• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

812E537F-A9F2-4FF7-AD47-826FEF982039.jpeg

Ca 1,5 timma nu men inget hÀnder
DSC_6849.JPG
Blir batteriet djupurladdat kan det bli dÄligt, men det Àr ocksÄ sÄ att det kan ta ett tag innan du fÄr nÄgon nivÄ klockan gillar.
Du kan testa hur mycket lux du har i ljuset ute genom att ladda ner en app och lÄta telefonen mÀta Ät dig.
Jag hade lÄg nivÄ pÄ min stÄlis och anvÀnde en stark led-lampa för att ladda. Tror jag nÄdde typ 20000 lux och det tog flera timmar att nÄ nÀsta nivÄ.
Har du dÄ kört den i botten, och batteriet Àr tÀmligen tomt, och försöker ladda den ute i halvdÄligt ljus, <20000 lux, dÄ skulle jag tro att det kan ta ett tag att fÄ den att piggna till.

Blir batteriet djupurladdat kan det bli dÄligt, men det Àr ocksÄ sÄ att det kan ta ett tag innan du fÄr nÄgon nivÄ klockan gillar.
Du kan testa hur mycket lux du har i ljuset ute genom att ladda ner en app och lÄta telefonen mÀta Ät dig.
Jag hade lÄg nivÄ pÄ min stÄlis och anvÀnde en stark led-lampa för att ladda. Tror jag nÄdde typ 20000 lux och det tog flera timmar att nÄ nÀsta nivÄ.
Har du dÄ kört den i botten, och batteriet Àr tÀmligen tomt, och försöker ladda den ute i halvdÄligt ljus, <20000 lux, dÄ skulle jag tro att det kan ta ett tag att fÄ den att piggna till.
DSC_6850.JPG

😂😂😂 SkĂ€mt o sido. Har en ju helsikes stark pannlampa fĂ„r ta den sen idag bara de att jag mĂ„ste ladda pannlampan först🙄

DSC_6850.JPG

😂😂😂 SkĂ€mt o sido. Har en ju helsikes stark pannlampa fĂ„r ta den sen idag bara de att jag mĂ„ste ladda pannlampan först🙄
Jag har anvÀnt min MTB-lampa vid laddning dÀr solen inte rÀcker till.
Har du en kraftfull MTB-lampa sÄ funkar det utmÀrkt. Denna gick frÄn halv till full pÄ lite under tre timmar.
2020-12-27 18.30.02.jpg
TÀnk bara pÄ lite avstÄnd dÄ klockan lÀtt blir varm annars. Alternativt lÀgg den i en glasskÄl med vatten under laddningen.

Hoppas det bara fattas lite ljus och att batteriet inte Àr slut.

LÀgg den över en LED-lampa över dagen

DSC_6850.JPG

TÀnk bara pÄ lite avstÄnd dÄ klockan lÀtt blir varm annars. Alternativt lÀgg den i en glasskÄl med vatten under laddningen.

Idag fĂ„r vi inte visa trĂ„den för @spammerstakeahike 😁😘

InstÀmmer. FrÀs pÄ med stark lampa om ljuset Àr dÄligt, hÄll den nÀra klockan eftersom luxen avtar snabbt OCH kyl den i vattenbad medan du laddar. Eller starkt solljus, men jag undrar om det ens gÄr att uppbringa sÄhÀr Ärs.

Jag hörde pÄ en youtube kanal att stÄlisarna aldrig blir fulladdade stÀmmer det?
NÀr jag tÀnker pÄ de andra jag har sÄ ligger de ju pÄ fullt jÀmnt medans denna har varit vÀldigt batterislukande
Jag har haft full laddning pÄ stÄlis, iaf enligt mÀtaren i appen.
Dock kan det ta lite tÄlamod innan den dÀr sista milimetern fylls. Jag har en sÄn dÀr laddlampa sÄ kan lÄta dem ligga under natten nÀr de behövs.

Tillbaka
Topp