• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

SÄg ut som en bra produkt, speciellt om man har flera klockor. NÄn hÀr inne som anvÀnder en?
Ja det Àr nog nÄgra stycken hÀr inne som gör det. Finns ju en del andra klockmÀrken som ocksÄ har solladdning. SÄ jag skulle sÀga att den Àr vÀl beprövad. @daniel svensson la in en bild pÄ CoolFire frÄn Amazon. Det Àr den de flesta anvÀnder vad jag sett.
@L&W anvÀnder den vet jag.

Tyckte synd om övriga klockor, sÄ MB fick stÄ Ät sidan idag. Till förmÄn för nÄgot som inte Àr fyrkantigt.
Den Mudmasterstorleken jag hoppas kommer som GWG sĂ„ smĂ„ningom đŸ€žđŸ»
GG-B100 🙂

Skönaste knapparna @ironcastle, bÀttre Àn GWG-1000 och 2000 enligt mig. Men de har ju solar och MB6, vilket sÄklart trumfar den hÀr ÀndÄ.
Denna Ă€r lite rolig. 😄

FortsÀtter med bilder pÄ nya Froggien
1664259501280.png

1664259506270.png

1664259513751.png

1664259518370.png
- Har den ingen synk 😳

Tyckte synd om övriga klockor, sÄ MB fick stÄ Ät sidan idag. Till förmÄn för nÄgot som inte Àr fyrkantigt.
Den Mudmasterstorleken jag hoppas kommer som GWG sĂ„ smĂ„ningom đŸ€žđŸ»
GG-B100 🙂
6FC3ADF7-55D1-4E5B-A502-535FFFDC97E0.jpeg

Skönaste knapparna @ironcastle, bÀttre Àn GWG-1000 och 2000 enligt mig. Men de har ju solar och MB6, vilket sÄklart trumfar den hÀr ÀndÄ.
Aha.
Och en sak som den gröna GWG-1000 har, Àr visare som har vit "stjÀrt".
Fattar inte hur de tĂ€nkte nĂ€r de gjorde dem svarta. NĂ€r minutvisaren pekar Ă„t motsatt hĂ„ll mot timvisaren tĂ€cker den det mesta av timvisaren. Typiskt dĂ„lig design, i mina ögon. Men Ă„ andra sidan Ă€r ju helheten mer hanterbar för oss utan stockhandleder 😁

Underskattad modell! Har mycket som talar för sig; BT, MB6, liten prislapp, behÀndig storlek. Jag hade en "stealthig" för nÄgra Är sedan. Har ocksÄ för mig att jag sett bilder pÄ den dÀr nÄgon monterat kombi-lÀnk.

Nu blev jag nyfiken, har du haft den dÀr lÀnge eller knep du den som lÄg pÄ Tradera för ett tag sedan?

Forgive me father for I have sinned...

Jag vet, jag Àr en dÄlig mÀnniska. Men till mitt försvar tÀnkte jag redan pÄ det hÀr i morse under morgontrÀningen. Hur ska jag fÄ ihop min dagliga G-shock-dos?

Saken Àr att jag i egenskap av chef för verksamheten, Àr pÄ vÀg till Madrid för att förklara för dem pÄ plats vikten av att de Àr pÄ tÄ och hjÀlper oss med utvecklingen av vÄra kommande produkter. KÀnns som att det Àr för mycket siesta och mañana dÀr nere.
DÄ fÄr det bli kostym och bling dÄ.

...men det ligger naturligtvis en G-shock i vĂ€skan! đŸ€©

Edit: och bilden blev knas...

Bilagor

• 20220927_105540.jpg
    20220927_105540.jpg
    515.2 KB · Visningar: 5
Typiskt dÄlig design, i mina ögon.
Jag lÀste nÄgon annan som klagade pÄ samma sak (tror det var pÄ WUS). Ett svar var att den stora (lÄnga) motvikten pÄ visarna ska göra hela konstruktionen mer stöt-tÄlig.
Det ursĂ€ktar ju dock inte fĂ€rgvalet pĂ„ visarna. Eller dĂ„ (pĂ„ andra modeller) visarna mĂ„lats sĂ„ de nĂ€stan försvinner mot bakgrunden 😒. TyvĂ€rr har vi mĂ„nga sĂ„na exempel bland G-Shocks. Form kommer nog före funktion i mĂ„nga fall.

Forgive me father for I have sinned...

Jag vet, jag Àr en dÄlig mÀnniska. Men till mitt försvar tÀnkte jag redan pÄ det hÀr i morse under morgontrÀningen. Hur ska jag fÄ ihop min dagliga G-shock-dos?

Saken Àr att jag i egenskap av chef för verksamheten, Àr pÄ vÀg till Madrid för att förklara för dem pÄ plats vikten av att de Àr pÄ tÄ och hjÀlper oss med utvecklingen av vÄra kommande produkter. KÀnns som att det Àr för mycket siesta och mañana dÀr nere.
DÄ fÄr det bli kostym och bling dÄ.

...men det ligger naturligtvis en G-shock i vĂ€skan! đŸ€©

Edit: och bilden blev knas...
I egenskap av chef ska du föregÄende med gott exempel :oops:

Underskattad modell! Har mycket som talar för sig; BT, MB6, liten prislapp, behÀndig storlek. Jag hade en "stealthig" för nÄgra Är sedan. Har ocksÄ för mig att jag sett bilder pÄ den dÀr nÄgon monterat kombi-lÀnk.

Nu blev jag nyfiken, har du haft den dÀr lÀnge eller knep du den som lÄg pÄ Tradera för ett tag sedan?
Inte BT, men dĂ€remot har den Tough Solar. UtmĂ€rkt bruksklocka / beater och bra alternativ till en 5610-fyrkant om man vill ha en ana-digi. Den kommer frĂ„n Tradera precis som 17 av mina andra G-shocks... Man kanske skulle ta och radera appen och alla bookmarks sĂ„ inte lyxfĂ€llan ringer pĂ„ en dag? đŸ€”
Jag ska bara eventuellt, kanske, rent hypotetiskt köpa en till först... đŸ€Ł

Tillbaka
Topp