• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

Beg marknaden kan bli jobbig för MRG iaf pÄ KS.
För en titanare fÄr man ju max 10-11k..
KS Àr köparens marknad.
Beg marknaden för MRG square pĂ„ KS kommer nog vara obefintlig med tanke pĂ„ hur fĂ„ som har en. Jag har bara sett min i trĂ„den Ă€n sĂ„ lĂ€nge och det Ă€r bara att glömma att mitt ex nĂ„gonsin hamnar pĂ„ KS 😎

DSC_3977.JPG

Den dĂ€r specialvarianten, GMW-B5000TVA-1, Ă€r lĂ€cker - men ni som har den. Är den vĂ€rd det? Har ju redan stĂ„lvarianten. Är inte det samma modul, bara annat case och lĂ€nk?

Jag kan bara instÀmma med @yonsson och @L&W , det Àr rejÀl skillnad i kÀnsla att bÀra titansquare jÀmfört med stÄlsquare. BÀst tycker jag TB Àr just för att den liknar orginalet mest. Men TVA Àr inte lÄngt efter och lite "ballare".

F3EF864D-BEDF-4CDF-ABBF-10C5A120BA1A.jpeg

Jag kan bara instÀmma med @yonsson och @L&W , det Àr rejÀl skillnad i kÀnsla att bÀra titansquare jÀmfört med stÄlsquare. BÀst tycker jag TB Àr just för att den liknar orginalet mest. Men TVA Àr inte lÄngt efter och lite "ballare".

F3EF864D-BEDF-4CDF-ABBF-10C5A120BA1A.jpeg
@daviden - Som referens har jag haft en stÄl-square sedan den lanserades. AnvÀnde den aldrig dÄ jag tyckte den var för klumpig, har kvar den men anvÀnder den aldrig. Titanaren bar jag non stop i flera veckor utan nÄgra som helst problem efter att jag hade köpt den.

Vilken titanare man gillar dĂ€remot Ă€r en smaksak. Jag tycker den nya TVA i Camo Ă€r riktigt schysst men jag gillar helsvart. Är Ă€ven uppvĂ€xt med Ghost in the Shell, Akira, Gundam och annan manga, dĂ€rför gillar jag specifikt TVA.

Sista bilderna i min Ă€go pĂ„ denna goding dĂ„ den nu ligger ute till försĂ€ljning pga nytt klockköp 🙈 gĂ„r ju inte spara alla đŸ€·â€â™€ïž.. Brukar ni kĂ€nna Ă„ngest över att sĂ€lja nĂ„gon för ni köpt en annan?
IMG_20220614_061831.jpg
IMG_20220614_061100.jpg
IMG_20220614_061822.jpg
TvĂ€rtom, jag har alldeles för lĂ€tt att sĂ€lja av klockor (och sedan Ă„ngra mig nĂ€r just den modellen "trendar" hĂ€r i trĂ„den) 😬

Sista bilderna i min Ă€go pĂ„ denna goding dĂ„ den nu ligger ute till försĂ€ljning pga nytt klockköp 🙈 gĂ„r ju inte spara alla đŸ€·â€â™€ïž.. Brukar ni kĂ€nna Ă„ngest över att sĂ€lja nĂ„gon för ni köpt en annan?
IMG_20220614_061831.jpg
IMG_20220614_061100.jpg
IMG_20220614_061822.jpg
Jag tycker att det kĂ€nna bra just efter man sĂ„lt en klocka och sen fĂ„r jag "Ågren" för att jag sĂ„lt. En kĂ€nslomĂ€ssig berg- och dalbana med andra ord! đŸ€Ł

@daviden - Som referens har jag haft en stÄl-square sedan den lanserades. AnvÀnde den aldrig dÄ jag tyckte den var för klumpig, har kvar den men anvÀnder den aldrig. Titanaren bar jag non stop i flera veckor utan nÄgra som helst problem efter att jag hade köpt den.

Vilken titanare man gillar dĂ€remot Ă€r en smaksak. Jag tycker den nya TVA i Camo Ă€r riktigt schysst men jag gillar helsvart. Är Ă€ven uppvĂ€xt med Ghost in the Shell, Akira, Gundam och annan manga, dĂ€rför gillar jag specifikt TVA.
Du har helt rÀtt.
Den kÀnns klumpig att bÀra - snygg, men klumpig.

Ska kanske byta ut den. Gillar ju hela konceptet.

Du har helt rÀtt.

Den Ă€r ju inte klumpig vad har folk för syn pĂ„ saker😁 GWG 1000 Ă€r ju lite större.. behĂ„ll den Square stĂ„lis Ă€r fin, fĂ„tt oförtjĂ€nt mycket skit i trĂ„den pĂ„ sistone
DSC_3987.JPG
DSC_3986.JPG
DSC_3988.JPG
DSC_3989.JPG

Senast Àndrad:
- HÄller helt med vad gÀller StÄlSquare. Naturligtvis tyngre Àn en plastGshock, men absolut inte klumpig.
Skulle sĂ€ga att det Ă€r ju inte precis kilon vi snacka i vikt pĂ„ stĂ„lisarna.. Snarare skön kĂ€nsla av att ha nĂ„got pĂ„ handleden, och nĂ€r man kört stĂ„lisen o sen tar en "plast" sĂ„ blir ju plastaren nĂ€sta viktlös 😁
Men att kalla stÄlisen klumpig hÄller jag verkligen inte med om..
Fyrkanterna Àr ju hur smidiga som helst om man jÀmför bland ett flertal av G-shockarna.:)

Skulle sĂ€ga att det Ă€r ju inte precis kilon vi snacka i vikt pĂ„ stĂ„lisarna.. Snarare skön kĂ€nsla av att ha nĂ„got pĂ„ handleden, och nĂ€r man kört stĂ„lisen o sen tar en "plast" sĂ„ blir ju plastaren nĂ€sta viktlös 😁
Men att kalla stÄlisen klumpig hÄller jag verkligen inte med om..
Fyrkanterna Àr ju hur smidiga som helst om man jÀmför bland ett flertal av G-shockarna.:)
En fyrkant pĂ„ armen glömmer man lĂ€tt bort 😁 Och stĂ„lisen Ă€r inte överdrivet tung jĂ€mfört med andra stĂ„lklockor, det Ă€r bara vi i denna trĂ„den som Ă€r bortskĂ€mda.

Du har helt rÀtt.

- HÄller helt med vad gÀller StÄlSquare. Naturligtvis tyngre Àn en plastGshock, men absolut inte klumpig.
Det finns en annan aspekt utöver vikten dÀr titan vs stÄl skiljer sig Ät. Kanske subjektivt, men jag upplever att titan sÀllan kÀnns varm eller kall pÄ det sÀtt som stÄl kan göra och "försvinner" dÀrför mer pÄ handleden.

Tillbaka
Topp