• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

Köp en sÄn hÀr. Funkar jÀttebra tycker jag.
pro2_1f2414c5-4f56-407e-88f4-1a7b5422eb77_1024x1024.jpg
+1

Yes, nu Àr min dag gjord! TvÄ saker som jag inte tummar pÄ : H och exakthet
Jag kan instĂ€mma delvis pĂ„ det dĂ€r. Har insett nu nĂ€r jag vĂ€xlar mellan G-shock och automatare att jag har blivit nĂ„got mer maniskt med att jag vill att klockan gĂ„r rĂ€tt. RCVD har spökat till det lite för mina automatare, blir lite mental övning nĂ€r vissa drar sig +/- 15sec/dygn. Men jag vidhĂ„ller att bluetooth Ă€r av ondo iaf 😂 och dĂ€r vinner automatarna đŸ‘đŸ»

DĂ€rav GW-5000U idag, syncad som alltid 😍
0598AE72-D25F-4711-9870-65D21449970B.jpeg

Senast Àndrad:
Ibland stöter man pÄ rejÀla stackar.

20220903_125436.jpg

20220903_125445.jpg
ApropÄ myror:
Termitdrottningen lÀgger ett Àgg var tredje sekund, non-stopp, utan avbrott, dag som natt, Äret om i 25 Är.
Den lever i 50 Är, lÀngst av alla insekter.
NĂ€r tvĂ„ myror blir ihop, lĂ€mnar de stacken och bygger eget
 dĂ„ blir honan drottning i den nya stacken 😉

Jag hörde pÄ en youtube kanal att stÄlisarna aldrig blir fulladdade stÀmmer det?
NÀr jag tÀnker pÄ de andra jag har sÄ ligger de ju pÄ fullt jÀmnt medans denna har varit vÀldigt batterislukande
Va Àr det för hitte-pÄ? Skulle de ha en styrenhet som slÄr ifrÄn innan batteriet Àr fullt? Det betvivlar jag starkt. DÄ skulle de dra mer Àn de laddar=skulle ofrÄnkomligen dö efter ett tag.
Möjligen tar det lÄng tid, men fullt tÀnker jag att det mÄste bli bara det fÄr ladda tillrÀckligt lÀnge. Och batteriet Àr som det ska.

InlÀgg i den laddade debatten:
Min ligger bara under en vanlig skrivbordslampa ibland och anvĂ€nds ”normalt”. Resten av tiden tillbringar den i en lĂ„da. Inga problem med laddningen.

4AC0E3C7-44F6-4B5A-ACF5-7FF582135860.png
Den du köpte va splitterny, min har ju nÄgra Är pÄ nacken.
Ska försöka jobba upp batterinivÄ nu och sen utvÀrdera. Ingen av mina andra g-shocks har haft detta problemet att varna för lÄgt batteri ofta.
Ska försöka ge den en chans och jobba upp nivÄn o se hur den hÄller sig

Kanske skaffar en dedikerad klockljusladdare senare. Men tillsvidare funkar det bra med en bra LED -ficklampa. Lampan pÄ bilden ger max över 3000lm och över 1500 lumen i över en timme.
Men pÄ 320lumen lÀget lyser den ca 10 timmar. PÄ det lÀget blir varken klockan eller lampan för varm.
Förresten: GBD H-1000 klockan pÄ bilden tror jag mÄste ha ett batteri med stor kapacitet. Vet inte hur lÀnge den har legat pÄ 3 av 5 pÄ laddningsstapeln. Det tog flera timmar att fÄ upp den pÄ 4. Det ingÄr en laddningssladd sÄ man kan ladda den frÄn vÀgguttaget vilket Àr det snabbaste sÀttet.

20220904_120347.jpg

Är de nĂ„gon som vet nĂ€r de stĂ„r charge i displayen hur lĂ€nge de brukar ta innan dom hoppar igĂ„ng? MĂ„ste erkĂ€nnas att de Ă€r ju rĂ€tt molnigt ute men ljus Ă€r de ju men inte starkt soljus
Laddningstider Àr helt modul-specifikt. Kolla hÀr för just din modul:

ApropÄ myror:
Termitdrottningen lÀgger ett Àgg var tredje sekund, non-stopp, utan avbrott, dag som natt, Äret om i 25 Är.
Den lever i 50 Är, lÀngst av alla insekter.
NĂ€r tvĂ„ myror blir ihop, lĂ€mnar de stacken och bygger eget
 dĂ„ blir honan drottning i den nya stacken 😉

Respekt 👊! Det blir drygt 260 miljoner avkommor, förutsatt att alla Ă€gg blir befruktade. SĂ„ kan det gĂ„ om man inte har en hobby. Eller dĂ„ kanske det Ă€r det de har đŸ€”?

Jag skulle ha nappat pÄ den för nÄgra veckor sedan, tur att jag fick mitt förnuft till fÄnga.
Förnuft till fĂ„nga, nu förstĂ„r jag inte. Detta Ă€r ju den coolaste titanen hittills. đŸ€”đŸ˜ƒ
De Ă€r tuffa. Men jag kommer nog inte sikta högre Ă€n stĂ„lis 😅
SĂ€g inte det, nĂ€r du minst anar det sitter du och klurar pĂ„ vilken titanare du ska vĂ€lja. 😜
Trodde först att du tog dig ett dopp, jag var tvungen att zooma, men det var bara en grÀsand.
Ha ha, precis vad jag oxĂ„ tĂ€nkte, fick oxĂ„ zooma in. 😂
Köp en sÄn hÀr. Funkar jÀttebra tycker jag.
pro2_1f2414c5-4f56-407e-88f4-1a7b5422eb77_1024x1024.jpg
BĂ€sta man kan köpa. Grymt bra! 👍😊
Ibland stöter man pÄ rejÀla stackar.

20220903_125436.jpg

20220903_125445.jpg
Wow, jösses, vilken stack! Tror de gillar klockan oxĂ„, passa sĂ„ de inte suger ner den i stacken bara. 😍
Åh, en sĂ„n dĂ€r skulle jag vilja ha i skala 1:1. En 4x4 squared. 😍
Du ska kĂ€nna dig hjĂ€rtligt vĂ€lkommen i trĂ„den! 😍
Jag Ă€r Daion aka ”Hajen” som hugger saker fortare Ă€n nĂ„gon hinner blinka. 😉😃
Vad tror ni om att skÀra ner, jacka ur ett Isofrane( eller Borealis ) gummi sÄ att det passar in pÄ 16mm?
TÀnkte om jag köper ett 24mmŽs och testar - kan ju bara gÄ Ät h-vte och dit Àr ju hela vÀrlden redan pÄ vÀg :)
Hittade den hÀr trÄden, tyvÀrr ingen som hade gjort det..
Tror pĂ„ denna idĂ©n. Skulle nog bli grymt bra. Har varit inne pĂ„ den tanken sjĂ€lv dĂ„ jag tycker banden Ă€r för smala. Kör pĂ„ och visa! 👍😃

Tillbaka
Topp