• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

NÄn som letar efter en stÄlis? Inte min annons.
AD6C001F-1F3C-43AD-BE1C-734AB89080CB.jpeg

btw, laddning av batteriet. Vet att den har solar charge och normalt sÄ Àr det ju bara att lÀgga den i fönstret, men just nu sÄ finns det inte direkt nÄn sol i nÀrheten den nÀrmsta veckan.
LÀgga den under en stark lampa Àr det bÀsta alternativet i sÄ fall?

btw, laddning av batteriet. Vet att den har solar charge och normalt sÄ Àr det ju bara att lÀgga den i fönstret, men just nu sÄ finns det inte direkt nÄn sol i nÀrheten den nÀrmsta veckan.
LÀgga den under en stark lampa Àr det bÀsta alternativet i sÄ fall?
Du behöver inte ha det minsta oron att den ska fallera laddningsmÀssigt.
Den har ju en batteribackup som definitivt Àr lÀngre Àn en vecka.
SlÀpp batteriÄngesten och njut av klockan istÀllet :D

Du behöver inte ha det minsta oron att den ska fallera laddningsmÀssigt.
Den har ju en batteribackup som definitivt Àr lÀngre Àn en vecka.
SlÀpp batteriÄngesten och njut av klockan istÀllet :D
Gör det för fullt, men tÀnker att under vintermÄnaderna och mörkret framÄt sÄ Àr det bra att vara förberedd ;)
Har redan börjat spana pÄ nÀsta G-Shock. Tror bestÀmt det blir antingen en GMW-B5000 eller en GWP-1000. Gillar tanken pÄ GPS i klockan :D

Gör det för fullt, men tÀnker att under vintermÄnaderna och mörkret framÄt sÄ Àr det bra att vara förberedd ;)
Har redan börjat spana pÄ nÀsta G-Shock. Tror bestÀmt det blir antingen en GMW-B5000 eller en GWP-1000. Gillar tanken pÄ GPS i klockan :D
GWG-1000 ska ha en batteribackup pÄ ca 6 mÄnader om den inte fÄr nÄgot som helst ljus (Om den Àr fullt laddad innan den hamnar i mörker) :)

SĂ„ rikta en led lampa mot klockan under nĂ„gra timmar 😂
Will do.
Jepp 🙂 Och har du klockans batteri pĂ„ high sen sĂ„ rĂ€cker det typ hela vintern om du inte tĂ€nder lampan stup i kvarten đŸ‘đŸ»
Jag brukar ladda upp mina nya med lampan till fullt, sen stÀller jag dem i ett söderfönster sÄhÀr.
C3254E29-74DC-4D4D-B59D-B99DB29FD055.jpeg

Och vinklar persiennerna till dem nÀr det Àr sol en stund dÄ och dÄ. NÄgon gÄng/vecka, en timme per gÄng typ i snitt. Och mina hÄller sig konstant pÄ high dÄ.

Jepp 🙂 Och har du klockans batteri pĂ„ high sen sĂ„ rĂ€cker det typ hela vintern om du inte tĂ€nder lampan stup i kvarten đŸ‘đŸ»
Jag brukar ladda upp mina nya med lampan till fullt, sen stÀller jag dem i ett söderfönster sÄhÀr.
C3254E29-74DC-4D4D-B59D-B99DB29FD055.jpeg

Och vinklar persiennerna till dem nÀr det Àr sol en stund dÄ och dÄ. NÄgon gÄng/vecka, en timme per gÄng typ i snitt. Och mina hÄller sig konstant pÄ high dÄ.
Är pĂ„ Medium, hade ingen LED lampa sĂ„ fĂ„r införskaffa en som fĂ„r stĂ„ beredd.

Är pĂ„ Medium, hade ingen LED lampa sĂ„ fĂ„r införskaffa en som fĂ„r stĂ„ beredd.
Har du ingen kan du lika vÀl skaffa en sÄn dedikerad solladdningslampa, @L&W har bild och info vart du skaffar en sÄn. Den verkar toppen för att den undre samtidigt vÀrmer klockan. Vilket min MTB-lampa gör, dÀrav att jag laddar pÄ lite avstÄnd.

6-Äringen nu pÄ morgonen:
  • Pappa, fĂ„r jag ha min G-shock med till skolan?
  • Nej, den kan gĂ„ sönder och dĂ„ mĂ„ste pappa skriva upp sig pĂ„ listan hos AD igen och stödköpa 73st Tudor innan vi kan fĂ„ chansen att köpa en ny G-shock till dig pĂ„ 20% över list. SĂ„ det Ă€r ingen bra idĂ© tyvĂ€rr

NOT!

SjĂ€lvklart fĂ„r han ha den i skolan! Blir sĂ„ glad nĂ€r han vill anvĂ€nda den 😊
Han fick ta över den i torsdags och sen dess har den suttit pĂ„ handleden utom under de skoldagarna han har idrott och mĂ„ste ta av klockan. För inte ens en G-shocks tĂ„lighet kan stĂ„r emot ett barns slarvighet. 😂
EC08F805-A04F-45E5-A35E-C84F8917D896.jpeg

Vad skiljer med knapparna?

GWG-1000 -knapparna kÀnns lite svampiga, och har som en initial friktion man behöver övervinna, vilket jag antar har med konstruktionen att göra. SÄ Àr i a f mitt ex och jag antar att fler Àr pÄ samma sÀtt.
Slipper man det fenomenet med 2000?
Vad Àr det utöver knapparna du tÀnker pÄ, dÀr du mÀrker förÀndring?

Jag tÀnker att designskillnaden Àr uppenbar, och Àr dessutom föremÄl för tycke och smak. SÄ jag Àr mer intresserad av funktion.
- Knapparna Ă€r bĂ€sta förĂ€ndringen, ”kĂ€rvar” aldrig som de gjort pĂ„ mina GWG1000. Annars Ă€r det vĂ€l en smaksak om man tycker designen Ă€r roligare eller inte. Funktionerna Ă€r ju identiska.

Har du ingen kan du lika vÀl skaffa en sÄn dedikerad solladdningslampa, @L&W har bild och info vart du skaffar en sÄn. Den verkar toppen för att den undre samtidigt vÀrmer klockan. Vilket min MTB-lampa gör, dÀrav att jag laddar pÄ lite avstÄnd.
SÄg ut som en bra produkt, speciellt om man har flera klockor. NÄn hÀr inne som anvÀnder en?

Tyckte synd om övriga klockor, sÄ MB fick stÄ Ät sidan idag. Till förmÄn för nÄgot som inte Àr fyrkantigt.
Den Mudmasterstorleken jag hoppas kommer som GWG sĂ„ smĂ„ningom đŸ€žđŸ»
GG-B100 🙂
6FC3ADF7-55D1-4E5B-A502-535FFFDC97E0.jpeg

Skönaste knapparna @ironcastle, bÀttre Àn GWG-1000 och 2000 enligt mig. Men de har ju solar och MB6, vilket sÄklart trumfar den hÀr ÀndÄ.

Tillbaka
Topp