• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

Blev visst ett byte till innan det blev natt😁
IMG_20220815_202857.jpg
Herrejösses 😳
VAD Àr det för nÄt?? Aldrig sett nÄgon liknande g-shock! Du fÄr vÀldigt gÀrna upplysa en noob, som undertecknad, bakgrunden till den dÀr. NÄgot speciellt med den utöver utseendet?

Herrejösses 😳
VAD Àr det för nÄt?? Aldrig sett nÄgon liknande g-shock! Du fÄr vÀldigt gÀrna upplysa en noob, som undertecknad, bakgrunden till den dÀr. NÄgot speciellt med den utöver utseendet?
Det Ă€r en G-8100🙂 Dom slĂ€pptes runt 2009-10.
RĂ„kade av en hĂ€ndelse fĂ„ syn pĂ„ en blĂ„ sĂ„n och gillade det udda utseendet 😁
Gillar ju fĂ€rgklickar oxĂ„đŸ™‚
Den vinröda lyckades jag komma över ett tag senare.. Har ett par vinröd metallic Gs som matchar tvĂ„ av mina gammelbilar.. För det mĂ„ste man vĂ€l ha?? đŸ€”
Lite fler bilder:
Vinröd bel.
IMG_20220815_223059.jpg

BlÄ
IMG_20220815_223216.jpg

BlÄ bel
IMG_20220815_223113.jpg

RĂ„kade av en hĂ€ndelse fĂ„ syn pĂ„ en blĂ„ sĂ„n och gillade det udda utseendet 😁
Den vinröda lyckades jag komma över ett tag senare.. Har ett par vinröd metallic Gs som matchar tvĂ„ av mina gammelbilar.. För det mĂ„ste man vĂ€l ha?? đŸ€”
Lite fler bilder:
Vinröd bel.
IMG_20220815_223059.jpg

BlÄ
IMG_20220815_223216.jpg

BlÄ bel
IMG_20220815_223113.jpg
Hehe, klart du mĂ„ste matcha bilarna ❀
Den var vĂ€ldigt funkig pĂ„ nĂ„got vis. Ingenting jag sjĂ€lv kĂ€nner att jag skulle bĂ€ra men beundrar Ă€ndĂ„ designen. Vad fyller den dĂ€r runda ”cirkeln/cyklopen” nedtill i framkant för funktion?

Godafton pĂ„ er alla! 😊

HÀr Àr det problem med ischias nÄgonting och sista veckorna har varit galna. Har iaf jobbat mig uppÄt i bokstavlig bemÀrkelse dÄ jag i början bara kunde ligga pÄ golvet. Ambulansen kom hit och gav mig en spruta och sen lÄg jag kvar i tvÄ dagar till innan det slÀppte sÄ pass att det gick att komma upp i soffan. Nu kan jag röra mig men det Àr en fruktansvÀrd molande/strÄlande vÀrk med hugg ibland.

Försöker hĂ„lla modet uppe och pigga upp mig med att jobba lite pĂ„ ett skĂ„p till mina klockor. 😊

Grymma klockor krĂ€ver rejĂ€la saker sĂ„ Gorilla tejp fĂ„r det bli. đŸ€—

SĂ„ smĂ„ningom kommer jag till lĂ„dorna med klockor som ska packas upp och flytta in. DĂ„ kommer oxĂ„ de efterfrĂ„gade bilderna pĂ„ mina 🐾 @hepanter . đŸ‘đŸ»đŸ˜Š
- Nu hĂ„ller vi tummarna för att du skall bli bĂ€ttre snart! Ser fram emot att fĂ„ ta del av din samling framöver 🙂

Lite fler bilder:
Vinröd bel.
IMG_20220815_223059.jpg

BlÄ
IMG_20220815_223216.jpg

BlÄ bel
IMG_20220815_223113.jpg
Kommer alltid att tĂ€nka pĂ„ det hĂ€r intro/outrot nĂ€r jag ser den dĂ€r blĂ„. 😄🎬
lt.jpg

Jag menar, OK om det Àr stora siffror som pÄ 5600 / 6900-BBA eller BBN men alla ana-digi Shocks har problem med smÄ negativa displayer med smÄ siffror

Mycket bra kontrast pĂ„ min BBA som blev BBN 😁
42F68607-0EE7-465C-9477-15147E04F765.jpeg
Jag hade en GW 6900 metall versionen den va den absolut sÀmsta negativa displayen jag haft. Den behövde starkt solljus pÄ sig för att kunna se siffrorna. GD350 funkar ju dock utmÀrkt med negativ display, square b5000 Àr ju ocksÄ godkÀnd

Jag menar, OK om det Àr stora siffror som pÄ 5600 / 6900-BBA eller BBN men alla ana-digi Shocks har problem med smÄ negativa displayer med smÄ siffror

Mycket bra kontrast pĂ„ min BBA som blev BBN 😁
42F68607-0EE7-465C-9477-15147E04F765.jpeg
Ja det beror pĂ„ vilken negativ display vi pratar om. FĂ€rgad negativa displayer har sĂ€mst lĂ€sbarhet men man köper inte de för att lĂ€sa av tiden, eller hur @roosterman ? 🙂

Ja det beror pĂ„ vilken negativ display vi pratar om. FĂ€rgad negativa displayer har sĂ€mst lĂ€sbarhet men man köper inte de för att lĂ€sa av tiden, eller hur @roosterman ? 🙂
-"UrsĂ€kta, vad Ă€r klockan?“
-“Men du har ju en pĂ„ armen...? "
-“Äsch den Ă€r ju bara snygg lixom.. "😁

Fast skÀmt Ä sido.
Jag tycker nog ÀndÄ att mÄnga av dom fÀrgade Àr helt ok lÀsbarhet pÄ ÀndÄ.
Älskar ju den röda ARen 😍
DĂ€remot dom versionerna som har spegeldisplay.. Dom Ă€r riktigt knepiga att lĂ€sađŸ€“

-"UrsĂ€kta, vad Ă€r klockan?“
-“Men du har ju en pĂ„ armen...? "
-“Äsch den Ă€r ju bara snygg lixom.. "😁

Fast skÀmt Ä sido.
Jag tycker nog ÀndÄ att mÄnga av dom fÀrgade Àr helt ok lÀsbarhet pÄ ÀndÄ.
Älskar ju den röda ARen 😍
DĂ€remot dom versionerna som har spegeldisplay.. Dom Ă€r riktigt knepiga att lĂ€sađŸ€“
Generalen typ?

Ping @Hans B 1955 ;)

Ping @Hans B 1955 ;)
TÀnk dej den @roosterman tÀnk dej att ratta trucken med den. Synd man mÄste köpa balar för pengarna istÀllet

Tillbaka
Topp