceriumoxid och en bomulstuss men slutade nÀr resultatet var hyfsat bra. Hade jag kört pÄ ett par timmar till hade det nog blivit riktigt bra. Det tar tid helt enkelt.

Brukar ni varmforma era band?
Det svarta jag har var redan hyggligt format, men detta var ju helt nytt. Inte stelt direkt, men det ville ju rÀta ut sig. Som jag inte vill att det ska.
Men nu har det nÀstan rÀtt form efter gummisnodd och ett par dopp i kokhett vatten med mellankylning mellan gÄngerna.
Kom pÄ att fylla en temugg med hett vatten och sen "hÀnga" klockan pÄ en smörkniv och doppa ner den i muggen. PÄ sÄ sÀtt slipper modulen bada varmbad men bandet blir ordentligt varmt.
Funkar bra.
20211110_205400.jpg
20211110_205613.jpg

Brukar ni varmforma era band?
Det svarta jag har var redan hyggligt format, men detta var ju helt nytt. Inte stelt direkt, men det ville ju rÀta ut sig. Som jag inte vill att det ska.
Men nu har det nÀstan rÀtt form efter gummisnodd och ett par dopp i kokhett vatten med mellankylning mellan gÄngerna.
Kom pÄ att fylla en temugg med hett vatten och sen "hÀnga" klockan pÄ en smörkniv och doppa ner den i muggen. PÄ sÄ sÀtt slipper modulen bada varmbad men bandet blir ordentligt varmt.
Funkar bra.
20211110_205400.jpg
20211110_205613.jpg
Gör sÄ hÀr nÀr du inte anvÀnder klockan sÄ forma bandet efter nÄgra dagar. Vill du pÄskynda det sÄ kan du doppa band sÄ hÀr i het vatten en stund och sedan direkt i kallt vatten sÄ hÄller bandet formen.
PXL_20211110_204331054.jpg

Tillbaka
Topp