• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

Jag fĂ„r vĂ€l Ă€ndĂ„ sĂ€ga att mudmaster tillhör dom modeller jag tyckte var för klumpig för dagligt bruk. Även denna nedan som jag hittade nu av en slump i mitt galleri, var för klumpig och stor.
DSC_0016.jpg

Redan idag upplever jag Rangeman som lite klumpig. Funkar ju nÀstan inte att ha den under tjocka vinterjackor.
Men det Àr litegrann av en bisak om klockan Àr snygg :) En större klockan Àn Rangeman fÄr bli sommar/vÄr/hemmaklocka.

Redan idag upplever jag Rangeman som lite klumpig. Funkar ju nÀstan inte att ha den under tjocka vinterjackor.
Men det Àr litegrann av en bisak om klockan Àr snygg :) En större klockan Àn Rangeman fÄr bli sommar/vÄr/hemmaklocka.
Jag tycker ju att hÀlften av tjusningen Àr hur den sitter (andra hÀlften Àr funktionerna). Men det Àr alltid vÀrt att prova. Jag tyckte gulfmaster satt bekvÀmt men att den ÀndÄ föll bort pga hur löjligt stor den sÄg ut (och dÄ upplever jag den mindre Àn mudmaster).

Jag tycker ju att hÀlften av tjusningen Àr hur den sitter (andra hÀlften Àr funktionerna). Men det Àr alltid vÀrt att prova. Jag tyckte gulfmaster satt bekvÀmt men att den ÀndÄ föll bort pga hur löjligt stor den sÄg ut (och dÄ upplever jag den mindre Àn mudmaster).

Mm. Jag fÄr helt enkelt be en expedit plocka fram ett exemplar och inte frÄga denne om klockan ser stor ut pÄ mig.
Men sÄnt Àr svÄrt att avgöra i butiken pÄ nÄgra minuter. Realistiskt kan det ju ta nÄn dag innan man vÀnjer sig vid en viss storlek.
SvÄrt det hÀr.

Jag fĂ„r vĂ€l Ă€ndĂ„ sĂ€ga att mudmaster tillhör dom modeller jag tyckte var för klumpig för dagligt bruk. Även denna nedan som jag hittade nu av en slump i mitt galleri, var för klumpig och stor.
DSC_0016.jpg

Den dÀr modellen Àr svÄrt bestÀmma om den Àr bra eller inte, vÀldigt bra display bÄde i funktion och estetik. Men designen, vet inte dÀr.

Hittade shop som sÀljer stÄlbezels o band som passar 5600/5610 för poor mans stÄlis. SÄg en del jÀmförelsebilder i modtrÄden pÄ WUS. Tog en screenshot. Modden Àr den som Àr till vÀnster. Skiljer lite i formen men finishen ska vara bra enligt anvÀndaren och det som skiljer mest ska vara spÀnnet.
https://www.ncmscreation.com/products/metal-steel-band-and-bezel

Screenshot_20181209-122551.png

Har efter att ha sneglat pÄ dessa insett att halva grejen med stÄlisen Àr ocksÄ den mkt fina displayen som inte finns pÄ 5610 m.fl.
Men ÀndÄ roligt se det finns stÄlmoddelar :)

Mm. Jag fÄr helt enkelt be en expedit plocka fram ett exemplar och inte frÄga denne om klockan ser stor ut pÄ mig.
Men sÄnt Àr svÄrt att avgöra i butiken pÄ nÄgra minuter. Realistiskt kan det ju ta nÄn dag innan man vÀnjer sig vid en viss storlek.
SvÄrt det hÀr.

Köp en gx-56 och bÀr en mÄnad, sen gÄr nog det mesta bra ;)

Men förstÄr helt vad du menar. Jag tyckte först GWG var för stor men vande mig sen mer och mer under passarounden. Den Àr dock klumpig pga rejÀlt tjock. Men ÀndÄ, jag gillade den mer efter en vecka en efter en dag. Om den haft mikrojusteringslösning hade jag nog med största sannolikhet Àgt en. Mitt frÀmsta dilemma var att bandet satt fel.

SvÄrt det hÀr.

Sen Àr det ju lite av en vanesak ocksÄ. Körde mest squares innan jag snöade in pÄ frogman. Min första kÀnsla nÀr jag öppnad boxen till min första tanke gÀllande storleken var:
upload_2018-12-9_19-53-37.gif

Men efter ett par dagar sÄ var ju den kÀnslan som bortblÄst. Fortfarande en stor jÀvla klocka men man vÀnjer sig (och lÀr sig skita fullstÀndigt i vad folk tycker)

Brave.
T ex Mudmaster Àr sÄ grymt snygg men jag vÄgar inte bestÀlla utan att ha testat den först.
16,5 cm handled... Jag vet att G-shock ska vara lite bulkiga och stora men jag Àr rÀdd att den kommer se ut som en assiett pÄ mig.
Jag har nÄgonstans mellan 16,5 - 17,5 beroende pÄ vÀderlek. De stora kÀnns mer som sommarklockor som man inte har under skjorta (sÄvidare inte Àrmarna Àr uppkavlade).

Jag kÀnner mig lite lugnare. :) Menar du att luggarna Àr sÄpass korta att klockan inte blir sÄ monstruös pÄ handleden?
En sÄn mÄste jag testa nÄn gÄng och helst Àga.
Jag hittade nyss ett par bilder pÄ GWG pÄ en 16,5 cm handled pÄ WUS och postar dem hÀr.
Klockan ser ju helt okay ut frÄn distans som du sÀger!
Om storleken Àr ok, Àr nÀsta problem vilken av dem ska man ha. :-O

16,5b.jpg
16,5c.jpg
Luggarna Àr liksom en separat del och de Àr förböjda sÄ att klockan trots sin klumpighet smiter runt handleden pÄ ett behagligt vis.

Sen Àr det ju lite av en vanesak ocksÄ. Körde mest squares innan jag snöade in pÄ frogman. Min första kÀnsla nÀr jag öppnad boxen till min första tanke gÀllande storleken var:
upload_2018-12-9_19-53-37.gif

Men efter ett par dagar sÄ var ju den kÀnslan som bortblÄst. Fortfarande en stor jÀvla klocka men man vÀnjer sig (och lÀr sig skita fullstÀndigt i vad folk tycker)

SÄ kÀnde jag nÀr jag öppnade burken och sÄg Rangeman 9400. "Detta kommer inte att funka". Men det gjorde det.
Tack alla för input. Jag ska ta nÄgra extra varv och fundera lite till.

NÄgon som bestÀllt frÄn https://www.watchshop.com?

Fick mina G-shocks idag men till min förvÄning sÄ var certen blanka, dvs varken stÀmpel eller annan info ifylld. Detta trots att de skriver att de Àr AD och alltid stÀmplar certen.

Miss frÄn deras sida eller skickar de alltid blanka cert?

Fick mina G-shocks idag men till min förvÄning sÄ var certen blanka, dvs varken stÀmpel eller annan info ifylld. Detta trots att de skriver att de Àr AD och alltid stÀmplar certen.

Samma hÀr. Fick min förra veckan med blankt cert.

Jag har bestÀllt tidigare och nu, men har helt Àrligt inte kollat *skÀms*

Samma hÀr. Fick min förra veckan med blankt cert.

Klockia stÀmplar inte heller certen till Casio-klockor (har köpt en 5-6 st dÀrifrÄn). FrÄgade om detta och fick till svar att garantin fungerar ÀndÄ (med kvittot, antar jag?).

Klockia stÀmplar inte heller certen till Casio-klockor (har köpt en 5-6 st dÀrifrÄn). FrÄgade om detta och fick till svar att garantin fungerar ÀndÄ (med kvittot, antar jag?).
Mmm. Noterade nÀr jag kollade om cert var stÀmplat eller inte att det pÄ kvittot stÄr guarantee + orderdatum + modellnr & serienr.

Skickade frÄgan till butiken och fick svar inom nÄgra minuter. Tydligen ska man klistra pÄ det vita klistermÀrket, som sitter högst upp till vÀnster pÄ följesedeln, pÄ Casiocertet. Det tillsammans med kvittot ska gÀlla som internationell garanti.

Vad Àr det hÀr för knas dÄ:confused: NÄn som testar att bestÀlla en? Jag Àr alldeles för feg för sÄnt.
997 st pÄ lager ocksÄ pÄstÄr de och kostar 997,90 Skr pÄ kampanjpris... har kostat 1023,48.

http://www.catsruleall.com/PÄ-Nett-BlÄ-Gul-Casio-GShock-Frogman-GWFD1000NV2ER-Resin-Herreklokker-Spenne-Woe5dX25-p-103.html
Är det en kĂ€nd butik? KĂ€nner mig sugen men skeptisk att slĂ€nga ut mina kortuppgifter

Är det en kĂ€nd butik? KĂ€nner mig sugen men skeptisk att slĂ€nga ut mina kortuppgifter
Vet ej om de Ă€r kĂ€nda. Jag har inte hört talats om dem. Kan de ha satt kommatecknet fel bara? Kanske. Men 997 stycken, Är det rimligt att de har nĂ€stan 1000 stycken att sĂ€lja av den modellen. Tvivlar starkt.

Nu Àr det egentligen bindande om de bjuder ut dem för det priset. MisstÀnkt skojeri kan jag tycka.

Vet ej om de Ă€r kĂ€nda. Jag har inte hört talats om dem. Kan de ha satt kommatecknet fel bara? Kanske. Men 997 stycken, Är det rimligt att de har nĂ€stan 1000 stycken att sĂ€lja av den modellen. Tvivlar starkt.

Nu Àr det egentligen bindande om de bjuder ut dem för det priset. MisstÀnkt skojeri kan jag tycka.
Jag drog en skÀrmdump och mailade dom ifall jag kan köpa den via Paypal ist, Äterkopplar med svar!

Vad Àr det hÀr för knas dÄ:confused: NÄn som testar att bestÀlla en? Jag Àr alldeles för feg för sÄnt.
997 st pÄ lager ocksÄ pÄstÄr de och kostar 997,90 Skr pÄ kampanjpris... har kostat 1023,48.

http://www.catsruleall.com/PÄ-Nett-BlÄ-Gul-Casio-GShock-Frogman-GWFD1000NV2ER-Resin-Herreklokker-Spenne-Woe5dX25-p-103.html

SjÀlvfallet lurendrejeri alternativt fel modell pÄ bilden. Det Àr orimligt att den kostar sÄ lite. Skulle aldrig ge kort/personuppgifter dit med den prissÀttningen, skriker blÄsning :blackeye:

Tillbaka
Topp