• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

Patric J

Rolex
2-Faktor
Onsdag kvÀll, och jag Àr ledig imorgon för jag ska jobba helg. SÄ lillördag blir min storlördag.
Tar pÄ mig min finaste resin G-shock.

20221207_201017.jpg


20221207_201553.jpg


Denna modell skiljer sig förövrigt i ett avseende frÄn alla andra G-shocks jag kÀnner till. LÀrde mig tidigt att alla G-shock som har texten Illuminator inte har Tough Solar, och detta Àr det enda undantaget jag kÀnner till, som alltsÄ bÄde har Tough Solar och Illuminator skrivet.
 
Senast Àndrad:

hepanter

Patek
Paneristi
2-Faktor
Å sĂ„ kom dagen igen dĂ„ man mĂ„ste upp till djuren imorgon trots att man Ă„kt pĂ„ skiten frĂ„n Stockholm. Skallebank som ett skruvstĂ€d, nackont, ansiktsvĂ€rk och stickande hals med lite hosta. Ligger redan i sĂ€ngen o hoppas jag kryar under natten.
DSC_9650~2.JPG
 

Hans B 1955

Rolex
2-Faktor
Första dagen med nya Frogman, eller GW-8230B-9AER som den egentligen heter. Tycker den Àr vÀldigt bekvÀm, kÀnns lite mindre Àn jag vÀntat mig (tex lite mindre Àn min GW -9400). Det fattas ju en hel del funktioner jÀmfört med storebror D1000, men det fÄr vÀl uppvÀgas av det nÀttare formatet och det lÀgre priset. Hade gÀrna velat ha radiosynk, men Àr nöjd med ljusladdningen sÄ att man slipper batteribyte.
Planen Àr att den skall med till Kreta nÀsta sommar och dÀr fungerar ingen radiosynk i alla fall (nordvÀstkusten).
Tycker den har ett fördelaktigt utseende ocksĂ„ 🙂
Stort tack till Svante pÄ Klockmaster Globen som skickade ett ex till mig direkt nÀr de fick hem dem!

B49D1835-20E7-4254-8BF9-671B5633B4C7.jpeg
 

Dan1jel

Panerai
2-Faktor
Å sĂ„ kom dagen igen dĂ„ man mĂ„ste upp till djuren imorgon trots att man Ă„kt pĂ„ skiten frĂ„n Stockholm. Skallebank som ett skruvstĂ€d, nackont, ansiktsvĂ€rk och stickande hals med lite hosta. Ligger redan i sĂ€ngen o hoppas jag kryar under natten.
DSC_9650~2.JPG
HÄller tummarna pÄ att du blir bÀttre!
 

ironcastle

Patek
2-Faktor
Första dagen med nya Frogman, eller GW-8230B-9AER som den egentligen heter. Tycker den Àr vÀldigt bekvÀm, kÀnns lite mindre Àn jag vÀntat mig (tex lite mindre Àn min GW -9400). Det fattas ju en hel del funktioner jÀmfört med storebror D1000, men det fÄr vÀl uppvÀgas av det nÀttare formatet och det lÀgre priset. Hade gÀrna velat ha radiosynk, men Àr nöjd med ljusladdningen sÄ att man slipper batteribyte.
Planen Àr att den skall med till Kreta nÀsta sommar och dÀr fungerar ingen radiosynk i alla fall (nordvÀstkusten).
Tycker den har ett fördelaktigt utseende ocksĂ„ 🙂
Stort tack till Svante pÄ Klockmaster Globen som skickade ett ex till mig direkt nÀr de fick hem dem!

B49D1835-20E7-4254-8BF9-671B5633B4C7.jpeg
Hur mÄnga riksdaler fattigare blev du pÄ köpet?
 

ironcastle

Patek
2-Faktor
Nu har jag jobbat 3 tim powernap 30 min sen frukost.
Funderar pĂ„ att slĂ€ppa alla mina G förutom mina MR-G och smurf gw9400. Men de fĂ„r vĂ€l bli till vĂ„ren dĂ„ de Ă€r för trögt att sĂ€lja nu. Men Ă€r ni sugna pĂ„ nĂ„t sĂ„ hör av er i pm👍
DSC_9636.JPG
Va? TLC:n var ju en keeper för ett par veckor sen 😇😂
 

hepanter

Patek
Paneristi
2-Faktor
God morgon
KÀmpar pÄ! en riktig kÀftsmÀll med kylan ocksÄ 11- inatt. SÄ nu mÄste man trycka in plast i gödselkanalerna annars fryser utgödslingen och man fÄr inte ut skiten frÄn ladugÄrden. BÀgge ungarna ligger mellan lakana, jag har inte blivit sÀmre som tur Àr kÀnns tom lite bÀttre Àn igÄr. Hoppas de hÄller i sig
DSC_9653.JPG
 

Nicke75

Patek
2-Faktor
God morgon
KÀmpar pÄ! en riktig kÀftsmÀll med kylan ocksÄ 11- inatt. SÄ nu mÄste man trycka in plast i gödselkanalerna annars fryser utgödslingen och man fÄr inte ut skiten frÄn ladugÄrden. BÀgge ungarna ligger mellan lakana, jag har inte blivit sÀmre som tur Àr kÀnns tom lite bÀttre Àn igÄr. Hoppas de hÄller i sig
DSC_9653.JPG
Tur det inte blev vÀrre Àr sjÀlv inne pÄ 3e dagen mest halsen som sticker och en stor klump.
KĂ€mpa đŸ’ȘđŸ»
 

Meraborsten

Rolex
2-Faktor
Första dagen med nya Frogman, eller GW-8230B-9AER som den egentligen heter. Tycker den Àr vÀldigt bekvÀm, kÀnns lite mindre Àn jag vÀntat mig (tex lite mindre Àn min GW -9400). Det fattas ju en hel del funktioner jÀmfört med storebror D1000, men det fÄr vÀl uppvÀgas av det nÀttare formatet och det lÀgre priset. Hade gÀrna velat ha radiosynk, men Àr nöjd med ljusladdningen sÄ att man slipper batteribyte.
Planen Àr att den skall med till Kreta nÀsta sommar och dÀr fungerar ingen radiosynk i alla fall (nordvÀstkusten).
Tycker den har ett fördelaktigt utseende ocksĂ„ 🙂
Stort tack till Svante pÄ Klockmaster Globen som skickade ett ex till mig direkt nÀr de fick hem dem!

B49D1835-20E7-4254-8BF9-671B5633B4C7.jpeg
Bandet kortare Àn tidigare modeller?
 

hepanter

Patek
Paneristi
2-Faktor
HÄller tummarna pÄ att du blir bÀttre!
Stort tack kÀnns ju lite lite bÀttre idag vilket jag Àr tacksam för
Va? TLC:n var ju en keeper för ett par veckor sen 😇😂
De Àr fortfarande en keeper, men stÄr i valet och kvalet vad jag mÄste slÀppa för kommande utgifter. Men Àr inte dÀr 100 procent Àn att slÀppa den för den Àr fantastisk
 

Dan1jel

Panerai
2-Faktor
En bild pÄ kompisarna Àr vÀl lÀgligt nu
DSC_9659~2.JPG
Ja verkligen :D men den ska du ju tydligen avveckla framöver..... (buuuu). Är det ett extra band införskaffat till den eller ingick det en lĂ€nk-band?

Update: Efter lite google sÄ fanns det en sÄdan tydligen dÀr det ingick, trodde de bara var modellen jag har som hade sÄdant band :)

 
Topp