• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

Yes. DW-5600BB Àr jÀkligt bra.

Och Ă€ndĂ„ Ă€r den mycket sĂ€mre Ă€n stĂ„lis negativa, ivf i mitt minne 🙂

En annan sak att betÀnka Àr ju betraktningsvinkeln, jag anser att stÄlis har ett bredare spektra dÀr displayen Àr klart lÀsbar gentemot dom billigare.

Hade varit kul om nÄgon kunde lÀgga upp jÀmförelsebilder i olika nivÄer av ljus. Jag har tyvÀrr gjort mig av med alla resin-negativa.

Och Ă€ndĂ„ Ă€r den mycket sĂ€mre Ă€n stĂ„lis negativa, ivf i mitt minne 🙂

En annan sak att betÀnka Àr ju betraktningsvinkeln, jag anser att stÄlis har ett bredare spektra dÀr displayen Àr klart lÀsbar gentemot dom billigare.

Hade varit kul om nÄgon kunde lÀgga upp jÀmförelsebilder i olika nivÄer av ljus. Jag har tyvÀrr gjort mig av med alla resin-negativa.
StÄlisarna har STN LCD som har bÀttre kontrast och betrktningvinkel Àn vanliga LCD. Men den negativa displayen i 5600BB Àr helt OK tycker jag.

Okej, LCD typerna har helt förgĂ„tt mig 🙂

Finns STN LCD i andra klockor Àn stÄlis-serien?
Screenshot_2022-08-28-21-32-03-19_40deb401b9ffe8e1df2f1cc5ba480b12.jpg

Finns en pĂ„ Caliroots 🙂
SÄg att se var en annan modell men med liknande funktioner, tack för tipset :) var mer nyfiken om den fortfarande fungerade med dagens standard pÄ mobiler.
Undrar om inte @dragonhf har en sĂ„n. đŸ€”
Finns en app som eventuellt kan funka fortfarande för den🙂
Jag sÄg pÄ ShockBase att man kunde ladda ner en APK fil, men det betyder inte att de funkar med telefoner idag, eller om apparna i sig fungerar. Gillar tÀnket samt blev lite smÄ sugen pÄ en sÄdan, eller GB-5600AA men samma sak dÀr, dumt Ä skaffa om appen ÀndÄ inte fungerar :)

Gillar verkligen denna modell. Googlade lite pÄ den, kostar ju mindre Àn 500:-, helt galet. 10 Ärs batteritid, 10 bar, etc.
Har sett den under 300. Riktigt prisvÀrd.

Edit: HÄR
Ja, den Àr billig och bra! Den jag har Àr en senare version som heter AE-1500MHX-1. Den har ett lÀngre band bla.

Ja, den Àr billig och bra! Den jag har Àr en senare version som heter AE-1500MHX-1. Den har ett lÀngre band bla.
Det finns en sĂ„n dĂ€r hermelin bland katterna Ă€ven hĂ€r. Kallar den G-shock Lite 😁
IMG_20210501_082303.jpg

Tillbaka
Topp