• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

'Gul'd funkar det?
PXL_20220828_061642756.jpg

Lite beslutsĂ„ngest idag, började med MRG inför besök hos mor men sedan precis innan jag skulle ivĂ€g blev det en pigg 🐾! 😃

Bilagor

• 8CB3C710-815C-476D-BCE0-542DB9E70AAB.jpeg
    8CB3C710-815C-476D-BCE0-542DB9E70AAB.jpeg
    430.3 KB · Visningar: 3
  • 1CF960B9-8AE4-4063-A348-A25608A14595.jpeg
    1CF960B9-8AE4-4063-A348-A25608A14595.jpeg
    325.2 KB · Visningar: 3
Hade mejlkontakt med Kota pÄ Sakurawatches om en annan klocka förra veckan och han(?) ursÀktade sig över att de inte hade uppdaterat/tagit bort klockor som hade utgÄtt. Har inte köpt dÀrifrÄn men svarar alltid relativt fort och verkar vara pÄlitliga sÄ om jag skulle köpa ngt frÄn Japan tror jag de Àr bra.

TvÄ gÄnger har jag mejlat dem och frÄgat om nÀr out of stock modeller ska bli i lager igen. Och fick dÄ svaret att de var utgÄngna. DÄ mejlade jag dem igen och frÄgade varför de inte skriver att modellerna Àr utgÄngna sÄ man vet. För annars blir man lurad att vÀnta pÄ att de ska bli i lager igen. De svarade dÄ att se ska övervÀga saken.
JodÄ, de svarar inom ett par dagar och det Àr ju bra. Men vad finns att övervÀga i saken?

TvÄ gÄnger har jag mejlat dem och frÄgat om nÀr out of stock modeller ska bli i lager igen. Och fick dÄ svaret att de var utgÄngna. DÄ mejlade jag dem igen och frÄgade varför de inte skriver att modellerna Àr utgÄngna sÄ man vet. För annars blir man lurad att vÀnta pÄ att de ska bli i lager igen. De svarade dÄ att se ska övervÀga saken.
JodÄ, de svarar inom ett par dagar och det Àr ju bra. Men vad finns att övervÀga i saken?
Haha verkligen, bara att ta bort dem.

Turkosa, rikligt nice 😍.
Men varför mĂ„ste sĂ„ mycket nya modeller ha bluetooth? Är det billigare att ha det Ă€n att ha MB6? Tveksamt killgissar jag, och det Ă€r ju helt onödigt, jag vill inte hĂ„lla pĂ„ och ansluta en massa klockor till telefonen dĂ€r man dessutom behöver olika appar för olika g-shocks.

Edit, hĂ€r kanske man fĂ„r bĂ„de och, som pĂ„ GW-B5600? Men Ă€ndĂ„. Jag vill inte ha bluetooth. đŸ€·

Turkosa, rikligt nice 😍.
Men varför mĂ„ste sĂ„ mycket nya modeller ha bluetooth? Är det billigare att ha det Ă€n att ha MB6? Tveksamt killgissar jag, och det Ă€r ju helt onödigt, jag vill inte hĂ„lla pĂ„ och ansluta en massa klockor till telefonen dĂ€r man dessutom behöver olika appar för olika g-shocks.
Fast det stÄr faktiskt RCVD pÄ displayen sÄ jag hÄller tummarna för MB6 ocksÄ. Annars hÄller jag med om att Bluetooth Àr skrÀp, jag syncar aldrig mina klockor.

Fast det stÄr faktiskt RCVD pÄ displayen sÄ jag hÄller tummarna för MB6 ocksÄ. Annars hÄller jag med om att Bluetooth Àr skrÀp, jag syncar aldrig mina klockor.
Kan va som GW-B5600, att det Àr bÄda. Men dÀr fÄr jag bara RCVD om jag syncar med appen. Men gör jag inte det sÄ tror jag den gÄr över MB6, men dÄ utan att jag fÄr texten RCVD. Men den gÄr exakt med övriga MB6-klockor jag har iaf.

Tror Casio mÄste ompröva bt's vara eller icke vara i modulen, men bt kanske vÀldigt poppis i Japan. Jag avskyr bt pÄ klockor. Enda gÄng den Àr vettig Àr nÀr jag kopplar telefonen till bilen. Och kanske trÄdlösa hörlurar.

Turkosa, rikligt nice 😍.

Edit, hĂ€r kanske man fĂ„r bĂ„de och, som pĂ„ GW-B5600? Men Ă€ndĂ„. Jag vill inte ha bluetooth. đŸ€·

Jag tycker det vore bÀttre med tough solar Àn Bluetooth! Varför ges det ut nya modeller utan tough solar?...

Hur funkar det nÀr man handlar dÀrifrÄn, vid utcheckning och betalning med PayPal sÄ betalar man den svenska momsen pÄ en gÄng? Tillkommer inget mer sen? Annars fÄr jag inte ihop det riktigt.
De gÄnger jag har bestÀllt frÄn Tiktox sÄ betalade jag bara för varan och frakt. Tull och moms fick jag betala nÀr paketet kom fram.

Tillbaka
Topp