• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

Jag har det hÀr liket om nÄgon Àr intresserad
979E5139-D187-42D3-84E4-55A49B035753.jpeg
Vad Àr de dÀr för refschysst skick. NÀr va den igÄng senast?

NÀr jag ser de olika fÀrgerna pÄ skalen sÄ har jag lust att skaffa nya skal till ett par av mina G-shocks. UrsÀkta om jag stÀllt denna frÄga förut men:
Är skalen mellan alla 5600 modeller utbytbara mellan varandra? Funderar ocksĂ„ pĂ„ att byta mellan min svarta 9400 med positiv skĂ€rm och den röda med negativ skĂ€rm.
Och behövs det nÄt specialverktyg för det?

Testade polarens casioak och klickade hem en direkt dĂ€rpĂ„, min första G-Shock! Dock min kompis pĂ„ bilden, min kommer om ett par dagar

Har sökt lite men fann egentligen inga svar: Vart köper man enklast stÄlkit till en sÄdan (AP homage)? Eller Ànnu bÀttre, Àr det nÄgon hÀr som har ett som inte anvÀnds? :)
0DA8C340-2845-4B86-BEE6-8A5CF27BBA61.jpeg

NÀr jag ser de olika fÀrgerna pÄ skalen sÄ har jag lust att skaffa nya skal till ett par av mina G-shocks. UrsÀkta om jag stÀllt denna frÄga förut men:
Är skalen mellan alla 5600 modeller utbytbara mellan varandra? Funderar ocksĂ„ pĂ„ att byta mellan min svarta 9400 med positiv skĂ€rm och den röda med negativ skĂ€rm.
Dom flesta DW-5600 passar Àven till GW-B5600.
Du behöver bara en liten stjĂ€rnmejsel för att byta bezel pĂ„ Rangeman. Lossa don fyra skruvarna vid band hornen och vik sen av bezeln 🙂 Tar inte mĂ„nga minuter att fixa👍
Edit. Tog under fyra minuter nĂ€r jag bytte gröna innan idag😉

Senast Àndrad:
Testade polarens casioak och klickade hem en direkt dĂ€rpĂ„, min första G-Shock! Dock min kompis pĂ„ bilden, min kommer om ett par dagar

Har sökt lite men fann egentligen inga svar: Vart köper man enklast stÄlkit till en sÄdan (AP homage)? Eller Ànnu bÀttre, Àr det nÄgon hÀr som har ett som inte anvÀnds? :)
Grattis till en vĂ€ldans trevlig första G😃
StĂ„lkit hittas lĂ€ttast pĂ„ Ebay, Amazon eller Aliexpress. Gick ett par stycken pĂ„ Tradera hĂ€romdan ocksĂ„. SĂ„ldes av en KSare. 🙂

Screenshot_20220306-211032.png

Tack för hjÀlpen!
Detta var ju enklare Àn jag trodde!
Kul att experimentera lite.

20220529_011934.jpg

20220529_012924.jpg

20220529_014003.jpg

Jag upptÀckte dock plötsligt en liten lös bit som jag inte vet var den satt. Hittar inte att det saknas nÄn bit...

20220529_014701.jpg
De dĂ€r blev ju coolt👍 ja de kĂ€nns som standard Ă€ven nĂ€r man skruvar Ikea möbler eller maskiner att de alltid blir nĂ„n skruv eller nĂ„t över...

TyvÀrr missade du mina auktioner pÄ tradera precis

Tillbaka
Topp