• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

Har kört den hĂ€r ett par dagar. Den borde ha varit en G-Shock tycker jag. Displayen Ă€r stor och tydlig. Bandet kĂ€nns ok ocksĂ„. 🙂
PXL_20220828_131530632-01.jpeg
PXL_20220828_074635538-01.jpeg
PXL_20220828_074646572-01.jpeg

Har haft besök av ett treĂ„rigt barnbarn fredag-lördag. Trötta idag men det var Ă€ndĂ„ behövligt att stĂ€da upp lite. Piggnade till nĂ€r jag klev pĂ„ en Legobit 😀
5411DB6B-4BE9-4D1D-95E9-16CFA72A63A7.jpeg
SĂ€g till om du kĂ€nner för att stĂ€da mer, dĂ„ bjuds det pĂ„ fika efter du Ă€r klar med att stĂ€da hos mig efter mina tvĂ„ barn 😅

Senast Àndrad:
GĂŒldstĂ„lisen har blivit en klar vardagsfavorit 👌

Och gÀllande negativa displayer...jag sa till mig sjÀlv att jag aldrig skulle ha en G med negativ display igen, dÄ jag bara haft dÄlig erfarenhet med dessa. Ser coolt ut men lÀsbarhet nolla i princip. Detta gÀller inte denna modellen alls.

Visst, inte sÄ bra som positiv sÄklart, men över förvÀntan bra och klart duglig Àven i mörkare miljöer.

20220828_190444.jpg

GĂŒldstĂ„lisen har blivit en klar vardagsfavorit 👌

Och gÀllande negativa displayer...jag sa till mig sjÀlv att jag aldrig skulle ha en G med negativ display igen, dÄ jag bara haft dÄlig erfarenhet med dessa. Ser coolt ut men lÀsbarhet nolla i princip. Detta gÀller inte denna modellen alls.

Visst, inte sÄ bra som positiv sÄklart, men över förvÀntan bra och klart duglig Àven i mörkare miljöer.

20220828_190444.jpg

Jag blev positivt överraskad över att den negativa displayen pÄ min Tokyo twightmodell syns mycket bÀttre Àn den negativa displayen pÄ alla de billigare resinmodellerna med negativ skÀrm(rÀknar inte hÀr med den negativa displayen pÄ GBD-H1000 Squad vilken Àr av en helt annan klass).
Det Ă€r uppenbarligen sĂ„ att metallversionerna har en mer pĂ„kostad och bĂ€ttre display, och att man inte betalar de extra slantarna bara för metallen. Önskar att alla hade den!

Skulle precis tipsa om den. Knep du den?
Japp!
Hur tÀnker man i det hÀr fallet, som jag tÀnker sÄ skulle de vara kul med nya klÀder till den, men dÄ Àr det ju nÀstan bÀttre att köpa en helt ny... Eller hur brukar ni göra/tÀnka?
Har inte bestÀmt. Om displayen Àr helt repfri sÄ kanske det blir nya klÀder, annars Àr det en given beater som @spammerstakeahike sÀger

Jag blev positivt överraskad över att den negativa displayen pÄ min Tokyo twightmodell syns mycket bÀttre Àn den negativa displayen pÄ alla de billigare resinmodellerna med negativ skÀrm(rÀknar inte hÀr med den negativa displayen pÄ GBD-H1000 Squad vilken Àr av en helt annan klass).
Det Ă€r uppenbarligen sĂ„ att metallversionerna har en mer pĂ„kostad och bĂ€ttre display, och att man inte betalar de extra slantarna bara för metallen. Önskar att alla hade den!
Finns mÄnga billigare resinmodeller som har bra negativ display. NÄgra exempel: DW-5600BB, GX-56, GD-350, GBX-100/GBD-200.

Tillbaka
Topp