• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

Inget superpris men fortfarande helt okej!
1644054038183.png

Finns en i kanon-skick pĂ„ K&S ocksĂ„ 😉

7EF43CE3-23FE-43D2-B56D-B85980449D92.jpeg
0EF5456B-7608-4C89-8083-B128A248E688.jpeg
215AEA91-437C-4DBA-96FB-F7282F9B4F5E.jpeg
02901C46-3AB0-4F68-92DF-6588B99D6A94.jpeg
GokvÀll

UrsÀkta om frÄgan redan avhandlats men har en liten fundering pÄ era erfarenheter av pulsmÀtaren pÄ GBD-H1000 jÀmfört med andra puls-/trÀningsklockor?

Min GBD-H1000-1ER hĂ€mtades ut 2/2 och ikvĂ€ll klĂ€mde jag pĂ„ mig sambons Polar Vantage V pĂ„ andra handen och differensen i uppmĂ€tt puls stör mig
litegrann
.
Se bilderna.
Har jag för höga krav eller Àr det lite vÀl mkt skillnad?

GokvÀll

UrsÀkta om frÄgan redan avhandlats men har en liten fundering pÄ era erfarenheter av pulsmÀtaren pÄ GBD-H1000 jÀmfört med andra puls-/trÀningsklockor?

Min GBD-H1000-1ER hĂ€mtades ut 2/2 och ikvĂ€ll klĂ€mde jag pĂ„ mig sambons Polar Vantage V pĂ„ andra handen och differensen i uppmĂ€tt puls stör mig
litegrann
.
Se bilderna.
Har jag för höga krav eller Àr det lite vÀl mkt skillnad?
Ping @S.L

Har du oxĂ„ en sĂ„dan?! Är lite skeptisk till armbandet, transparent Ă€r inte min kopp te. Men jag har ju ett svart som ligger och skrĂ€par som borde passa frĂ„n en dw5600.... Kanske blir ett köp Ă€ndĂ„
Jajjemen, rĂ„kade köpa en sĂ„n för ett tag sen, men @Roosterwife gillade den sĂ„ pass att den blev hennes😉

GokvÀll

UrsÀkta om frÄgan redan avhandlats men har en liten fundering pÄ era erfarenheter av pulsmÀtaren pÄ

200SM-1A5ER​

Àmfört med andra puls-/trÀningsklockor?

litegrann
.
Se bilderna.
Har jag för höga krav eller Àr det lite vÀl mkt skillnad
GBD-H1000-1ER Àr tyvÀrr helt kass som trÀningsklocka.
Min funkar riktigt dÄligt vid trÀning. Pulsen Àr helt off...
Kör en Suunto, den Àr bÀttre m inte 100%
Tror för min del att mina tatuerade armar som stör puls mÀtningen.

Är det samma optiska pulsmĂ€tning pĂ„ bĂ„da?
GBDH-1000 kan visa galet i korta perioder men i min erfarenhet sÄ brukar den korrigera sig sjÀlv rÀtt snabbt, har dock varit med om nÄgot tillfÀlle som den visat fel flera minuter i strÀck. Pga den optiska tekniken sÄ kan den ju visa tvÀrgalet ibland, efter en maklig promenad sÄ kan den hÀvda att man haft en maxpuls-peak vilket ju inte stÀmmer. Eller om man lÄter den ligga i gymvÀskan med pulsmÀtaren pÄ, dÄ kan den ju ha reggat helt abnorma vÀrden. Jag har haft min pÄ reparation tvÄ gÄnger, första gÄngen fick jag en helt ny klocka och andra gÄngen byttes hela modulen, inbillar mg att den blivit bÀttre och mer korrekt avseende pulsmÀtningen jmf med i början men jag har inga empiriska belÀgg för detta, bara en kÀnsla. Men instÀmmer hursomhelst med @Meraborsten och skulle jag köpa ny trÀningsklocka nu sÄ skulle jag köra Garmin, den enda fördelen med GBDH-1000 Àr att jag tycker att den Àr snyggare.

Är det samma optiska pulsmĂ€tning pĂ„ bĂ„da?
GBDH-1000 kan visa galet i korta perioder men i min erfarenhet sÄ brukar den korrigera sig sjÀlv rÀtt snabbt, har dock varit med om nÄgot tillfÀlle som den visat fel flera minuter i strÀck. Pga den optiska tekniken sÄ kan den ju visa tvÀrgalet ibland, efter en maklig promenad sÄ kan den hÀvda att man haft en maxpuls-peak vilket ju inte stÀmmer. Eller om man lÄter den ligga i gymvÀskan med pulsmÀtaren pÄ, dÄ kan den ju ha reggat helt abnorma vÀrden. Jag har haft min pÄ reparation tvÄ gÄnger, första gÄngen fick jag en helt ny klocka och andra gÄngen byttes hela modulen, inbillar mg att den blivit bÀttre och mer korrekt avseende pulsmÀtningen jmf med i början men jag har inga empiriska belÀgg för detta, bara en kÀnsla. Men instÀmmer hursomhelst med @Meraborsten och skulle jag köpa ny trÀningsklocka nu sÄ skulle jag köra Garmin, den enda fördelen med GBDH-1000 Àr att jag tycker att den Àr snyggare.
Tack för input, mitt ex kom efter ca 1 veckas vÀntetid, + 30 dagars leveranstid var beskedet handlare fick nÀr han bestÀllde, verkar som jag fÄtt ett returexemplar, boxen skadad och ingen skyddsplast heller.,.

Inte samma optiska mĂ€tare, Polar’en har 4 el 5 sensorer, GBD-H har 1

Om inte saturationsmÀtare imorgon ligger nÀrmare i vÀrden blir det nog en reklamation alt. nytt exemplar isf.

Tack för svar iaf 🙏

• Like
Reactions: S.L
Förra Äret fick jag en GA-2100 OAK green i födelsedagspresent (fyller Är den 6 Feb).
Min sambo tycker OWG Ă€r ett roligt koncept och vill att jag ska ha en ny G-shock för detta i Ă„r ❀
DÄ tiden börjar bli tight och jag vet inte riktigt vilken jag ska vÀlja sÄ vÀnder jag mig till er för input.
Har kollat pÄ tvÄ olika modeller som lockar.
Först ut Àr;
DW-5600WM-5ER
Gillar vitt, dÄ den har marmor mönster sÄ ser man nog inte smuts och mÀrke lika lÀtt som en hel vit.
Dessutom har jag ingen square modell.
Alternativ tvÄ;
GBD-800US-5ER
Gillar den militÀriska looken. Har alltid tittar lite Ät det hÄllet.

Tanken i Är var att göra det lite svÄrare för mig genom att ha en helt digital klocka.
Vad tycker ni? Är dĂ€r nĂ„gon modell i samma prisklass jag har missat? Vill helst att affĂ€ren gĂ„r genom klockmagasinet.

Skulle allt fĂ„ Ă„t fanders hade sambon en backup som jag fick tidigare idag đŸ˜‰đŸ€Ł

P_20220206_190850.jpg

Förra Äret fick jag en GA-2100 OAK green i födelsedagspresent (fyller Är den 6 Feb).
Min sambo tycker OWG Ă€r ett roligt koncept och vill att jag ska ha en ny G-shock för detta i Ă„r ❀
DÄ tiden börjar bli tight och jag vet inte riktigt vilken jag ska vÀlja sÄ vÀnder jag mig till er för input.
Först ut Àr;
DW-5600WM-5ER
Gillar vitt, dÄ den har marmor mönster sÄ ser man nog inte smuts och mÀrke lika lÀtt som en hel vit.
Alternativ tvÄ;
GBD-800US-5ER

Tanken i Är var att göra det lite svÄrare för mig genom att ha en helt digital klocka.
Vad tycker ni? Är dĂ€r nĂ„gon modell i samma prisklass jag har missat? Vill helst att affĂ€ren gĂ„r genom klockmagasinet.

Skulle allt fĂ„ Ă„t fanders hade sambon en backup som jag fick tidigare idag đŸ˜‰đŸ€Ł

P_20220206_190850.jpg
Min röst faller pÄ GBD som finns hos Brandfield för 875bagis, KM vill ha 1120 för den :)

Först ut Àr;
DW-5600WM-5ER
Alternativ tvÄ;
GBD-800US-5ER

P_20220206_190850.jpg
En bra backup, allt man behöver egentligenđŸ˜‰đŸ‘đŸ»

Lite nyfiken pĂ„ de custom mĂ„lade oaks som man ser lite hĂ€r och dĂ€r pĂ„ nĂ€tet. Vad Ă€r det som gör att de kostar mer Ă€n 5-6000kr? Har aldrig hört talas om IFL watches innan, verkar vara ett svenskt företag. đŸ€”

Tillbaka
Topp