• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

Kreativa lösningar, men jag vet inte om jag kÀnner mig sÄ bekvÀm i det. Jag bÀr alltid skjorta (ibland med tröja utanpÄ) och min egen tanke gick mot att köra med öppen machett pÄ klockarm. Men det kÀnns sÄdÀr...

Riktigt vÀrldsproblem detta...

Det blir alltsĂ„ en lösning enligt bild. Än har jag inte haft skjorta och Rangeman som kombo men jag ser inga problem med att dra upp manchetten nĂ„gra cm.
E7E7FC3F-8A2C-4F6C-83D5-5FEDD6860613.jpeg

En uppriktig frĂ„ga. Ni som bör frogman eller rangeman till vardags. Vad har ni pĂ„ er pĂ„ överkroppen? Jag har duktig beslutsĂ„ngest gĂ€llande den GW-9400 jag köpt. Å ena sidan Ă€lskar jag den (form, funktion, kĂ€nsla) Ă„ andra sidan vet jag inte hur jag kan kombinera med skjorta eller tröja dĂ€r den utan vĂ„ld gĂ„r in under manchett. pĂ„ sommarhalvĂ„ret funkar det sĂ„klart bra med uppkavlade Ă€rmar, men sĂ„hĂ€r pĂ„ vinterhalvĂ„ret sĂ„ blir det tom svĂ„rt med jackmuddar.

Hur löser ni det? Eller Àr det endast Àpplen som gÀller? ;-)

Kör nÀstan alltid uppvikta skjortÀrmar pÄ jobbet (gammal yrkesskada men perfekt mht klockeriet).

En uppriktig frĂ„ga. Ni som bör frogman eller rangeman till vardags. Vad har ni pĂ„ er pĂ„ överkroppen? Jag har duktig beslutsĂ„ngest gĂ€llande den GW-9400 jag köpt. Å ena sidan Ă€lskar jag den (form, funktion, kĂ€nsla) Ă„ andra sidan vet jag inte hur jag kan kombinera med skjorta eller tröja dĂ€r den utan vĂ„ld gĂ„r in under manchett. pĂ„ sommarhalvĂ„ret funkar det sĂ„klart bra med uppkavlade Ă€rmar, men sĂ„hĂ€r pĂ„ vinterhalvĂ„ret sĂ„ blir det tom svĂ„rt med jackmuddar.

Hur löser ni det? Eller Àr det endast Àpplen som gÀller? ;-)

Kör helt enkelt en annan klocka med skjorta sÄ fÄr rangemastern Äka pÄ vid lite ledigare klÀdsel med lösare manchett (upplever det mera som en friluft/vildmarksklocka). Finns sÄ mÄnga fina fyrkanter som funkar till skjorta, bÄde till mÄtten och designen!

Rangeman VS. Skjorta:
Bild 1. Handled 16.5cm, RM pÄ 4-e hÄlet, skjorta stl.M:
SÄ skall en Rangeman bÀras!
40CCA508-ED74-46CD-BE11-8B5286D7D9B4.jpeg

Bild 2: skjorta stl.M. HÀr gÄr RM under skjortan utan problem. PÄ den vita övanför gick det inte alls...
40817973-BB82-4EB9-9819-550F394CC766.jpeg

Bild 3: skjorta stl.L. Inga problem hÀr heller.
0769ACC9-DB5C-4ACC-8ED6-F9A5A85DC096.jpeg

Slutsats: jag har provat Rangeman ihop med 10 skjortor i storlek M och L. Den gÄr under nÄgra M men det var inga problem med de flesta L. Vill du ha en RM under skjortan sÄ kör om det gÄr men jag tycker INTE det Àr snyggt... eller lÄt mig uttrycka mig sÄ hÀr:
Det Àr lika snyggt som en MC-knutte med tattuerad hand och fet, tjock armlÀnk iklÀdd i en kostym, vit skjorta och slips!
Kavla upp armarna och bÀr din FETA Rangeman eller Frogman med stolthet !!! :cool:

Senast Àndrad:
Rangeman VS. Skjorta:
Bild 1. Handled 16.5cm, RM pÄ 4-e hÄlet, skjorta stl.M:
SÄ skall en Rangeman bÀras!
40CCA508-ED74-46CD-BE11-8B5286D7D9B4.jpeg

Bild 2: skjorta stl.M. HÀr gÄr RM under skjortan utan problem. PÄ den vita övanför gick det inte alls...
40817973-BB82-4EB9-9819-550F394CC766.jpeg

Bild 3: skjorta stl.L. Inga problem hÀr heller.
0769ACC9-DB5C-4ACC-8ED6-F9A5A85DC096.jpeg

Slutsats: jag har provat Rangeman ihop med 10 skjortor i storlek M och L. Den gÄr under nÄgra M men det var inga problem med de flesta L. Vill du ha en RM under skjortan sÄ kör om det gÄr men jag tycker INTE det Àr snyggt... eller lÄt mig uttrycka mig sÄ hÀr:
Det Àr lika snyggt som en MC-knutte med tattuerad hand och fet, tjock armlÀnk iklÀdd i en kostym, vit skjorta och slips!
Kavla upp armarna och bÀr din FETA Rangeman eller Frogman med stolthet !!! :cool:

He he. Tack för utförligt och bildrikt svar. Manschetterna pÄ mina skjortor Àr inte lika förlÄtande (inte ens pÄ mina skogshuggar-flaneller). Men jag inser att uppkavlat Àr bÀsta sÀttet.

SvÄrt detta. Vill iaf kunna anvÀnda den 2 dagar i veckan för att den inte ska gÄ i retur. Ska klura lite till. Ni ska alla ha tack för all input!

Inte mÄnga shocks som sitter sÄ skönt som en stor 6900. De mindre Àr sÄklart ocksÄ sköna men har man lite grövre handleder och vurmar för stora klockor sÄ kan den ordinarie storleken vara lite pÄ grÀnsen. Den hÀr fÀrgen i kombination med det robusta utseendet fÄr ju mig att tÀnka pÄ en favorit frÄn min barndom.
Gissa vem ;)
GD-X6900HT
DSCN0211.JPG

Inte mÄnga shocks som sitter sÄ skönt som en stor 6900. De mindre Àr sÄklart ocksÄ sköna men har man lite grövre handleder och vurmar för stora klockor sÄ kan den ordinarie storleken vara lite pÄ grÀnsen. Den hÀr fÀrgen i kombination med det robusta utseendet fÄr ju mig att tÀnka pÄ en favorit frÄn min barndom.
Gissa vem ;)
GD-X6900HT
DSCN0211.JPG
Det KAN vara Hulken men i juletider bör den gÄ under smeknamnet Grinchen:D

Gissa vem ;)
GD-X6900HT
DSCN0211.JPG

Kanske fd sprÄkrör för Miljöpartiet: den Ängkokheta Maria Wetterstrand? :D

Gissa vem ;)
GD-X6900HT
DSCN0211.JPG
Jag var sÄ rÀdd för Hulken sÄ att knÀna skallrade nÀr jag var liten . Helt orimligt! Snygg modell!

Lite Hulken kuriosa.
Han heter ju i serierna Bruce Banner MEN nÀr de skulle göra tv-serien med Lou Ferignio sÄ döpte de om honom till David Banner.
Anledningen? Namnet Bruce ansÄgs vara ett namn som var alltför gay.

Tillbaka
Topp