• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

Roligt att det mesta stÄr pÄ norska men enstaka polska inslag?
Screenshot_2018-12-10-21-54-11-652_com.brave.browser.png

Snabb frÄga till er veteraner inom G-shock. Vet ni vart man kan köpa svarta spÀnnen och keeper?

Passande 5610 (spÀnne) och GW-9400 (spÀnne & keeper)
P_20181210_213822.jpg

Hah, jag Àr alltid sÄ sen pÄ bollen. LÄÄng tid efter det att typ alla gÄtt och köpt och testat och flippat GW-5000, DW-5035, Rangeman 9400 osv upptÀcker jag modellerna. NÀr typ halva Kobra Kai redan testat GWG Mudmaster fÄr jag upp ögonen för den inte förrÀn nu.
MÄste vara nÄt fel pÄ mig. Hur ska detta sluta. Kanske blir det en Frogman om tvÄ Är?

Hah, jag Àr alltid sÄ sen pÄ bollen. LÄÄng tid efter det att typ alla gÄtt och köpt och testat och flippat GW-5000, DW-5035, Rangeman 9400 osv upptÀcker jag modellerna. NÀr typ halva Kobra Kai redan testat GWG Mudmaster fÄr jag upp ögonen för den inte förrÀn nu.
MÄste vara nÄt fel pÄ mig. Hur ska detta sluta. Kanske blir det en Frogman om tvÄ Är?
LÄt folk flippa sÄ kan ju du istÀllet spara ihop till en samling ;)

En uppriktig frĂ„ga. Ni som bör frogman eller rangeman till vardags. Vad har ni pĂ„ er pĂ„ överkroppen? Jag har duktig beslutsĂ„ngest gĂ€llande den GW-9400 jag köpt. Å ena sidan Ă€lskar jag den (form, funktion, kĂ€nsla) Ă„ andra sidan vet jag inte hur jag kan kombinera med skjorta eller tröja dĂ€r den utan vĂ„ld gĂ„r in under manchett. pĂ„ sommarhalvĂ„ret funkar det sĂ„klart bra med uppkavlade Ă€rmar, men sĂ„hĂ€r pĂ„ vinterhalvĂ„ret sĂ„ blir det tom svĂ„rt med jackmuddar.

Hur löser ni det? Eller Àr det endast Àpplen som gÀller? ;-)

En uppriktig frĂ„ga. Ni som bör frogman eller rangeman till vardags. Vad har ni pĂ„ er pĂ„ överkroppen? Jag har duktig beslutsĂ„ngest gĂ€llande den GW-9400 jag köpt. Å ena sidan Ă€lskar jag den (form, funktion, kĂ€nsla) Ă„ andra sidan vet jag inte hur jag kan kombinera med skjorta eller tröja dĂ€r den utan vĂ„ld gĂ„r in under manchett. pĂ„ sommarhalvĂ„ret funkar det sĂ„klart bra med uppkavlade Ă€rmar, men sĂ„hĂ€r pĂ„ vinterhalvĂ„ret sĂ„ blir det tom svĂ„rt med jackmuddar.

Kul att du tog upp detta, för jag har haft exakt samma fundering tidigare! Kör skjorta till vardags, dock med tröja över under vinterhalvÄret. Man fÄr helt enkelt lÄta klockan vara center of attention pÄ armen, dock lÀr det inte vara nÄgon annan Àn en sjÀlv som bryr sig :)

Jag har en Rangeman. Under tröja / skjorta Àr uteslutet.
Jag drar sonika upp Àrmen nÄgra cm sÄ att klockan fÄr vistas i det fria.

Det blir alltsĂ„ en lösning enligt bild. Än har jag inte haft skjorta och Rangeman som kombo men jag ser inga problem med att dra upp manchetten nĂ„gra cm.

rangeman_.jpg

En Frogman D kan du ha utanpÄ jackÀrmen;)

Kul att du tog upp detta, för jag har haft exakt samma fundering tidigare! Kör skjorta till vardags, dock med tröja över under vinterhalvÄret. Man fÄr helt enkelt lÄta klockan vara center of attention pÄ armen, dock lÀr det inte vara nÄgon annan Àn en sjÀlv som bryr sig :)

Jag har en Rangeman. Under tröja / skjorta Àr uteslutet.
Jag drar sonika upp Àrmen nÄgra cm sÄ att klockan fÄr vistas i det fria.
rangeman_.jpg

Kreativa lösningar, men jag vet inte om jag kÀnner mig sÄ bekvÀm i det. Jag bÀr alltid skjorta (ibland med tröja utanpÄ) och min egen tanke gick mot att köra med öppen machett pÄ klockarm. Men det kÀnns sÄdÀr...

Riktigt vÀrldsproblem detta...

Det blir alltsĂ„ en lösning enligt bild. Än har jag inte haft skjorta och Rangeman som kombo men jag ser inga problem med att dra upp manchetten nĂ„gra cm.

Tillbaka
Topp