• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

Ja, du Àr avundsvÀrt lyckligt lottad som kan upprÀtthÄlla en disciplin och sjÀlvbehÀrskning av det slaget. TÀnk att dagligen slitas mellan allt frÄn stora 5-ouncare frÄn andra sidan jordklotet och 1860 kallt (den kan ju exempelvis ha varit med i slaget vid Appomatox) till senaste G-shocken och mycket dÀremellan... Det Àr utmattande kan jag lova.
Men det graviterar sakta men sÀkert mot G-shocks.
Ha ha, jag har ingen diciplin, det Àr bara sÄ min simpla hjÀrna funkar. Jag Àr visserligen i en utrensningsfas i mitt liv just nu, det kanske spelar in. Jag förstÄr din frustration, det Àr ett brett spektrum av information att filtrera :bookworm:. OM ett annant klockmÀrke skulle dra sÄ Àr det för tillfÀllet Sinn och deras skoningslösa modeller i ubÄtsstÄl :)

15441866804806392856199435761188.jpg
Precis hÀmtat upp denna...Första g-shocken och vÀÀÀÀldigt nöjd :D

MÄttmÀssigt Àr Rangeman och ex. Frogman GWF-D1000 vÀldigt lika.
Ni som har bÄda, upplever ni dem ungefÀr lika i praktiken komfortmÀssigt, eller skiljer det nÄt?

MÄttmÀssigt Àr Rangeman och ex. Frogman GWF-D1000 vÀldigt lika.
Ni som har bÄda, upplever ni dem ungefÀr lika i praktiken komfortmÀssigt, eller skiljer det nÄt?
Rangeman bÀrs lÀttare/mindre Àn Frogman.
Lug2lug blir Frogmanen ganska sÄ stor. Sen Àr rangeman ocksÄ lÀttare rent viktmÀssigt.
HÀr ser du en liten jÀmförelse, bÄda pÄ min handled.

Men! Jag upplever bÄda tvÄ bekvÀma ÀndÄ!
DD09CB51-C935-4340-A65C-BFFFF1515E3A.jpeg
E11F5D5C-7986-44C4-9F1F-82EBEE84ED1A.jpeg

Rangeman bÀrs lÀttare/mindre Àn Frogman.
Lug2lug blir Frogmanen ganska sÄ stor. Sen Àr rangeman ocksÄ lÀttare rent viktmÀssigt.
HÀr ser du en liten jÀmförelse, bÄda pÄ min handled.

Men! Jag upplever bÄda tvÄ bekvÀma ÀndÄ!
DD09CB51-C935-4340-A65C-BFFFF1515E3A.jpeg
E11F5D5C-7986-44C4-9F1F-82EBEE84ED1A.jpeg
Bra info!
-
PĂ„ bild kan Rangeman nĂ€stan se lite tjockare ut Ă€n Frogman men det bör vara en optisk villa eftersom bĂ„da hĂ„ller sig pĂ„ ca 18mm vad jag kan förstĂ„. Är antagligen formen som förvillar lite.
Tror jag bestÀmt mig. Vi fÄr se vad som dyker upp:).

KvÀllens och kanske helgens klocka:
GW-9400J
RejÀlt lÄgtryck med rusk förresten...
6D5BC352-C78D-4AAC-A1B6-49D5A33C7BA8.jpeg

Nu mĂ„ste jag bara börja anvĂ€nda min Gravitymaster ocksĂ„ som Ă€r Ă€nnu nĂ„got större. Även om det kanske inte ser jĂ€ttesnyggt ut alltid tycker jag personligen att det Ă€r coolare med större klockor - hellre för stort Ă€n för litet.

KvÀllens och kanske helgens klocka:
GW-9400J
RejÀlt lÄgtryck med rusk förresten...
6D5BC352-C78D-4AAC-A1B6-49D5A33C7BA8.jpeg

Nu mĂ„ste jag bara börja anvĂ€nda min Gravitymaster ocksĂ„ som Ă€r Ă€nnu nĂ„got större. Även om det kanske inte ser jĂ€ttesnyggt ut alltid tycker jag personligen att det Ă€r coolare med större klockor - hellre för stort Ă€n för litet.

Den ser lagom stor ut pĂ„ dig. Är Gravityn lika stor som bjĂ€ssen Mudmaster Gwg 1000?

Den ser lagom stor ut pĂ„ dig. Är Gravityn lika stor som bjĂ€ssen Mudmaster Gwg 1000?
Min handled krymper minst 0.5 cm under vinterhalvÄret har jag mÀrkt.
GPW-1000 Gravitymaster har info i tabellen hÀr: https://www.g-central.com/the-g-shock-master-of-g-buyers-guide/
66 x 56 x 18.8 vs Mudmasterns 59.5 x 56.1 x 18 vs Rangemans 55.2 x 53.5 x 18.2
Dock upplevs den inte mycket större Àn Rangeman (den Àr framförallt vÀldigt bred) enligt mitt tycke vilket ocksÄ bevisar att man mÄste testa innan man Àr helt sÀker.

Min handled krymper minst 0.5 cm under vinterhalvÄret har jag mÀrkt.
GPW-1000 Gravitymaster har info i tabellen hÀr: https://www.g-central.com/the-g-shock-master-of-g-buyers-guide/
66 x 56 x 18.8 vs Mudmasterns 59.5 x 56.1 x 18 vs Rangemans 55.2 x 53.5 x 18.2
Dock upplevs den inte mycket större Àn Rangeman (den Àr framförallt vÀldigt bred) enligt mitt tycke vilket ocksÄ bevisar att man mÄste testa innan man Àr helt sÀker.

Intressant. SÄg en Side by Side bild pÄ dem. Trots siffrorna ser MM större ut tycker jag minsann. Bezeln pÄ MM Àr smalare och tavlan ser större ut.
En stor gshock (större Àn rangeman) mÄste man testa innan köp, hÄller med.

Tillbaka
Topp