• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

Oh, japanska posten var snabb :woot:
Supernöjd med köpet och storleken Àr perfa!
Trevlig helgâœŒđŸŒ
IMG_20230414_145501.jpg
IMG_20230414_145627.jpg
Är det en sĂ„n "S" modell som Ă€r lite mindre i storlek Ă€n vanliga fyrkanten?

Ett tips till den som ska skÀra till gummin till sitt viklÄs. Ofta Àr utrymmet för gummit i sjÀlva lÄset rÀtt vÀl tilltaget, vilket gör att ett glapp mellan gummi och metall uppstÄr. Om man dÄ kapat gummit enligt markeringen sÄ blir det uppenbarligen ofta lite för kort, vilket gör att gummit snarare vill vika sig inne lÄset, Àn att böja sig sÄ det formas runt handleden. Det leder till dÄlig bÀrarkomfort. M a o kapa inte kort, utan se till att fylla hela utrymmet i lÄset med gummi, helst sÄ det sitter i spÀnn nÀr det Àr monterat.
Tidigare har jag förlÀngt ett lite förkort gummi med lite silikon. Ett annat alternativ Àr att helt enkelt skÀra till en passbit av gummi som hamnar innerst i utrymmet för bandets Ànde (i lÄsets Àndhylsa alltsÄ). Med denna justering kan man rÀdda ett lite för snÄlt tilltaget band sÄ att det ÀndÄ tvingas att böja sig sÄ det blir böjt i Ànden mot lÄsets Àndhylsa.

Ja, jag Ă€r petig. Vet det. 🙄

Hade varit bra att ta en bild medan jag mekade... japp. Men ni fattar nog.

Resultatet blir i a f att banden blir böjda bÀgge tvÄ, istÀllet för att kl6-delen hellre hÄller sig rak (och dÄ klÀmmer mot handleden). Det Àr sjÀlva böjen nÀrmast lÄset som Àr grejen alltsÄ, för tydlighetens skull.

20230414_221946.jpg

Tillbaka
Topp