• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

Jag skruvade isÀr klockan och tydligen satt inte modulen hela vÀgen ner som synes pÄ bilden. Pushpinnarna hamnade under blecken och det Àr ju inte sÄ bra. Nu funkar klockan fint igen efter att jag hade justerat modulen.
152A7D85-CA6D-4B89-A687-F98FDF513FAE.jpeg
DĂ€r ser man, jag trodde en gĂ„ng att det var fel pĂ„ en "square" jag hade eftersom den blanka pushern inte gick att manövrera đŸ€š med min tjocka korvfingrar! Men sĂ„ ska dem ju va och nĂ„gra vidare naglar att anvĂ€nda har jag ju inte heller.... SĂ„ den fick respass rĂ€tt omgĂ„ende, det antika "skrĂ€llet"!! 😉

KrÀvs det adapter för Letherman Tread eller Àr det bara att skruva pÄ GG-B100?
Du behöver följande:
www.ebay.com

JaysAndKaysÂź Metal Adapters Kit for GGB100 Casio GShock GG-B100 | eBay

Compatible only with GGB100. for your service. Kit includes.
www.ebay.com

Och slutligen Adapter mellan J&K och bandet.
www.ebay.com

New Watch Adapter Accessories For Multi-function THREAD LEATHERMAN Brace | eBay

Accessory Bracelet Tool For Multi-functional New Watch THREAD LEATHERMAN Adapter. Mini Pill Separator Keychain Cutter Portable Pill Slicer Pill Tool Double Blade. Watch Adapter Size :20/22/24/26/28 mm.
www.ebay.com

Jag skruvade isÀr klockan och tydligen satt inte modulen hela vÀgen ner som synes pÄ bilden. Pushpinnarna hamnade under blecken och det Àr ju inte sÄ bra. Nu funkar klockan fint igen efter att jag hade justerat modulen.
152A7D85-CA6D-4B89-A687-F98FDF513FAE.jpeg
HĂ€rligt roligt att höra😊 nu kan du njuta fullt ut av den. NĂ€r kommer jĂ€mförelse bilden mellan negativ och positiv display dĂ„?😁 PĂ„ GD 350

DĂ€r ser man, jag trodde en gĂ„ng att det var fel pĂ„ en "square" jag hade eftersom den blanka pushern inte gick att manövrera đŸ€š med min tjocka korvfingrar! Men sĂ„ ska dem ju va och nĂ„gra vidare naglar att anvĂ€nda har jag ju inte heller.... SĂ„ den fick respass rĂ€tt omgĂ„ende, det antika "skrĂ€llet"!! 😉
Square 5600 5610 gĂ„r bort för mig blir galen pĂ„ knapparna😁 hur Ă€r de med de dyra Square:sen ?

Senast Àndrad:
Knapparna pÄ dyrare squares brukar vara större och lite lÀttare att trycka pÄ. Men jag tycker att knapparna pÄ vanliga squares funkar bra ocksÄ.
...om man har naglar iaf 🙂 Jag köpte en för att kĂ€nna pĂ„ originalet, men jag gillade den inte. Av de G-shocks jag har haft och fortfarande har Ă€r Rangeman, GD-350 och Casioaken den jag gillar. Kanske skulle jag bara dĂ€rför köra med Kingen ikvĂ€ll...? đŸ€”

Ni som har stenkoll, passar det hĂ€r pĂ„ en vanlig DW-5600? 😼
Skulle svara nej pÄ det rent spontant. Om du tittar pÄ den dÀr plastbiten som sticker ut mellan knapparna ser den för lÄng ut. Den Àr kortare pÄ dw5600.

Tillbaka
Topp