• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

Anledning till denna frÄgestÀllningen.. hade en 9-5 och jag minns varenda hjulbyte. Grannen har haft saab hela sitt liv och han har lÄnat slÀggan varje gÄng de ska skiftas. Men bra bilar Àr det sÄ inget ont om saab
DSC_9116.JPG
Man fÄr putsa av fÀlgcentrum och navet pÄ bilen. Sen lite bestÀndigt fett. Men bara dÀr.
Att slĂ„ loss hjulen vid varje byte kĂ€nns som ett lite onödigt jobb kan man tycka. Man kanske i vĂ€rsta fall repar klockan ocksĂ„ 😟

- NÀr hjulen sitter fast Àr det oftast för att fÀlgen fastnat pÄ navcentrumet. Rost/smuts eller helt enkelt för tight passning.

Tack!
Ja dĂ€ckverkstan sa att man alltid ska skölja av dĂ€cken efterĂ„t sĂ„ att smuts och sĂ„nt inte sitter kvar. Glömmer alltid att göra det sĂ„ lat som jag Ă€r. 😅

PXL_20221121_175529497.jpg

Ja med, Àr sugen pÄ en GWG2000.
😁

Samma hĂ€r, dock lite sugen pĂ„ en gr-b200 men kanske lite lik min GG-b100 (blackout) som om inte GWG-2k Ă€r det iof 😅

C560F8BD-785F-40E7-B283-5693B1AE3C69.jpeg

E0B6949D-1CBE-4180-8457-207AB9210A43.jpeg

Edit: NĂ„got mer stealth anlĂ€nder i veckan med. NĂ„vĂ€l i fĂ€rgerna iaf, den syns ju annars om man sĂ€ger sĂ„ 👑 (borde rĂ€cka som ledtrĂ„d).

Senast Àndrad:
Man fÄr putsa av fÀlgcentrum och navet pÄ bilen. Sen lite bestÀndigt fett. Men bara dÀr.
Att slĂ„ loss hjulen vid varje byte kĂ€nns som ett lite onödigt jobb kan man tycka. Man kanske i vĂ€rsta fall repar klockan ocksĂ„ 😟
Att fĂ„ loss hjulen hade inte vart nĂ„gra problem om jag bara fĂ„tt bort bultarna först... DĂ„ har satt sig nĂ„ sĂ„ jĂ€--igt att jag dragit sönder tre dĂ€cksnycklar nu.. 😖
SĂ„ jag tjurade ihop och köpte en till bil istĂ€llet.. đŸ€·â€â™‚ïž
Hjulbytar-G för topic👍
( @Roosterwife 's dotter Ă€r inte alls bortskĂ€md...😉)
IMG_20221121_190327.jpg

Att fĂ„ loss hjulen hade inte vart nĂ„gra problem om jag bara fĂ„tt bort bultarna först... DĂ„ har satt sig nĂ„ sĂ„ jĂ€--igt att jag dragit sönder tre dĂ€cksnycklar nu.. 😖
Hjulbytar-G för topic👍
IMG_20221121_190327.jpg
Underbart!

Har du bytt till vinterdÀck?
NĂ€.
Inte???
NĂ€. Köpte en annan bil istĂ€llet med vinterhjul pĂ„. 😂

Hjulbytar-G för topic👍
IMG_20221121_190327.jpg

OT:
Denna har hjÀlpt mig med hÄrdnackade muttrar som inte fÀlgkors, batteridrivna klenismaskiner osv rÄr pÄ.

Tillbaka
Topp