• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

HÀr kommer tvÄ till. Blev ganska bra @Sorubim
Jag tycker screwbacken kÀnns lite lustig. Den Àr lite stÄl men kÀnns lite smÄmjuk. NÀstan som den vore gummibelagd. Skönt mot huden iallafall. Banden Àr inte lika mjukt som pÄ gw5000 men Àr bÀttre Àn pÄ DW-5600E. Annars Àr det vÀl samma modul som pÄ DW-5600E (vilket jag gillar) dÄ den har tidsvisningen Àven i timer lÀgena. Den har dock ett annat nummer pÄ modulen (3421 istÀllet för 3229).

DSC_0011.jpg
DSC_0014.jpg
Rutmönster som pÄ DW-5000C. RetrokÀnsla:)

Jag tycker screwbacken kÀnns lite lustig. Den Àr lite stÄl men kÀnns lite smÄmjuk. NÀstan som den vore gummibelagd. Skönt mot huden iallafall. Banden Àr inte lika mjukt som pÄ gw5000 men Àr bÀttre Àn pÄ DW-5600E. Annars Àr det vÀl samma modul som pÄ DW-5600E (vilket jag gillar) dÄ den har tidsvisningen Àven i timer lÀgena. Den har dock ett annat nummer pÄ modulen (3421 istÀllet för 3229).

DSC_0011.jpg
DSC_0014.jpg
Mycket bra! Coolt med "tegelvÀgg" och "project team 'tough". Snyggt med kopparton pÄ display och detaljer. Metallkeeper med inskription (har jag sett pÄ andra bilder). :cool:

Mycket bra! Coolt med "tegelvÀgg" och "project team 'tough". Snyggt med kopparton pÄ display och detaljer. Metallkeeper med inskription (har jag sett pÄ andra bilder). :cool:
En rolig modell helt enkelt. Favoriten Àr dock ÀndÄ 5600E. TÄl allt. Bra fÀrger. BÀsta timer funktionerna.

Tjena grabbar, kastar mej in lite hÀr dÄ mitt behov av en g-skak har blivit allt för stort.
Det jag dÄ har snöat in pÄ Àr en fyrkantig sak med combi-lÀnk, med andra ord en sÄn hÀr
gw-m5610bc-1jf.jpg

Kan man fÄ tag pÄ dom i EU sÄ man duckar tull/moms eller Àr det ebay som gÀller?

Nej men av det jag lÀst passar bara 5200,5000C bezels. Ingen modern bezel passar, bara aftermarket. Nya screwbacks Àr ju annorlunda i sin form Àn de Àldre. Vad har du pÄ G? :)
Ok. Hehe, har inget pÄ G för tillfÀllet tyvÀrr. Bara undrade pga att jag skummade igenom den hÀr trÄden. En som restaurerar en DW-5000-1JF och sÀtter dit bezel frÄn en DW-5030.
http://forums.watchuseek.com/f17/yet-another-dw-5000-1jf-restore-2181754.html

Ok. Hehe, har inget pÄ G för tillfÀllet tyvÀrr. Bara undrade pga att jag skummade igenom den hÀr trÄden. En som restaurerar en DW-5000-1JF och sÀtter dit bezel frÄn en DW-5030.
http://forums.watchuseek.com/f17/yet-another-dw-5000-1jf-restore-2181754.html
Sicket experiment. Fattar inte riktigt vad som hÀnde dÀr. Vad det re-editionen eller originalet?

Originalet tar ju inga andra bezels och inga 16 mm straps heller (sÄsom den till gw5000)

Tjena grabbar, kastar mej in lite hÀr dÄ mitt behov av en g-skak har blivit allt för stort.
Det jag dÄ har snöat in pÄ Àr en fyrkantig sak med combi-lÀnk, med andra ord en sÄn hÀr
Kan man fÄ tag pÄ dom i EU sÄ man duckar tull/moms eller Àr det ebay som gÀller?
Jag gissar att det skiljer en del, men jag köpte min 5610:a frÄn klockkungarna.se. Snabb leverans. Bilden tagen i dag strax norr om Visby.
2016-08-26 14.41.25.jpg

DSC_0011.jpg
DSC_0014.jpg
Really nice, you were quick on that one! Could it be the same band as on the 5000 but a bit older and so dried out a bit?

Pretty sure the 5000 band is unique to that model. It could easily be swapped though but I don't mind it. It sits comfortably. I had told myself to stop buying g shocks but couldn't resist this one :)
Funny that it would be little bit better than normal but not all the way better. If I understand right they stopped making 5000s while they made the anniversary one so they could use the production line. You'd think it would be easiest to just use the same rubber but maybe it's only the cases that were made in the same spot and the watch was put together somewhere else

Funny that it would be little bit better than normal but not all the way better. If I understand right they stopped making 5000s while they made the anniversary one so they could use the production line. You'd think it would be easiest to just use the same rubber but maybe it's only the cases that were made in the same spot and the watch was put together somewhere else
I still think they want the gw5000 to be the crĂšme de la crĂšme of g-shocks. But I agree. The limited anniversary ones should have the same strap. Easy enough to change though.

Any G's incoming? :)

Tillbaka
Topp