• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

DĂ„ sĂ„, MR-G synkad och klar för anvĂ€ndning 🙂
Köpte en StÄlSquare ocksÄ, men den har jag inte packat upp Àn. Sonen har övertagit min förra.
B06BCBA1-6573-4116-A8DA-EA417B9B3C7B.jpeg
EA6B1EFA-32B9-46E2-84E0-BB8FE9F21C35.jpeg
Riktigt bra Ă„terkomst i trĂ„den 👍

- Jag kom in i butiken för att hĂ€mta den nĂ€r du stod vid disken och frĂ„gade efter den (tror jag, shorts o ryggsĂ€ck?). Annars var det fler intressenter igĂ„r 😀
haha exakt, shorts och ryggsÀck. vilken sjuk timing. undrar om dem i butiken trodde de va nÄ skÀmt :D
Synd att jag inte hann se dig plocka ut den. Jag hade redan testat den MRG'n i silver och var nog redan bestÀmd pÄ att jag kör vidare pÄ min GMW-B5000TB, var mest sugen pÄ att kÀnna och klÀmma pÄ den svarta.

Speculations speculations..

1655230024704.png

FrÄn flera kÀllor fann man att motivet för "GWF-A1000APF-1A" Àr en groda som kallas "Dart groda" i Japan. Som du kan se pÄ bilden ovan Àr pilgiftsgrodan en groda med en ganska intensiv fÀrg. Det sÀgs att detta Àr för att hÄlla naturliga fiender borta genom att göra aposematismen till en kroppsfÀrg, och det Àr en groda som har ett dödligt gift i kroppen som kan döda mÀnniskor.

FrÄn flera kÀllor fann man att motivet för "GWF-A1000APF-1A" Àr en groda som kallas "Dart groda" i Japan. Som du kan se pÄ bilden ovan Àr pilgiftsgrodan en groda med en ganska intensiv fÀrg. Det sÀgs att detta Àr för att hÄlla naturliga fiender borta genom att göra aposematismen till en kroppsfÀrg, och det Àr en groda som har ett dödligt gift i kroppen som kan döda mÀnniskor.

Avdelningen för vĂ€rdelöst vetande: Pilgiftsgrodor Ă€r giftiga utifrĂ„n insekter de Ă€ter i det vilda. Vilket vĂ€l innebĂ€r att froggyn pĂ„ vĂ„ra breddgrader blir harmlös, kanske rent av mesig??? 😜

Ja, jag klamrar efter halmstrĂ„n till argument för att inte skaffa en... đŸ€Ł

Vackert! Har du Àgt den vanliga titanaren? Om det Àr fallet hur tycker du att de Àr i jÀmförelse?
- Den ”vanliga” har en mattare yta jag gillar bĂ€ttre. Den hĂ€r Ă€r blank som Portern, allt syns pĂ„ den, tex fingeravtryck. Finishen pĂ„ den vanliga Ă€r vĂ€ldigt bra, men MR-Gn Ă€r Ă€nnu bĂ€ttre. Den hĂ€r har safirglas, kommer inte ihĂ„g hur det Ă€r pĂ„ den vanliga. Lite mer komplicerad boett o lĂ€nk pĂ„ den hĂ€r, men inget som egentligen syns direkt.

En skatt vid regnbÄgens slut

967AF076-9639-4568-9462-3C2CB75895DB.jpeg
- Fin klocka, fin bild 👏

Modigt mÄste jag sÀga!
Först i Sverige?
- Finns vĂ€l redan en i trĂ„den tror jag. NĂ„t större mod krĂ€vdes inte, bara en resa ocksĂ„ för mig och frun till Kreta i sommar 😁

Sista bilden för idag, Natti Natti 🙂

697B525D-44AC-414D-9FED-352466F6C104.jpeg

Senast Àndrad:
- Den ”vanliga” har en mattare yta jag gillar bĂ€ttre. Den hĂ€r Ă€r blank som Portern, allt syns pĂ„ den, tex fingeravtryck. Finishen pĂ„ den vanliga Ă€r vĂ€ldigt bra, men MR-Gn Ă€r Ă€nnu bĂ€ttre. Den hĂ€r har safirglas, kommer inte ihĂ„g hur det Ă€r pĂ„ den vanliga. Lite mer komplicerad boett o lĂ€nk pĂ„ den hĂ€r, men inget som egentligen syns direkt.
Intressant, tack för feedback! Den vanliga titanfyrkanten var den första fyrkanten med safirglas. Jag gillade ocksÄ den vÀldigt mycket men tyckte det var synd att bezeln var blankpolerad, den kunde repas. Jag tror att nÄgon lyckades med det och slipade helt enkelt bort dlc:n pÄ bezeln. Var det du @BarbaBaba

- Fin klocka, fin bild 👏
Den hÀr modellen Àr sjukt snygg i mitt tycke. Den extrema glansen frÄn blankpoleringen gör att den ser vÀldigt high-end ut i alla lÀgen. Loggorna i guld och lÄsmekanismen pÄ claspen Àr pricken över i. Det Àr en fullÀndad G-Square enligt mig, min drömklocka. Lite dyr kan jag tycka, men egentligen inget konstigt i klockvÀrlden. Samma princip gÀller ju sÄ gott som alla andra mÀrken fast med Ànnu mer extrema priser för enbart exklusivitet.

ErkĂ€nn att detta va planerat att gĂ„ upp sĂ„dĂ€r och sno Ă„t sig första platsen😁😁😁
GĂ„ upp eller gĂ„ och lĂ€gga sig, det Ă€r frĂ„gan... đŸ€Ł
Det var nog snarare sÄ att jag glömde dra för gardinerna och Den Gule HÀmnaren (solen) lyste i ansiktet pÄ mig okristligt tidigt. Vad göra? Ta ett morgondopp förstÄs, ingen trÀngsel pÄ badbryggan direkt... :)

Tillbaka
Topp