• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

Idag hÀmtade jag ut Ànnu en klocka köpt av en annan Klocksnackmedlem. Denna blir en perfekt arbetsbeater.
Tack @Jonte.L för en snabb affĂ€r, allt som förvĂ€ntat! 👍

20220926_182452.jpg

20220926_182840.jpg

Senast Àndrad:
SÄ, nu Àr jag sÄ redo jag kan bli inför att fylla 35. Tusen tack @Daion och tack @Ploprof som pekade mig i daions riktning :)
NÀr man har köpt födelsedagspresent till sig sjÀlv fÄr man öppna nÄgra dagar för tidigt, eller hur?
DSC_0437.jpg
DSC_0438.jpg
DSC_0439.jpg

Och med det resonemanget sÄ tar jag pÄ mig 25-Ärs jubileumsklockan och kÀnner mig ung igen...

16642198568186645517653862290411.jpg

Det hÀr med G-shock tar ju aldrig slut. För det kommer ju ut nya modeller med jÀmna mellanrum. Modeller man bara mÄste ha...
Och ikvÀll slog jag till och bestÀllde en G-shock jag tÀnkt pÄ lÀnge. Den ingÄr i en begrÀnsad upplaga som man ju inte vet hur lÀnge den finns kvar. Inom en vecka eller sÄ bör jag fÄ hem den.
Men det förblir en hemlis tills jag har den.
NĂ„n som Ă€r nyfiken? đŸ€“

Det hÀr med G-shock tar ju aldrig slut. För det kommer ju ut nya modeller med jÀmna mellanrum. Modeller man bara mÄste ha...
Och ikvÀll slog jag till och bestÀllde en G-shock jag tÀnkt pÄ lÀnge. Den ingÄr i en begrÀnsad upplaga som man ju inte vet hur lÀnge den finns kvar. Inom en vecka eller sÄ bör jag fÄ hem den.
Äsch dĂ„. Klart inga i den hĂ€r trĂ„den Ă€r nyfikna... 🙄

Alltid 🙂

ICERC ?

Mitt bidrag till GWG2000 debatten, bilden tagen pÄ mÄndag eftermiddag. Jag tycker det hÀr Àr den snyggaste fÀrgkombinationen dÀr tavla och visare fint matchar bandet.
Saknar lite min GWG1000 med grönt band ibland, men tycker uppgraderingen av bla knapparna gör den nya bÀttre.

9E12A528-CD4B-4714-B0C7-77D16880A8DB.jpeg

Mitt bidrag till GWG2000 debatten, bilden tagen pÄ mÄndag eftermiddag. Jag tycker det hÀr Àr den snyggaste fÀrgkombinationen dÀr tavla och visare fint matchar bandet.
Saknar lite min GWG1000 med grönt band ibland, men tycker uppgraderingen av bla knapparna gör den nya bÀttre.

Hans, den klockan passar dig. Du har rejÀla handleder, minst 20cm va?

Va... ska avataren spegla vem man Ă€r? đŸ€”
Oj oj, en haj alltsÄ  đŸ˜ŹđŸ€Ł

Tycker nog kina Àr ett stÄ vassare;)
Kina Ă€r riktigt vass. 👍😃
Eller Maharishi. Den Ă€r min favorit av de alla. 😊

SÄ, nu Àr jag sÄ redo jag kan bli inför att fylla 35. Tusen tack @Daion och tack @Ploprof som pekade mig i daions riktning :)
NÀr man har köpt födelsedagspresent till sig sjÀlv fÄr man öppna nÄgra dagar för tidigt, eller hur?
DSC_0437.jpg
DSC_0438.jpg
DSC_0439.jpg
Kul att du blev nöjd! 👍😃

Hans, den klockan passar dig. Du har rejÀla handleder, minst 20cm va?
Det Ă€r det som Ă€r sĂ„ perfekt med att handla av vĂ„r kĂ€ra @Hans B 1955 😍
Klockor med lĂ€nk behöver inte justeras utan sitter perfekt direkt. 👍😊😃

Vi har varit och fĂ„tt femte covidsprutan idag, firade med frugans kanelbullar sen. Nytt recept ”lyxiga kanelbullar” 😋
Hembakade kanelbullar, lite kall mjölk och en kopp kaffe Ă€r svĂ„rslaget ❀

A5CE07C5-40A0-48EE-818A-F276011ACCAF.jpeg
Lyxiga =mer smör och socker gissar jagâ˜șBra val i sĂ„ fall, det ska inte snĂ„las med smöret nĂ€r det gĂ€ller kanelbullar 😋 Ser gott ut!

Vad skiljer med knapparna?

GWG-1000 -knapparna kÀnns lite svampiga, och har som en initial friktion man behöver övervinna, vilket jag antar har med konstruktionen att göra. SÄ Àr i a f mitt ex och jag antar att fler Àr pÄ samma sÀtt.
Slipper man det fenomenet med 2000?
Vad Àr det utöver knapparna du tÀnker pÄ, dÀr du mÀrker förÀndring?

Jag tÀnker att designskillnaden Àr uppenbar, och Àr dessutom föremÄl för tycke och smak. SÄ jag Àr mer intresserad av funktion.

Tillbaka
Topp